Toshiro umezawa

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Chaos
Wizard

Toshiro umezawa

Bericht door Chaos »

hey,

Ik ben van plan om een mono black EDH deckje te bouwen met als general... jawel: toshiro umezawa

wrm... Hij ziet er een toffe kerel uit :p en om iets origineels te nemen.

Heeft iemand van jullie al zo'n edh deck. Of wat zijn volgens jullie de must haves voor een zwart edh deck?
ik denk bv aan damnation etc.

anyway we zijn aan het afdwalen...
m'n vraag was eigenlijk of jullie toffe combo's wisten met toshiro umezawa... mono black ;)

Laat jullie maar volledig gaan :D
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

aangezien je de kaart mag spelen zou ik eerst eens goed zoeken naar instants die op de een of andere manier naar je hand gaan als je ze speelt. Buyback kaarten lijken me het meest logische begin. Je zou ook kunnen kijken of er andere replacement effects zijn zodat je kan kiezen tussen removen of iets anders, weet alleen niet zeker of die bestaan.

Verder wil je natuurlijk genoeg mogelijkheden hebben om creatures stuk te maken. Het is alleen jammer dat er geen instant speed zwarte mass destruction is, want dat zou je waarschijnlijk het liefst met hem terug halen.

Xiahou Dun, the One-Eyed doet eigenlijk alles wat hij doet net wat beter, maar die is helaas vrijwel onmogelijk te vinden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Hey pi,

dank voor het snelle antwoord
the one-eyed is inderdaad een beruchte general. Maar alweer ik ben student en 45 euro ofzo is nogal veel voor 1 kaart :p.
Plus dat hij moeilijk te vinden is...

Zijn er eigenlijk zwarte kaarten met buyback?
oh en nog een vraagje over de kaart zelf... worden zijn creatures dan verwijderd of mijn spells?

Welke creatures raad je aan om in dit soort deck te steken?
Zijn er must-haves die in je opkomen voor een black edh deck? =)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
DutchG0d
Wizard

Bericht door DutchG0d »

pi schreef:Oy,

aangezien je de kaart mag spelen zou ik eerst eens goed zoeken naar instants die op de een of andere manier naar je hand gaan als je ze speelt. Buyback kaarten lijken me het meest logische begin. Je zou ook kunnen kijken of er andere replacement effects zijn zodat je kan kiezen tussen removen of iets anders, weet alleen niet zeker of die bestaan.

Verder wil je natuurlijk genoeg mogelijkheden hebben om creatures stuk te maken. Het is alleen jammer dat er geen instant speed zwarte mass destruction is, want dat zou je waarschijnlijk het liefst met hem terug halen.

Xiahou Dun, the One-Eyed doet eigenlijk alles wat hij doet net wat beter, maar die is helaas vrijwel onmogelijk te vinden.

mazzel

pi
typ hem in op marktplaats heb hem eergister daar gezien "Xiahou"
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

http://manabase.com/autocard.php Card tagging
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, dat is iemand waar ik mij van bewust ben, was al aan het proberen zijn Xiahou Duns met hem te ruilen, maar toen ging ie op vakantie. Nu nog 1 te gaan blijkbaar, heb hem nog maar eens gemaild.

@Chaos: manabase.com is je vriend. Als je niet een manier hebt om kaarten op te zoeken ga je nooit een EDH deck kunnen bouwen.

mazzel

pi
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Hey, die kende ik niet. Ik gebruikte altijd gatherer.wizards.com
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die gebruikten we vroeger om de card tags naar te laten verwijzen, als het aan mij lag gaat ie ook ooit terug. David, de maker is een oud-studiegenoot van me.

Ben nu druk in onderhandeling over 2 xiahou duns, DutchG0d, bedankt voor de suggestie.

Je spells worden verwijderd, en ja, er zijn zwarte kaarten met buyback. Maar bij nader inzien, wat doen die dingen in je graveyard?

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Hey pi,

wat bedoel je hier precies mee?
@Chaos: manabase.com is je vriend. Als je niet een manier hebt om kaarten op te zoeken ga je nooit een EDH deck kunnen bouwen.

Ik gebruik zelf ook gatherer... Ik had zelf eens niets te doen en ik heb me toen een hele namiddag bezig gehouden met alle zwarte kaarten te overlopen. Er zijn er iets meer dan 17000 als ik me niet vergis.

Ik steek er wel degelijk moeite in hoor ;)
Probleem is dat er hier niet zoveel winkels in de buurt zijn waar we goedkoop magic kunnen kopen. (of ten minste voor een redelijke prijs)

Ik vroeg me eigenlijk af of ik niet beter balthor the defiled als general zou gebruiken :p
(horobi's death wail, lim dul the necromancer in m'n deck of als eventuele general)

Geen idee of het al is gevraagd... maar kun je eigenlijk haakon gebruiken als general?

