oudere versies.
Moderator: Admins & Moderators
-
- Advanced
oudere versies.
Ik had een vraagje. Als ik b.v een birds of paradise heb van de 5th series mag ik die gebruiken in standard, aangezien er ook een 10th series versie is?
Greetz
Greetz
Love is like a rhino, short-sighted and hasty; if it cannot find a way, it will make a way.
Iets breder, als een kaart dezelfde vertaalde naam heeft, mag deze gespeeld worden.
Echter, een ondanks dat False Summoning in essentie hetzelfde is als Essence scatter, mag de eerste niet gespeeld worden.
Het gaat puur om de naam van de kaart in het engels. Dat betekent ook, dat als jij een chinese Birds of Paradise hebt, dat die legaal is (aangezien die dezelfde naam heeft).
Echter, een ondanks dat False Summoning in essentie hetzelfde is als Essence scatter, mag de eerste niet gespeeld worden.
Het gaat puur om de naam van de kaart in het engels. Dat betekent ook, dat als jij een chinese Birds of Paradise hebt, dat die legaal is (aangezien die dezelfde naam heeft).
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
soms kan alpha illegaal bevonden worden, door de hoekjes die anders zijn. Zelfs met ondoorzichtige hoesjes is dit ene mogelijkheid omdat ze anders slijten.
Dit hangt niet samen met de set zelf, alleen met de vorm van de kaarten.
mazzel
pi
soms kan alpha illegaal bevonden worden, door de hoekjes die anders zijn. Zelfs met ondoorzichtige hoesjes is dit ene mogelijkheid omdat ze anders slijten.
Dit hangt niet samen met de set zelf, alleen met de vorm van de kaarten.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
ik speel regelmatig met mijn beta bolts (ik speel om de redenen uit mijn vorige post niet met alpha bolts). Dit doe ik bijvoorbeeld bij een studievereniging of in een coffeeshop. Ik speel ook regelmatig andere even oude kaarten (al zitten de meesten niet in M10). Als ik zou besluiten dat een van mijn EDH decks een birds nodig heeft dan pak ik zeker mijn beta.
Ik ben bij mijn weten de laatste die bij deze studievereniging een van de P9 op tafel heeft gelegd. Recentelijker heb ik er tijdens een borrel nog met mijn imperial recruiters gespeeld. Mijn beta tutor beland ook vaak zat op tafel, net als de beta disk.
Ik heb genoeg vertrouwen in mijn hoesjes, ook zijn de kaarten gemaakt om te spelen. Ik ben een speler die graag tegen mooie kaarten aankijkt op de eerste plaats, verzamelaar pas op nummer twee.
mazzel
pi
ik speel regelmatig met mijn beta bolts (ik speel om de redenen uit mijn vorige post niet met alpha bolts). Dit doe ik bijvoorbeeld bij een studievereniging of in een coffeeshop. Ik speel ook regelmatig andere even oude kaarten (al zitten de meesten niet in M10). Als ik zou besluiten dat een van mijn EDH decks een birds nodig heeft dan pak ik zeker mijn beta.
Ik ben bij mijn weten de laatste die bij deze studievereniging een van de P9 op tafel heeft gelegd. Recentelijker heb ik er tijdens een borrel nog met mijn imperial recruiters gespeeld. Mijn beta tutor beland ook vaak zat op tafel, net als de beta disk.
Ik heb genoeg vertrouwen in mijn hoesjes, ook zijn de kaarten gemaakt om te spelen. Ik ben een speler die graag tegen mooie kaarten aankijkt op de eerste plaats, verzamelaar pas op nummer twee.
mazzel
pi
-
- Expert
false sumoning is een sorcery vind ik ook wel een lfink verschilFewtger schreef: Echter, een ondanks dat False Summoning in essentie hetzelfde is als Essence scatter, mag de eerste niet gespeeld worden.
Remove Soul was een beter voorbeeld geweest(mogt die ooit illegaal worden xD)
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Niet helemaal... het is dacht ik een instant waar sorcery op gedrukt staat die false summoning.GuardianGI schreef:false sumoning is een sorcery vind ik ook wel een lfink verschilFewtger schreef: Echter, een ondanks dat False Summoning in essentie hetzelfde is als Essence scatter, mag de eerste niet gespeeld worden.
Remove Soul was een beter voorbeeld geweest(mogt die ooit illegaal worden xD)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
[img]http://image.manabase.com/Llanowar+Elves+[M10].jpg[/img] [img]http://image.manabase.com/Fyndhorn+Elves+[IA].jpg[/img]
Zo dan. Dit is ook niet dezelfde kaart.
mazzel
pi
[img]http://image.manabase.com/Llanowar+Elves+[M10].jpg[/img] [img]http://image.manabase.com/Fyndhorn+Elves+[IA].jpg[/img]
Zo dan. Dit is ook niet dezelfde kaart.
mazzel
pi
False Summoning is weldegelijk een instant, kijk maar naar de rulings.
Trouwens, counters moeten wel instants zijn, anders kunnen ze niks
En idd, het ging om het idee.
-
- Expert
hmm grappig op de print staat sorcery maar bij de ruling instant xDFewtger schreef:False Summoning is weldegelijk een instant, kijk maar naar de rulings.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
[img]http://image.manabase.com/Red+Elemental+Blast+[A].jpg[/img] [img]http://image.manabase.com/Red+Elemental+Blast+.jpg[/img]
Rule text:
Toch grappig dat de alpha versie wel klopte en de beta niet he.
Rule text:
Red Elemental Blast
{R}
Instant
Choose one -- Counter target blue spell; or destroy target blue permanent.
Toch grappig dat de alpha versie wel klopte en de beta niet he.