Treefolk deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Netnietniks
Advanced

Treefolk deck

Bericht door Netnietniks »

Artifact:
2x Spidersilk Net
Creatures
4x Treefolk Harbinger
4x Bosk Banneret
4x Leaf-Crowned Elder
2x Orchard Warden
3x Dauntless Dourbark
4x Indomitable Ancients
3x Timber Protector
3x Unstoppable Ash
3x Doran, the Siege Tower
4x Sapling of Colfenor
Enchantments
2x Living Lands
2x Lignify
Land
6x Forest
4x Sunpetal Grove
2x Vivid Grove
4x Murmuring Bosk
1x Gaea's Cradle
Spells
3x Path to Exile
3x Rampant Growth
2x Reach of Branches

sideboard:
1x Luminescent Rain
1x Unmake
1x Twilight Mire
1x Wooded Bastion
1x Wrath of God

- wat moet jouw deck doen?
Winnen met plezier. Hoef niet iemand helemaal de grond in te boren. Misschien eens een toernooitje meedoen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Niet echt een bepaalde, maar ik wil wel eens meedoen aan toernooien, had gelezen dat meestal Standard gebruikt wordt. Laat maar weten waar dit deck tot nu toe goed voor is.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
vanalles. Geen bepaalde deck. Moet eigenlijk overal goed tegen kunnen zijn.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ja flying. Daarom heb ik Spidersilk Net, maar denk niet dat dat genoeg is. was aan Cloudcrown Oak het denken maar ik heb al zoveel creatures. Laat maar weten of jullie nog zwaktes zien en of ideën hebben voor flying.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
tot nu toe alleen 1 op 1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ja ben nou dit deck bij elkaar aan het krijgen was aan <50 euro aan het denken. maar met sunpetal grove, gaea's cradle en doran gaat dat denk ik niet lukken...

sideboard is eigenlijk meer voor opties(in gewone deck voegen/wisselen met andere kaarten in echte deck. echt sidedeck heb ik niet.

Ideeën en verbeteringen help me maar. Ik hou van positieve feedback om mijn deck optimaal te maken.

Alvast bedankt,
Netnietniks
Love is like a rhino, short-sighted and hasty; if it cannot find a way, it will make a way.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Changelings zijn ook treefolk. Die kun je dus ook zoeken met de Treefolk Harbinger. Je zou dus removal kunnen spelen die je kunt zoeken om daar eventueel beesten met flying mee te slopen. Denk hierbij aan Nameless Inversion en Crib Swap. Tevens heb je daarmee een van de beste treefolk ooit ter beschikking: Chameleon Colossus.

Je speelt 4 Sapling of Colfenor terwijl die legendary is. Als je al een legend 4x zou willen spelen is dat Doran, the Siege Tower aangezien je daarmee de kans op een beurt 4 kill groter maakt.

Ik zie dat je deck T1/legacy is. Dat betekent natuurlijk wel dat je opties over hebt om beesten met flying te slopen (Hurricane etc.)

Het staat ook een beetje raar indien je goede landen die je manabase stukken beter maken in je sideboard speelt.

Tenslotte ben ik van mening dat het beter is om Doran en Dauntless Dourbark niet in hetzelfde deck te spelen. Dit ivm je manabase.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Netnietniks
Advanced

Dragonheart schreef:Changelings zijn ook treefolk. Die kun je dus ook zoeken met de Treefolk Harbinger. Je zou dus removal kunnen spelen die je kunt zoeken om daar eventueel beesten met flying mee te slopen. Denk hierbij aan Nameless Inversion en Crib Swap. Tevens heb je daarmee een van de beste treefolk ooit ter beschikking: Chameleon Colossus.

Je speelt 4 Sapling of Colfenor terwijl die legendary is. Als je al een legend 4x zou willen spelen is dat Doran, the Siege Tower aangezien je daarmee de kans op een beurt 4 kill groter maakt.

Ik zie dat je deck T1/legacy is. Dat betekent natuurlijk wel dat je opties over hebt om beesten met flying te slopen (Hurricane etc.)

Het staat ook een beetje raar indien je goede landen die je manabase stukken beter maken in je sideboard speelt.