Wrm is the one-eyed zo veel beter als toshiro eigenlijk?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Dit is wat ik gebruik op magic workstation...
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

veel vragen, om te beginnen, ik reageerde op dat je vroeg of er zwarte kaarten met buyback waren, dat is een wel heel simpele zoekopdracht op gatherer of manabase.com. Verbaasde me een beetje dat je daar naar ging vragen, dus nam aan dat je niet bekend was met dit soort sites.

Ik denk overigens dat je een nulletje teveel getikt hebt voor het aantal zwarte kaarten.

Ik zou online bestellen als je dat kunt, scheelt veel met traditionele winkels. Nadeel is dat je je lokale winkel dan niet ondersteunt en dat je toch wel graag een plek houdt om te spelen neem ik aan? Moet je zelf afwegen.

Balthor is best wel goed/leuk als generaal, zorg wel genoeg graveyard removal in je deck te stoppen. In mijn groep speelt iemand balthor en zowel mijn Tetsuo Umezawa als mijn Mayael the Anima deck hebben vaak vervelende dingen in de yard liggen die ook terug komen. Je tegenstanders helpen is natuurlijk niet echt een goed plan.

Ja, Haakon mag als generaal, waarom niet? Je vraag moet waarschijnlijk zijn of hij ook werkt. Het antwoord hierop is in weze, nee. Je kunt natuurlijk altijd met je groep afspreken hem wel vanuit de command zone te spelen, maar als je de boel strikt volgens de regels speelt zou hij nooit gespeeld kunnen worden.

Xiahou Dun is zoveel beter omdat je zelf bepaald wanneer hij af gaat (zonder extra spells of medewerking van je tegenstander), je alles wat zwart is terug kan halen en de kaarten ook nog niet removed worden, dus je kan het nog een keer doen. Dat hij zowat unblockable is, is een leuke bonus. Al met al RUIM 1 meer waard. Denk eens over wat Xiahou Dun + Profane Command doet, dan heb je ongeveer het principe te pakken. ook is het erg leuk om Planeswalker terug te blijven halen, Nicol Bolas of zo...

Heb je een imperial seal of ben je van plan die te kopen? Grim tutor is waarschijnlijk ook handig. Ik zie een aantal dingen die tegen 1 creature werken, meestal heb je in multiplayer niet de luze om 1 op 1 dingen te beantwoorden, kaarten die meerdere creatures slopen zijn een stuk beter. Kagemaro, first to suffer of bane of the living bijvoorbeeld. Kokusho is banned. je kan nu vrijwel niks tegen artifacts en enchantments, ik zou sterk oblivion stone en nevinyrral's disk overwegen om die reden.

Dat zou je een beginnetje moeten geven.

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Hey pi,

Zou ik je al even mogen vragen om de decklist van balthor door te sturen? plz :cry: :D

De disk zit er al reeds in... en op de vraag van 1 op 1, weet ik ;)
Het is voor Magic workstation, daar kunnen we niet multiplayer spelen of wel? :p

Ik zou graag een mono deck maken omdat ik denk dat de kosten daardoor wel veel minder worden, je hebt immers geen dure fetchlandjes nodig enzo.

De combo can xiahou en profane command kun je die blijven doen?
De seal en tutor ben ik niet van plan te kopen... zijn 100+ en 200+.
Mss dat ik ze eens afdruk en tot grote frustraties van m'n groep er zo mee speel :p.

Lokale winkel zit er niet echt mee in... is eerder een beter internetcafé maar je kaarten kunt kopen, spelletjes spelen etc.
Welke sites zou je dan aanraden? Om te bestellen bedoel ik. Ik heb al veel gehoord van nedermagic, dragonbreath, magic-united, mss zelf e-bay.

Maar ik weet niet echt welke de betere is :p.

Het deck dat ik wil maken is wel bedoeld voor multiplayer... had ik nog niet vermeld. Ik weet dat ik een 1vs1 deck heb gepost... maar deze is voor MWS en het eigenlijke deck is voor te spelen :p in m'n groepie bedoel ik :)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ga je topic even verplaatsen, dit is geen combo.

Ik heb geen decklist van Balthor, het is niet mijn deck. Maar probeer bv eens de officiele EDH forums, geheid hebben ze daar een balthor list.

Die twee kaarten vormen samen een loop ja, waarschijnlijk gebruik je die dan 1x per beurt. Er zijn meer kaarten met een vergelijkbare interactie met Xiahou Dun, zoals bv cruel ultimatum.

Alle 3 de winkels leveren op zich wel goed, dragonbreath en magic united zijn waarschijnlijk goedkoper.

Voor 1 op 1 EDH is je deck te lief, 1 op 1 EDH is echt een heel ander, veel competitiever beest. Verwacht dat dan zeker 50% van de decks een beruchte generaal speelt.

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Bedankt

Wat raad je aan om een beest te worden op 1 vs 1.. kan ik dan aanpassen voor MWS
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Plaats reactie