Mono White Ally/Control deck
Moderator: Admins & Moderators
-
- Starter
Mono White Ally/Control deck
Beste Gatherers,
ik speel sinds kort Magic the Gathering en ik heb enige hulp nodig bij mijn deck. Ik ben bezig met een mono wit ally/control deck, maar ik zit nu op 70 kaarten. Ik moet er wat uit gaan halen, maar ik weet niet wat. Mijn bedoeling met het deck is dat ik in mn eerste 4 beurten behoorlijk wat schade kan gaan doen, en vervolgens controle houdt over mijn tegenstander, en dan met een opgebouwde ally combi hem versla. Dit zijn mijn kaarten, wie kan mij vertellen welke kaarten ik eruit moet halen?
Dit is de link naar mn deck:
http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=655846
Dank jullie wel, ik heb donderdag weer een standard toernooitje (FNM lol op dddag), dus ik wil tegen die tijd graag een beter in elkaar gezet deckje.!!!
Thnx, Maarten
ik speel sinds kort Magic the Gathering en ik heb enige hulp nodig bij mijn deck. Ik ben bezig met een mono wit ally/control deck, maar ik zit nu op 70 kaarten. Ik moet er wat uit gaan halen, maar ik weet niet wat. Mijn bedoeling met het deck is dat ik in mn eerste 4 beurten behoorlijk wat schade kan gaan doen, en vervolgens controle houdt over mijn tegenstander, en dan met een opgebouwde ally combi hem versla. Dit zijn mijn kaarten, wie kan mij vertellen welke kaarten ik eruit moet halen?
Dit is de link naar mn deck:
http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=655846
Dank jullie wel, ik heb donderdag weer een standard toernooitje (FNM lol op dddag), dus ik wil tegen die tijd graag een beter in elkaar gezet deckje.!!!
Thnx, Maarten
Ik zou het Ally-thema verlaten, je speelt maar 14 allies, waarbij er 2 vroeg damage doen.
Mocht je het willen houden, voeg dan 2x Hada Freeblade en 4x Kazandu Blademaster toe.
Ik zou Marhals's Anthem, Join the Ranks en Day of Judgment eruithalen.
Join the Ranks kan je (lijkt me) beter vervangen door Conquerer's Pledge
De Makindi Shieldmate en Serra Ascendant mogen ook weg of vervangen worden.
Ik zou zelf ook 4x Ajani's Pridemate in dit deck steken.
Mocht je het willen houden, voeg dan 2x Hada Freeblade en 4x Kazandu Blademaster toe.
Ik zou Marhals's Anthem, Join the Ranks en Day of Judgment eruithalen.
Join the Ranks kan je (lijkt me) beter vervangen door Conquerer's Pledge
De Makindi Shieldmate en Serra Ascendant mogen ook weg of vervangen worden.
Ik zou zelf ook 4x Ajani's Pridemate in dit deck steken.
-
- Starter
Ik wil graag in de Ally's blijven, omdat ik na ongeveer 10 potjes met dit deck te hebben gespeeld zie dat ik mooie combo's maak met de allys. Join the ranks voegt daar juist veel waarde aan toe aangezien die ervoor zorgt dat er twee Ally's tokens in play komen. Als ik bijvoorbeeld 1 Ondu Cleric heb liggen en ik speel join the ranks, trigger in ondu cleric 2x wat betekend dat ik 6 leven gain. Ik ben inderdaad op zoek naaar Kazandu Blademaster.
Maar als ik een ally deck wil vormen, hoeveel allys moeten er dan inzitten? En hoeveel enchantments/sorcery/instant spells?
30 ally? 5 removals? ofzo
Maar als ik een ally deck wil vormen, hoeveel allys moeten er dan inzitten? En hoeveel enchantments/sorcery/instant spells?
30 ally? 5 removals? ofzo
Allies werken vooral goed, doordat ze vrij snel vrij groot worden, maar vaak ga je daarmee de eerste paar beurten weinig mee kunnen. Je hebt gelijk, als je allies houdt, is Join the Ranks beter.
In ieder geval zou ik je aanraden dezelfde kaart (indien mogelijk) 4x te spelen, en het bij 60 kaarten max te houden.
Je zal merken dat je deck veel constanter wordt.
Je speelt veel creatures, en normaal gesproken heb je wel genoeg op het board liggen. Dus ik denk alsnog dat Day of Judgment eruit kan. Ik zou er dan extra Brave the Elements insteken.