Tenslotte ben ik van mening dat het beter is om Doran en Dauntless Dourbark niet in hetzelfde deck te spelen. Dit ivm je manabase.
Wat sappling betreft daar kan ik bij inkomen die heb ik niet zo heel vaak nodig. Doran, is zowat mijn deck op gebaseerd maar die is ook legend dus 4 keer is wat overdreven. chameleon colossus zie ik de meerwaarde niet van in. hij is duur en het heeft geen zin met doran. kan ik beter een Indomitable Ancients hebben die ongeveer zelfde kosten heeft en door doran 10/10 krijgt en zonder doran met Spidersilk Net en timber protector een ideale verdediging . Wat Dauntless Dourbark beetreft ik ben er zelf ook over aan het twijfelen, vooral omdat ik niet heel veel forest heb meer vervanging.

mijn sidedeck zoals ik al zei is optioneel, dus ik twijfel en vraag om hulp of ik die erin moet doen ja of nee.

bedankt voor je reactie.
Love is like a rhino, short-sighted and hasty; if it cannot find a way, it will make a way.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Voor voorbeelden van decks met Doran kun je natuurlijk ook hier kijken:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3328

Daar aan het begin staan al 3 voorbeelden ;)
Netnietniks
Advanced

Thnx ,maar ik dnek dat ik het gwoon bij een treefolk deck houd. Dan maar iets minder belang bij doran, maar ik hou gewoon van trefolks hahahah.
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Zelf speel ik in me groene saproling deck deze tegen flying. Whiteout Ik vindt het een leuke combinatie ook omdat je hem terug kan halen naar je hand. En doordat mensen dat weten ze je niet eens meer aanvallen. Maar dat werkt waarschijnlijk beter in multiplayer dan 1 on 1.

En grappig om de snowcovered ability een keer ergens voor te gebruiken.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Na ja, jouw feestje.

Hoe dan ook:
- 4de Doran om je deck sneller te maken
- Minimaal 23 land en dan zoveel mogelijk land dat een snelle Doran mogelijk maakt
- Nameless Inversion en Crib Swap iig als targets voor de Harbingers
- Chameleon Colossus is een manasink en een pro-black beater, die hoort er toch echt wel bij
- Tegen flyers zou ik eerder kiezen voor Hurricane-achtige effecten zoals bv. Cloudthresher
Netnietniks
Advanced

Ok bedankt, ik zal alles eens bekijken en overwegen :)
Netnietniks
Advanced

Maccius schreef:Zelf speel ik in me groene saproling deck deze tegen flying. Whiteout Ik vindt het een leuke combinatie ook omdat je hem terug kan halen naar je hand. En doordat mensen dat weten ze je niet eens meer aanvallen. Maar dat werkt waarschijnlijk beter in multiplayer dan 1 on 1.

En grappig om de snowcovered ability een keer ergens voor te gebruiken.
hoe werkt dat dan? moet je gewoon een land hebben waar sneeuw op de art te zien is ofzo?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Zie het kaarttype. Snow-Covered Forest bijvoorbeeld is een Basic Snow Land — Forest.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Dragonheart schreef:Na ja, jouw feestje.

- Tegen flyers zou ik eerder kiezen voor Hurricane-achtige effecten zoals bv. Cloudthresher
Klopt er zijn betere effecten maar ik kies mijn decks ook voor de leuk. Verder kan deze ook gebruikt worden als iemand met veel flying X damage aan alle niet flyings doet, dan is hij ook gelijk zijn eigen creatures kwijt.

Of als iemand anders een huricane doet als reactie alles vliegend laten verliezen. (gegarandeerd dat het een paar vloeken oplevert en gezeur dat je je er niet mee moet bemoeien)
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet om het een of ander, maar als Dragonheart over treefolk praat, dan zou ik persoonlijk luisteren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Dragonheart heeft een bepaalde geschiedenis met treefolk?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een "beetje" maar... Sommigen schijnen hem te kennen als Mr. Doran.

Zie anders de artikelen sectie. Dragonheart zit daarnaast bij de top van Nederland kwa rating. Misschien niet helemaal bovenaan, maar top 25 toch wel dacht ik? (Ik ben geen tournooispeler, dus hou dat niet zo bij).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Op dit moment nog maar 3de constructed en 19de total (Dat was 1ste en 2de voor PT San Juan).
Plaats reactie