Stormbind+ElkinBottle,Prowling Nighst+Sleight of M,Arcum's W
Moderator: Admins & Moderators
Stormbind+ElkinBottle,Prowling Nighst+Sleight of M,Arcum's W
Stormbind of Ogre Shaman: beide laten je voor 2 mana en een kaart "discarden" om zodoende 2 damage te doen.
Kun je een kaart die getrokken wordt d.m.v. Elkin Bottle op deze manier gebruiken om twee damage te doen?
Prowling Nighstalker. Er staat "PN can't be blocked except by other black creatures. Kun je het woord "black" hier met een "Sleight of Mind" veranderen in "blue"? Er komt dan namelijk te staan "... other blue creature.", terwijl het zelf geen blauw beest is!
Arcum's Whistle: Stel je hebt deze twee maal liggen. En gebruikt beide om 1 beest te laten aanvallen. Moet de tegenstander dan twee keer de casting cost van het beest betalen om deze niet te laten aanvallen?
Kun je een kaart die getrokken wordt d.m.v. Elkin Bottle op deze manier gebruiken om twee damage te doen?
Prowling Nighstalker. Er staat "PN can't be blocked except by other black creatures. Kun je het woord "black" hier met een "Sleight of Mind" veranderen in "blue"? Er komt dan namelijk te staan "... other blue creature.", terwijl het zelf geen blauw beest is!
Arcum's Whistle: Stel je hebt deze twee maal liggen. En gebruikt beide om 1 beest te laten aanvallen. Moet de tegenstander dan twee keer de casting cost van het beest betalen om deze niet te laten aanvallen?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Re: Stormbind+ElkinBottle,Prowling Nighst+Sleight of M,Arcum
Nee. De kaart is ge-exiled. Je mag hem casten vanuit de exile-zone, maar verder niks. (Je trekt kritisch beschouwd ook geen kaart met Elkin Bottle.)jorg schreef:Stormbind of Ogre Shaman: beide laten je voor 2 mana en een kaart "discarden" om zodoende 2 damage te doen.
Ja, of hij zelf al dan niet die kleur heeft is niet relevant. En dat blijkt ook wel uit de meest recente Oracle tekst, waarin het woord "other" niet meer voorkomt: "Prowling Nightstalker can't be blocked except by black creatures." (zie Gatherer)Prowling Nightstalker. Er staat "PN can't be blocked except by other black creatures. Kun je het woord "black" hier met een "Sleight of Mind" veranderen in "blue"? Er komt dan namelijk te staan "... other blue creature.", terwijl het zelf geen blauw beest is!
Ja, hij moet per keer dat die ability resolvet, kiezen of hij wel of niet de mana betaalt, met alle gevolgen vandien als hij niet betaalt.Arcum's Whistle: Stel je hebt deze twee maal liggen. En gebruikt beide om 1 beest te laten aanvallen. Moet de tegenstander dan twee keer de casting cost van het beest betalen om deze niet te laten aanvallen?
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
- is die kaart dan in je hand?
- dit is de echte tekst van de nightstalker:
Prowling Nightstalker
{3}{B}
Creature -- Nightstalker
2/2
~this~ can't be blocked except by black creatures.
Is het dan wel duidelijk?
- ja.
Het is heel handig als je card tags om de kaartnamen heen zet, zeker als het om oudere kaarten gaat, tik zoiets als dit: stormbind voor stormbind.
mazzel
pi
- is die kaart dan in je hand?
- dit is de echte tekst van de nightstalker:
Prowling Nightstalker
{3}{B}
Creature -- Nightstalker
2/2
~this~ can't be blocked except by black creatures.
Is het dan wel duidelijk?
- ja.
Het is heel handig als je card tags om de kaartnamen heen zet, zeker als het om oudere kaarten gaat, tik zoiets als dit: stormbind voor stormbind.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
bedankt!
Jammer van die Elkin Bottle...
Ik zal het proberen de kaartnamen met bijbehorende Tags te typen in m'n vragen. Goede tip.
Het zijn oude kaartnamen, omdat ik ooit Magic heb gespeeld Vanaf de 4th edition tot Visions.
Even info waaruit deze vragen naar voren zijn gekomen:
Nu speel ik met een vriend van mij met deze kaarten. Heb er misschien 10.000. We schudden ze goed en maken dan stapeltjes van ongeveer 400 kaarten waaruit we twee of drie "decks" construeren. Een soort "sealed-deck" dus. Het blijft een mooi spel, maar het is bijna niet aan anderen uit te leggen. Wij hebben er in elk geval een hoop speelplezier mee en ook het construeren van een deck biedt al een hoop voorpret.
Zo af en toe ontstaan er daardoor vragen zoals deze drie.
Ik zal het proberen de kaartnamen met bijbehorende Tags te typen in m'n vragen. Goede tip.
Het zijn oude kaartnamen, omdat ik ooit Magic heb gespeeld Vanaf de 4th edition tot Visions.
Even info waaruit deze vragen naar voren zijn gekomen:
Nu speel ik met een vriend van mij met deze kaarten. Heb er misschien 10.000. We schudden ze goed en maken dan stapeltjes van ongeveer 400 kaarten waaruit we twee of drie "decks" construeren. Een soort "sealed-deck" dus. Het blijft een mooi spel, maar het is bijna niet aan anderen uit te leggen. Wij hebben er in elk geval een hoop speelplezier mee en ook het construeren van een deck biedt al een hoop voorpret.
Zo af en toe ontstaan er daardoor vragen zoals deze drie.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Nog een vraag over Arcum's Whistle hoe werkt dit samen met Ensnaring Bridge en een lege hand?
Moet hij dan alsnog attacken of hoeft dat niet omdat hij niet kan?
Moet hij dan alsnog attacken of hoeft dat niet omdat hij niet kan?
Inderdaad. Er staat "If he or she doesn't, the creature attacks this turn if able, and at the beginning of the next end step, destroy it if it didn't attack.".
Ik heb wel vaker het misverstand voorbij zien komen dat het creature alleen destroyed zou worden als hij able was om aan te vallen. Maar dat is dus niet zo.
Hij valt aan als hij able is.
Hij wordt vernietigd als hij niet aangevallen heeft. Punt.
Ik heb wel vaker het misverstand voorbij zien komen dat het creature alleen destroyed zou worden als hij able was om aan te vallen. Maar dat is dus niet zo.
Hij valt aan als hij able is.
Hij wordt vernietigd als hij niet aangevallen heeft. Punt.
Iron Maiden's gonna get you