De beste trucs die ik met allies ken (maar dan moet je Bant gaan*), is toch wel Harabaz Druid en Rite of Replication.
Gecombineerd met Ondu Cleric zie je al snel je life-total boven de honderd zitten.
*Bant is de kleuren combinatie Wit-Blauw-Groen
In ieder geval zou ik je aanraden dezelfde kaart (indien mogelijk) 4x te spelen, en het bij 60 kaarten max te houden.
Je zal merken dat je deck veel constanter wordt.
Je speelt veel creatures, en normaal gesproken heb je wel genoeg op het board liggen. Dus ik denk alsnog dat Day of Judgment eruit kan. Ik zou er dan extra Brave the Elements insteken.
De beste trucs die ik met allies ken (maar dan moet je Bant gaan*), is toch wel Harabaz Druid en Rite of Replication.
Gecombineerd met Ondu Cleric zie je al snel je life-total boven de honderd zitten.
*Bant is de kleuren combinatie Wit-Blauw-Groen
30 allies is mss wat veel, ik denk dat je met 24 allies, 4 removal en 8 (4x Brave the Elements en 4x Safe Passage) beter af bent.
Maar wees niet bang deze getallen te veranderen. Als je merkt liever Pacifism te spelen, dan Brave the Elements, steek er dan gerust meer removal in.
Maar wees niet bang deze getallen te veranderen. Als je merkt liever Pacifism te spelen, dan Brave the Elements, steek er dan gerust meer removal in.
-
- Starter
Oke ik heb nog een vraag: ik speel nu:
4x Jwari Shapeshifter
4x Halimar Excavator
4x Harabaz Druid
4x Kabira Evangel
4x Ondu Cleric
4x Kazandu Blademaster
4x Hada Freeblade
4x Talus Paladin
3x Sea Gate Loremaster
4x Rite of Replication
1x Leyline of Anticipation
---
3x Island
3x Sejiri Refuge
3x Forest
3x Graypelt Refuge
10 x Plains
----
zit ik op 61 kaarten, zonder removals ofzo... Wat kan ik er het beste uithalen??
4x Jwari Shapeshifter
4x Halimar Excavator
4x Harabaz Druid
4x Kabira Evangel
4x Ondu Cleric
4x Kazandu Blademaster
4x Hada Freeblade
4x Talus Paladin
3x Sea Gate Loremaster
4x Rite of Replication
1x Leyline of Anticipation
---
3x Island
3x Sejiri Refuge
3x Forest
3x Graypelt Refuge
10 x Plains
----
zit ik op 61 kaarten, zonder removals ofzo... Wat kan ik er het beste uithalen??
Persoonlijk zou ik de Halimar Excavator, daarnaast wordt het een moeilijke keuze.
De Excavator doet niets, waardoor je sneller gaat winnen.
Verder zal je het op ervaring moeten doen, denk ik. Speel met dit deck, kijk welke kaarten je liever wel, liever niet speelt en ga van daar verder.
De Excavator doet niets, waardoor je sneller gaat winnen.
Verder zal je het op ervaring moeten doen, denk ik. Speel met dit deck, kijk welke kaarten je liever wel, liever niet speelt en ga van daar verder.
Da's inderdaad een leuke kaart voor in een (Ally) mill-deck, maar als je deck niet rond millen draait, heb je er weinig aan.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
-
- Starter
-
- Starter
Dragonheart heeft in een ander topic al eens goed verwoord wat er dan gebeurt, dus die quote ik hier maar even:Winterkoning schreef:Trouwens Halimar Excavator in combinatie met Rite of Replication dan gaat t vrij hard hoor
Dragonheart schreef:Alleen indien die elkaar niet in de weg staan. Je bent met je evasion beesten bezig om je tegenstander te mollen. Langzaam maar zeker krijgt hij grip op het spel. Je hebt nog 1 beest nodig om te winnen.... en..... je trekt een mill kaart. Niks aan de hand. Volgende beurt beter.... en.... een land.... fanatiek begin je je tegenstander te millen. Aangezien je eerder aanviel heeft hij nog veel kaarten in zijn library. Langzaam maar zeker wordt zijn library steeds kleiner... je bent er bijna... ware het niet dat je tegenstander je allang heeft doodgeslagen en noch millen noch aanvallen je hier gaat redden. Je deed beide en beide helaas niet goed genoeg. Volgende keer beter.
Iron Maiden's gonna get you
Daarnaast gaan alle Allies hard naast Rite of Replication