creature overnemen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
peboog
Starter

creature overnemen

Bericht door peboog »

1) Als je een creature overneemt waar een enchantment opligt zoals bv blanchwoord armor met bv. act of treason of mind control krijgt die dan nog +1/+1 voor elk forest ook als de overnemer geen enkel forest controlled?

2) En kan je nu zowel nog giant growth als unsommen/boomerang spelen ook als de attackers en blockers declared zijn?
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

1. Je neemt alleen het beest over, alle enchantments erop, blijven eigenaar van degene die ze gespeeld heeft. Oftewel, de Blanchwood Armor checkt nog altijd de forests van je tegenspeler, en niet de jouwe.

2. Ja, dat mag...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
altx
Wizard

Bericht door altx »

Aanvullend ten opzichte van (2):

Vroeger kon je na het assignen van de combat damage nog instants en abilities spelen, maar nu is vóór het assignen van de combat damage het laatste moment dat je nog instants en abilities kunt spelen (maar dat is dus net na het declaren van de blockers).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Suffocation
Expert
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

The Quizmaster schreef:1. Je neemt alleen het beest over, alle enchantments erop, blijven eigenaar van degene die ze gespeeld heeft. Oftewel, de Blanchwood Armor checkt nog altijd de forests van je tegenspeler, en niet de jouwe.

2. Ja, dat mag...
Je krijgt de bonus van de enchant maar checkt de forests van de eigenaar ?
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

ik denk, dat je het zo moet bekijken:
De enchantment komt in het spel gebonden aan het creature, en de eigenaar is degene die de enchantment in het spel bracht.
De beurt daarna speel jij Act of Treason, waarmee je dat creqature overneemt. Ondanks dat de enchantment dan vastzit aan 'jouw' creature, bezit de tegenstander nog steeds de enchantment.

Anders gezegd, als ik een enchantment als weakness speel, is het toch ook mijn enchantment op jouw creature?
Suffocation
Expert
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Heb ook een vraag, ik heb een artifact equipment op eentje liggen. Wordt die dan mee overgenomen ? of blijft die liggen maar het beest krijg nog steeds het effect ?
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Beest krijgt nog steeds effect, Equipment blijft op beest, jij blijft controller en kunt betalen om equipment op een van je eigen beesten te leggen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Suffocation
Expert
Contacteer:

Dragonheart schreef:Beest krijgt nog steeds effect, Equipment blijft op beest, jij blijft controller en kunt betalen om equipment op een van je eigen beesten te leggen.
+1/+0 voor elke artifact in play.

Worden die geteld bij mij of bij hem dan ?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Suffocation schreef:
Dragonheart schreef:Beest krijgt nog steeds effect, Equipment blijft op beest, jij blijft controller en kunt betalen om equipment op een van je eigen beesten te leggen.
+1/+0 voor elke artifact in play.

Worden die geteld bij mij of bij hem dan ?
Ik begrijp je vraag niet.

Het creature dat equipped is, krijgt de bonus.

En elk artifact in play zijn alle artifacten van alle spelers.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hij bedoelt waarschijnlijk Cranial Plating. Die zegt: "+1/+0 for each artifact you control". De you is in dat geval wederom de controller van het equipment.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie