Oke stel ik heb 3 creaturs (clerics) liggen met een toughness lager dan 4. Waaronder een Celestial Gatekeeper En ik heb nog geen creatures in me graveyard.
Iemand speelt 4 damage op alle creatures. Dan gaat alles van mij dus dood. Als ik eerst de 2 andere creatures in me graveyard leg en daarna de Celestial Gatekeeper kan ik er dan 2 weer terug in het spel leggen. Of gaan ze allemaal tegelijk naar de graveyard waardoor er niks ligt wat de Celestial Gatekeeper kan targetten?
Volgorde bepalen vaan doodgaande creatures
Moderator: Admins & Moderators
In principe zou ik denken dat ze tegelijk in je graveyard terecht komen. Maar waarom moet je die gatekeeper dan exilen als hij toch niet zichzelf kan targeten? is het puur voor als je er meerdere hebt?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Alles krijgt 4 schade en alles komt tegelijkertijd de graveyard in. Ookal mag je de volgorde zelf bepalen, het wordt geteld als exact hetzelfde moment.
Dan gaat de trigger van de Gatekeeper op de stack en mag je 2 birds en/of clerics aanwijzen om terug te halen. Op dat moment liggen er al exact 3 clerics (incl de gatekeeper zelf) in je grafbak. Je mag er dus gewoon 2 terug halen.
Dan gaat de trigger van de Gatekeeper op de stack en mag je 2 birds en/of clerics aanwijzen om terug te halen. Op dat moment liggen er al exact 3 clerics (incl de gatekeeper zelf) in je grafbak. Je mag er dus gewoon 2 terug halen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Uiteindelijk wordt deze geëxiled inderdaad. Maar de Gatekeeper komt nog wel in de graveyard terecht. Bij de officiële rulings staat bijvoorbeeld dit:knackroeselare schreef:@ quizmaster, bolgens mij liggen er maar 2 clerics in, gatekeeper moet je exilen dus ligt hij niet meer in je graveyard (anders hat het wel een zot goede kaart geweest ^^)
Het exilen van de Gatekeeper gebeurt in dezelfde 'batch' als het terughalen van de clerics. Alleen deze wordt dan verwijderd.You can choose to target this card as one of the two Bird and/or Cleric cards. If you do, it gets exiled and does not get returned to the battlefield.
Maar mijn post was daar inderdaad niet duidelijk over
See reversed side of this posting for disclaimer.