Hieronder mijn EDH-deck. Aanvullingen / suggesties / verbeteringen zijn van harte welkom
//General
Momir Vig, Simic Visionary
//Land
Island 11
Forest 7
Lonely Sandbar
Tranquil Thicket
Slippery Karst
Tree of Tales
Seat of the Synod
Reflecting Pool
Tropical Island
Yavimaya Coast
Flooded Grove
Breeding Pool
Simic Growth Chamber
Wasteland
Strip Mine
Academy Ruins
Yavimaya Hollow
Verdant Catacombs
Flooded Strand
Misty Rainforest
Scalding Tarn
Windswept Heath
//Creatures
Clone
Aether Adept
Tidespout Tyrant
Trinket Mage
Man-o'-War
Vendilion Clique
Vedalken Mastermind
Cloud of Faeries
Venser, Shaper Savant
Gilded Drake
Body Double
Tradewind Rider
Wall of Blossoms
Seedborn Muse
Acidic Slime
Lotus Cobra
Uktabi Orangutan
Primeval Titan
Terastodon
Sakura-Tribe Elder
Eternal Witness
Carven Caryatid
Birds of Paradise
Farhaven Elf
Coiling Oracle
Trygon Predator
Mystic Snake
Winged Coatl
Simic Sky Swallower
Wistful Selkie
//Artifacts
Coalition Relic
Lightning Greaves
Relic of Progenitus
Grim Monolith
Sensei's Divining Top
Expedition Map
Vedalken Orrery
Scroll Rack
Cloudstone Curio
Crystal Ball
Simic Signet
Mind Stone
Pithing Needle
Sol Ring
Mana Vault
Crystal Shard
//Instants
Dissipate
Counterspell
Voidslime
Fact or Fiction
Force of Will
Evacuation
Remand
Time Warp
Hinder
Capsize
//Enchantments
Equilibrium
Aluren
Opposition
//Planeswalkers
Jace, the Mind Sculptor
Garruk Wildspeaker
In het kort:
Momir-Vig zorgt ervoor dat je elk willekeurig beest in je deck op kan gaan zoeken.
De bedoeling is dan ook, om zoveel mogelijk antwoorden en bedreigingen in de vorm van beesten in het deck te doen.
(Mystic Snake, Tydespout Tyrant, Simic Sky Swallower, ...)
De counters zitten er vnl in om, op het moment dat je je hele fetch-trein in beweging hebt gezet,
alles wat op tafel ligt te beschermen tegen mass-destruction etc.
Het leuke van dit deck is, dat het op veel verschillende manieren kan spelen. Je kan bvb redelijk aggro spelen, door Trinket Mage op te gaan zoeken, daarmee Mana Vault voor de snelle mana (Seedborn Muse om die elke keer te untappen) en vervolgens voor de dikke beesten te gaan.
Daarnaast kan je ook op het control gaan spelen, door dmv Cloudstone Curio, Equilibrium en de al eerder genoemde Tyrant, alles van je tegenstander te bouncen.
Er zitten ook een aantal combo's in het deck, die echter te onregelmatig zijn om voldoende op te bouwen. Heb van alle keren dat ik er nu mee gespeeld heb (15x ofzo) bvb pas 1x mijn oneindigende-beurten-combo eruit gehaald. (Time Warp + Eternal Witness + bounce-effect)
Wat er sowieso nog in moet (maar wat ik nog niet heb, dus komt niet in de lijst hierboven:
Teferi, Mage of Zhalfir - om de Orrery te vervangen. Bijna alles op instant-speed kunnen spelen. Icm de Muse = dodelijk.
Loaming Shaman - Ga soms wel erg snel door het deck heen + soms wordt iets opgeblazen.
Duplicant - dreigingen weghalen + zelf ermee gaan dreigen
Cryptic Command - Spreekt voor zich
Gaea's Cradle - Maakt nog meer manieren om infinite te gaan mogelijk.
Maze of Ith - Ja, zelfs na 15 jaar Magic heb ik die nog altijd niet :$
Riptide Laboratory - Zitten best veel leuke Wizards in het deck
Meer suggesties zijn dus van harte welkom.
[EDH] Momir Vig
Moderator: Admins & Moderators
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
[EDH] Momir Vig
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
ik mis wat land cyclers, krosan tusker met name, drift of phantasms lijkt me ook wel goed voor het deck. Soldevi excavations is een extra top effect en er zijn wel meer landjes in je kleuren die de moeite kunnen zijn. Ik ben zelf altijd erg blij met man-land en winding canyons. Erratic portal is best ok en in een deck met zoveel fetches zou ik om die reden alleen al rings of brightheart gaan overwegen.
Wat ik misschien vooral mis is een grotere voorraad beesten die zowel groen als blauw zijn, waarom geen jungle barrier?
Ik hou zelf niet zo erg van artifact mana, het gaat te vaak stuk. Ik heb in die spots liever kaarten die extra land geven, zoals thawing glaciers, journeyer's kite of de eerder genoemde tusker. Waarom trouwens al die artifact landjes? Lijkt me dat die alleen maar meer kwetsbaar zijn?
mazzel
pi
ik mis wat land cyclers, krosan tusker met name, drift of phantasms lijkt me ook wel goed voor het deck. Soldevi excavations is een extra top effect en er zijn wel meer landjes in je kleuren die de moeite kunnen zijn. Ik ben zelf altijd erg blij met man-land en winding canyons. Erratic portal is best ok en in een deck met zoveel fetches zou ik om die reden alleen al rings of brightheart gaan overwegen.
Wat ik misschien vooral mis is een grotere voorraad beesten die zowel groen als blauw zijn, waarom geen jungle barrier?
Ik hou zelf niet zo erg van artifact mana, het gaat te vaak stuk. Ik heb in die spots liever kaarten die extra land geven, zoals thawing glaciers, journeyer's kite of de eerder genoemde tusker. Waarom trouwens al die artifact landjes? Lijkt me dat die alleen maar meer kwetsbaar zijn?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Drift of Phantasms en de Excavations zijn inderdaad goede aanvullingen.
De grote voorraad groen-blauwe beesten ontbreekt voornamelijk omdat er niet zo heel veel zijn.. 35 volgens Gatherer, waarvan het overgrote deel wel speelbaar is, maar verder niet echt iets toevoegd.. : een 2/2 Flying voor GU is leuk, maar zonder de Vig in het spel, is het ook niet spectaculair.
Jungle Barrier daarentegen is zeker een goede aanvulling. Ga gelijk zoeken of ik die heb.
Artifact landjes (alle 2) zitten er eigenlijk alleen in om ze evt met Trinket Mage te kunnen opzoeken..
De grote voorraad groen-blauwe beesten ontbreekt voornamelijk omdat er niet zo heel veel zijn.. 35 volgens Gatherer, waarvan het overgrote deel wel speelbaar is, maar verder niet echt iets toevoegd.. : een 2/2 Flying voor GU is leuk, maar zonder de Vig in het spel, is het ook niet spectaculair.
Jungle Barrier daarentegen is zeker een goede aanvulling. Ga gelijk zoeken of ik die heb.
Artifact landjes (alle 2) zitten er eigenlijk alleen in om ze evt met Trinket Mage te kunnen opzoeken..
See reversed side of this posting for disclaimer.