Ola,
Hoop dat ik het in het goede forum heb gezet.
Ik vroeg me af, hoe kun je een DCI nummer krijgen?
Dit omdat ik nog wel is mee wil gaan doen met toernooien, en elke keer zie ik dat je een DCI nummer moet hebben (bij sanctioned tournaments tenminste).
Nou heb ik zelf al wel zitten zoeken, maar ik kan nergens duidelijk wat vinden, terwijl er over hoe je een judge kan worden zat info is...
Stel ik wil naar zon sanctioned toernooi (wat ik heus niet ga doen voor me 1e keer meedoen aan een toernooi )
Kan ik op dat toernooi me inschrijven en gelijk meedoen aan het toernooi? Of moet dat ver van te voren al?
Is er ook nog iets anders dat ik moet weten?
DCI nummer?
Moderator: Admins & Moderators
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
jup, tenzij er iets mis gaat, ik heb een DCI nummer, maar het systeem kent hem verder niet. Niet erg, ik heb toch geen tournooi aspiraties, vind het zelfs wel cooler dat ik tournooien kan spelen zonder dat de resultaten opgeslagen worden (want ik heb wel het kaartje).
mazzel
pi
jup, tenzij er iets mis gaat, ik heb een DCI nummer, maar het systeem kent hem verder niet. Niet erg, ik heb toch geen tournooi aspiraties, vind het zelfs wel cooler dat ik tournooien kan spelen zonder dat de resultaten opgeslagen worden (want ik heb wel het kaartje).
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- wizardofoss
- Adept
Ik ben toevallig ook met die DCI registratie bezig, het gaat nogal moeizaam allemaal. Ik ben in 1995 met magic begonnen, heb tot ongeveer 2000 af en toe toernooien gespeeld, ben toen een aantal jaren met het spelletje gestopt, en zo rond 10th edition weer begonnen. Sindsdien heb ik een aantal kleine toernooitjes gespeeld, waarbij ik mijn oude DCI-pasje gebruikte. Ik heb wat 1e en 2e plaatsen gescoord, en nu zou ik weleens (i.t.t. Pi) willen zien hoe ik ervoor sta qua ranking enzo.
Dan zou moeten gaan via de DCI membership logon, waarbij je inlogt met je DCI-nr en een wachtwoord. Dat wachtwoord bestond vroeger niet, dus ik moet customer service te hulp roepen. Daarvoor is weer een account nodig, wat ik inmiddels heb aangemaakt.
Via dat account heb ik mijn verzoek gedaan, maar ze gaan je niet zomaar helpen, je moet bewijzen dat je wel echt de account owner bent door in de mailwisseling wat persoonlijke gegegevens te verstrekken. Het moet ook op de juiste manier, anders kan de automatische mailverwerking het niet aan.
Dit alles heb ik gedaan (hopelijk goed), en dat is ook de laatste stand van zaken.
Heeft iemand anders wel eens met dit soort perikelen, of uberhaupt met de WotC customer service te maken gehad? Helpen ze je uiteindelijk wel uit de brand?
EDIT: ik heb net mijn wachtwoord gekregen, en kan nu niet alleen mijn ratings bekijken maar ook mijn complete play history. Erg leuk, er zitten partijen vanaf 1997 tegen spelers als Noah Boeken, Bram Snepvangers, Tom van der Logt en Kamiel Cornelissen tussen.
Hulde dus aan de WotC customer service.
Dan zou moeten gaan via de DCI membership logon, waarbij je inlogt met je DCI-nr en een wachtwoord. Dat wachtwoord bestond vroeger niet, dus ik moet customer service te hulp roepen. Daarvoor is weer een account nodig, wat ik inmiddels heb aangemaakt.
Via dat account heb ik mijn verzoek gedaan, maar ze gaan je niet zomaar helpen, je moet bewijzen dat je wel echt de account owner bent door in de mailwisseling wat persoonlijke gegegevens te verstrekken. Het moet ook op de juiste manier, anders kan de automatische mailverwerking het niet aan.
Dit alles heb ik gedaan (hopelijk goed), en dat is ook de laatste stand van zaken.
Heeft iemand anders wel eens met dit soort perikelen, of uberhaupt met de WotC customer service te maken gehad? Helpen ze je uiteindelijk wel uit de brand?
EDIT: ik heb net mijn wachtwoord gekregen, en kan nu niet alleen mijn ratings bekijken maar ook mijn complete play history. Erg leuk, er zitten partijen vanaf 1997 tegen spelers als Noah Boeken, Bram Snepvangers, Tom van der Logt en Kamiel Cornelissen tussen.
Hulde dus aan de WotC customer service.