Pagina 1 van 1
You may...
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:30 pm
door BanzaiCopter
Hey hey,
Allerlaatst, mensen zeiken constant voor regels bij ons dus bij deze. Voor hoelang blijft "You may ......" op de stack? Bijv: ik speel een creature en de tegenstander heeft een vampire van "You may have that person lose 1 life".. Voor hoe lang geld dat?
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:32 pm
door Fewtger
Ik snap niet goed wat je bedoelt, maar het lijkt me zolang de trigger op de stack ligt. Daarna niet meer.
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:37 pm
door BanzaiCopter
Soul Warden
Soul Ascendent bijv: Whenever a creature comes into play, You MAY gain 1 life. Voor hoe lang geld dit? Tot het einde van de beurt of vóórdat een volgende spell word gespeeld? Omdat heel vaak bij ons is. Ik speel 3 creatures, doe mijn combat phase, geef mijn beurt over en dan ineens van "Ahja, je verliest nog 3 levens van die creatures"...
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:38 pm
door altx
Als de ability resolvet, voer je alles uit.
Als een ability zegt "that person loses 1 life", dan verliest hij 1 leven.
Met "you may" mag je op dat moment kiezen of hij 1 leven verliest of niet.
Daarna is de ability volledig ge-resolved en is het klaar.
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:40 pm
door altx
BanzaiCopter schreef:Soul Warden
Soul Ascendent bijv: Whenever a creature comes into play, You MAY gain 1 life. Voor hoe lang geld dit? Tot het einde van de beurt of vóórdat een volgende spell word gespeeld? Omdat heel vaak bij ons is. Ik speel 3 creatures, doe mijn combat phase, geef mijn beurt over en dan ineens van "Ahja, je verliest nog 3 levens van die creatures"...
Met Soul Warden krijg je levens.
In principe triggert die ability op het moment dat een creature in het spel komt. En als die resolvet, moet je dus ook gelijk kiezen of je dat leven neemt of niet. Als je naar combat gaat, ben je (veel) te laat.
Maar mensen willen inderdaad wel eens wat vergeten. En casual hangt het voornamelijk van de vergevingsgezindheid van je speelgroep af...
Geplaatst: do sep 02, 2010 2:44 pm
door BanzaiCopter
altx schreef:BanzaiCopter schreef:Soul Warden
Soul Ascendent bijv: Whenever a creature comes into play, You MAY gain 1 life. Voor hoe lang geld dit? Tot het einde van de beurt of vóórdat een volgende spell word gespeeld? Omdat heel vaak bij ons is. Ik speel 3 creatures, doe mijn combat phase, geef mijn beurt over en dan ineens van "Ahja, je verliest nog 3 levens van die creatures"...
Met Soul Warden krijg je levens.
In principe triggert die ability op het moment dat een creature in het spel komt. En als die resolvet, moet je dus ook gelijk kiezen of je dat leven neemt of niet. Als je naar combat gaat, ben je (veel) te laat.
Maar mensen willen inderdaad wel eens wat vergeten. En casual hangt het voornamelijk van de vergevingsgezindheid van je speelgroep af...
Wij naaien zoveel mogelijk schijnbaar. "Hoe erg kan ik een text dusdanig naar mijn zin maken?" Lijkt het op
Vandaar dat ik de regels allemaal vraag
Geplaatst: do sep 02, 2010 5:15 pm
door pi
Oy,
heel simpel, triggert als de conditie plaats vindt, als hij resolved bepaal je of je het daadwerkelijk doet. Meeste casual spelers laten je het ook later doen als je er tijdig aan denkt (niet 2 beurten later dus).
mazzel
pi
Geplaatst: vr sep 03, 2010 12:13 pm
door Maccius
precies dus officeel moet je het gelijk doen, maar officieel moet je ook de hele avond priority doorpasen. Als je casual speelt moet je gewoon een afspraak maken. Wij doen meestal dat de hele turn nog mag.
Geplaatst: vr sep 03, 2010 3:04 pm
door pi
Oy,
wij soms begin volgende beurt voor dingen die logisch zijn om na de at-end-of-turn-triggers te spelen. Maar inderdaad, voor veel dingen is dezelfde beurt wel goed, tenzij er duidelijk voordeel wordt gehaald uit het later doen (voornamelijk omdat men dan al weet wat hun tegenstaders gaan doen, denk bv aan mana anders tappen).
mazzel
pi