Klein vraagje

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Jibz
Wizard

Klein vraagje

Bericht door Jibz »

Ik heb op internet al eerder gevonden dat de ability van de nezumi graverobber niet gebruikt kan worden op een lege graveyard, omdat het eerste deel van de ability niet werkt (het removen van een kaart, want de graveyard is leeg), en daardoor de tweede ook niet (het omdraaien van de graverobber).
Nu was mijn vraag, betekent dit dat je bij de kaart benthicore als hij niet getapt is niet twee merfolk mag tappen om hem shroud te geven?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Nee.

Bij Nezumi Graverobber's ability is het probleem dat je een (legal) target aan moet wijzen. Is er geen (legal) target, dan kun je zijn ability dus niet spelen.

Bij Benthicore's ability is er geen target, dus kan dan geen probleem vormen. Het is verder ook geen probleem als hij al untapped is, want dan doet dat effect gewoon niks. Dus ook dan kun je hem shroud geven.

Er zijn niet zo heel veel mogelijke redenen waarom je een ability niet zou kunnen spelen. Ofwel als je de cost niet kunt betalen ofwel als je niet voldoende targets aan kunt wijzen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Inderdaad ik snap het, bij de graverobber is de target "target card in a graveyard" maar die bestaat helemaal niet :P. Bij de benthicore moet hij geexiled zijn ofzo als tegen de tijd dat de ability resolved de benthicore niet meer bestaat.
Mooi dan had ik hem kunnen redden van mijn broers Prodigal Pyromancer
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie