Skill borrower

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
linforth
Expert

Skill borrower

Bericht door linforth »

skill borrower zijn text zegt: as long as the top card of your library is an artifact or creature card,skill borrower has all activated abilities of that card.

betekent dit dat bij een kaart als welkin guide
hij een kaart mag kiezen die 2+2 en flying krijgt of geldt dit niet omdat hij niet deze beurt het spel in is gekomen.

er staat namelijk all activated abilities.

thanks
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Ik denk niet dat hij de +2/+2 & flying krijgt van de guide
omdat deze namelijk al in 't spel is gekomen, maar ik ben het niet 100% zeker :P
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

activated abilities zijn herkenbaar aan "cost : ability". De guide heeft geen dubbele punt, dus geen activated ability, deze grap gaat dus niet door helaas. De guide heeft overigens een triggered ability.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Klopt dit is alleen voor abilities als bijv. "(T): add one (G) to your manapool" of wat voor tap/ : ability dan ook, dit geld niet voor triggered abilities (die bijv. alleen werken als de kaart in het spel komt, ook al zou hij namelijk deze ability over nemen doet het niets want de Skill borrower is dan al in het spel dus die vlieger gaat überhaupt niet op :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maak het nou niet onduidelijker, de tap is geen noodzaak voor een activated ability. Plus je uitleg van een triggered ability is ook niet volledig, een triggered ability gaat op de stack als een bepaalde situatie zich voor doet, "at the beginning of your upkeep", "when ~this~ comes into play", etc. Hij triggered dus ergens op en dat maakt het een triggered ability.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ik gaf alleen voorbeelden. Dus maak je het er niet echt onduidelijker op, verder beaamde ik alleen wat jij zei. Er staat ook voor elke : ability als het gaat over activated ablilities, verder staat er alleen een bijv. over de kaar in kwestie en klopt de reden waarom hij niet zou werken wel. Ik vind het er niet echt onduidelijker op worden aangezien jij de basis al gelegd had.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ik kan me wel degelijk voorstellen dat het voor een beginnende Magic-speler er na bovenstaand verhaal alleen maar onduidelijker op is geworden.

Naar mijn bescheiden mening mag je wel ietsjes kritischer naar jezelf zijn wat nog nuttige info is, wat nog toegevoegde waarde heeft en wat niet meer.

Just my two cents.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Mjah misschien heb je gelijk, voor de beginnende speler kan het er onduidelijker op worden, maar ik had het echt alleen over de kaarten in kwestie en pi had al een globale grondlegging gedaan over het geheel.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Nou volgens mij is het heel simpel te zeggen: Activated ability betekent een ability waarvan je zelf bepaald wanneer je hem activeert. Dit is bij de welkin huide niet het geval dus hij kan die ability sowiso niet overnemen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Jibz schreef:Nou volgens mij is het heel simpel te zeggen: Activated ability betekent een ability waarvan je zelf bepaald wanneer je hem activeert. Dit is bij de welkin huide niet het geval dus hij kan die ability sowiso niet overnemen.
Voor een activated ability kom je daar (toevallig) een heel eind mee. Maar ik kan zo wat andere dingen noemen die je met een dergelijke vrije interpretatie niet (makkelijk) uit elkaar gaat houden... ;)

Het blijft het makkelijkste om te onthouden dat een activated ability te herkennen is aan <cost>: <effect>. Staat er geen dubbele punt in de (reminder) tekst, dan is het geen activated ability.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

nouja hier gaat het puur om dat verschil ofniet?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie