2x Empyrial Archangel

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
GeraertsB
Advanced

2x Empyrial Archangel

Bericht door GeraertsB »

Even een vraagje over de Empyrial Archangel.

Stel dat ik 2x Empyrial Archangel in het spel heb en een tegenstander geeft me 8 damage. Krijgt dan iedere Empyrial 8 schade of mag deze schade verdeeld worden over de 2 angels ?

Ik vermoed het 2e optie zal zijn, maar we hebben er van het weekend al een discussie over gehad en wil even zeker zijn.

Mvg Bert
GeraertsB
Advanced

Bericht door GeraertsB »

Ik vermoed dat ik het antwoord al gevonden heb.
Ik moet kiezen op welke angel de damage van toepassing zal zijn, maar ik mag de damage niet opsplitsen tussen de 2. Dus de 8 damage gaat naar 1 angel.

Mvg Bert
altx
Wizard

Bericht door altx »

GeraertsB schreef:Ik vermoed dat ik het antwoord al gevonden heb.
Ik moet kiezen op welke angel de damage van toepassing zal zijn, maar ik mag de damage niet opsplitsen tussen de 2. Dus de 8 damage gaat naar 1 angel.

Mvg Bert
Inderdaad. Er treden dan twee replacement effects op, van elke Empyrial Archangel 1.

Aangezien ze (beide) schade op jou willen replacen, mag jij kiezen welke je eerst wilt laten gebeuren.

Je redirect dan dus de complete 8 schade naar de angel van jouw keuze. Maar daarna is die complete schade al vervangen, dus dan doet het tweede replacement effect niks meer.

Dat is het complete verhaal.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie