Pagina 1 van 1

counters, hoe en wat. ( Shadowmoor, Mortal coil )

Geplaatst: do apr 15, 2010 4:46 pm
door Ravelle
Excuses als het in het verkeerde forum staat maar ik heb even een vraagje over een dek dat ik reeds heb aangeschaft.

Gaat namelijk over het theme pack Shadowmoor : Mortal Coil. De meeste kaarten hebben een standaard -1/-1 counter op hun en het bevat spell cards dat die counters cast op creatures.

Alleen word er niet echt duidelijk beschreven hoe ik ze moet gebruiken en wat het nou precies betekend.

Weten jullie mischien wat het in houdt?

Geplaatst: do apr 15, 2010 5:12 pm
door Saint
Zou je de kaarten in kwestie even willen melden? We kunnen wel een decklijst opzoeken van mortal coil maar dan weten we nogsteeds niet precies met welke kaarten je problemen hebt. En zet ze dan a.u.b. meteen even tussen [/c ] (zonder spaties zetten?) dan krijg je bijvoorbeeld [c]dark ritual.

Dit hoorde trouwens thuis onder spel uitleg, dus je zat goed :)

Geplaatst: do apr 15, 2010 5:16 pm
door Elvish Preshley
Een -1/-1 counter wilt gewoon zeggen dat die creature op dat moment voor 1 minder hard kan meppen en voor 1 minder klapjes kan tegenhouden :)

Verder heb je vaak het woordje Persist staan.
When this creature is put into a graveyard from the battlefield, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.
Kortom die creatures komen dan weer terug op het veld maar iets zwakker dan voorheen :)

Geplaatst: do apr 15, 2010 5:45 pm
door Saint
Ik vroeg me ook af of hij het over presist had vandaar dat ik hem vroeg specifieker te zijn over welke kaarten het ging :P

Maar goed als je het daar niet over had dan nemen we even als voorbeeld: Chainbreaker het is een 3/3 beest maar hij komt het spel in met 2 -1/-1 counters, dit betekent dat deze creature als hij in het spel komt maar een 1/1 beestje is, als je nou de mana cost betaald voor zijn ability en een -1/-1 counter van hem af haalt is het een 2/2 doe je dat nog is dan heeft hij zijn volledige kracht, 3/3 maar hij mag dit ook bij andere creatures doen (als ze voor wat voor reden dan ook nadelige -1/-1 counters op zich krijgen). Als je nou als voorbeeld Grim Poppet neemt die komt in het spel met 3 -1/-1 counters en is dus ook een 1/1 creature maar daarmee mag je de -1/-1 counters vrij verdelen over je tegenstanders creatures bijvoorbeeld, Neem je nou Leech Bonder als voorbeeld dan mag je als als untap cost een -1/-1 counter verplaatsen, of dat nou aan jouw kant of je tegenstanders kant is maakt niets uit, je kunt er dus voor kiezen om -1/-1 counters die je voorheen op een creature van hem gezet hebt te verplaatsen naar een andere creature of van 1 van jou creatures overbrengen naar 1 van die van je tegenstander of naar een creature van jezelf, in die keuze ben je totaal vrij.

Geplaatst: do apr 15, 2010 7:32 pm
door Ravelle
Aha ik snap het, ik had al zo'n vaag vermoeden maar vroeg af of er nog iets achter zat. :P

Bedankt voor de info! ;)

Geplaatst: do apr 15, 2010 10:28 pm
door Jibz
compenseren -1/-1 counters en +1/+1 counters elkaar ook? als ik een -1/-1 counter op een creature met een +1/+1 counter gooi, heeft hij dan geen counters meer of een +1/+1 en -1/-1 counter?
is van toepassing bij kaarten met persist inderdaad en kaarten als kulrath knight

Geplaatst: do apr 15, 2010 10:32 pm
door Dragonheart
Jibz schreef:compenseren -1/-1 counters en +1/+1 counters elkaar ook? als ik een -1/-1 counter op een creature met een +1/+1 counter gooi, heeft hij dan geen counters meer of een +1/+1 en -1/-1 counter?
is van toepassing bij kaarten met persist inderdaad en kaarten als kulrath knight
De counters compenseren elkaar.

Geplaatst: vr apr 16, 2010 9:32 am
door Jibz
ok dat is wat ik ook al dacht

Geplaatst: vr apr 16, 2010 10:45 am
door Maccius
Dragonheart schreef:
Jibz schreef:compenseren -1/-1 counters en +1/+1 counters elkaar ook? als ik een -1/-1 counter op een creature met een +1/+1 counter gooi, heeft hij dan geen counters meer of een +1/+1 en -1/-1 counter?
is van toepassing bij kaarten met persist inderdaad en kaarten als kulrath knight
De counters compenseren elkaar.
Is dat zo? Dus als een creature een +1/+1 counter heeft en je legt er een -1/-1 counter op betekend dat echt dat er geen counter meer op het creature liggen?

Natuurlijk blijft het creature in de praktijk even sterk, maar als de counters weg gaan kan je dus ook geen abilities meer op die counters spelen.

Geplaatst: vr apr 16, 2010 11:08 am
door Dragonheart
Dragonheart schreef:De counters compenseren elkaar.

Geplaatst: vr apr 16, 2010 11:58 am
door altx
Eigenlijk zou het feit dat Dragonheart het zegt al voldoende moeten zijn... ;)

Maar inderdaad op het moment dat state-based actions gecheckt worden, wordt gecontroleerd hoeveel +1/+1 counters en hoeveel -1/-1 counters erop liggen en worden degene verwijderd die tegen elkaar wegvallen.

Met twee +1/+1 counters en één -1/-1 counter hou je dus nog één +1/+1 counter over.

Nog even de relevante regel:
704.5r If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.