Pagina 1 van 2
Red white planeswalker control
Geplaatst: ma okt 04, 2010 2:57 pm
door linforth
Ik zit met een ideetje te spelen en vroeg me af of jullie mischien mee willen doe met het spelletje
ik zat te denekne aan een deck met koth of the hammer en ajani vengeant.
het idee hierachter is dat koth veel mointains nodig heeft en dat kaarten met een dubbele gekleurde manan cost dan moeilijk te spelen worden.
ajani is met een fecthland en slechts 1 plains in je deck te spelen en dus met koth te gebruiken.
verder vond ik kaarten zoals
en wel leuk
ideen over of zo'n soort deck zou werken of niet?
Geplaatst: ma okt 04, 2010 4:53 pm
door pi
Oy,
je kunt natuurlijk duals die als mountain tellen spelen. Wat dat betreft kun je ook makkelijk op dezelfde manier 3 kleuren spelen.
mazzel
pi
Geplaatst: di okt 05, 2010 8:05 pm
door Dragonheart
Waarom zou je ooit Koth willen spelen in een dergelijk RW deck?
Geplaatst: di okt 05, 2010 8:07 pm
door Fewtger
Ja, de Ajani met fetchland begrijp ik nog, maar waarom ineens en toevoegen?
Geplaatst: wo okt 06, 2010 12:06 am
door linforth
dit is wat ik uitendelijk in elkaar heb geflanst
4x
4x
4x
4x
4x
-----------------------------20creatures
4x
4x
4x
4x---------------16 other spells
4x
2x
1xplains
17xmountain------------------------24 land
dit deck draait om het maken van openingen.
dat doe je met kaarten zoals rage nimbus,stun sniper,intimidation bolt,en ajani.
en het behouden van die openingen d.m.v. ajani en silence.
net lang genoeg om een door koth opgepompte figure of dragonlord door te laten komen.
de dominus zit er in voor de lols.
dit is mijn eerste extended deck.
let me know thine thoughts.
Gr thomas
Geplaatst: wo okt 06, 2010 12:14 am
door Dragonheart
12 witte kaarten ga je niet consistent spelen met 7 witte sources. Dan heb ik het nog helemaal niet over het uitzonderlijke geval dat je ene plains gemold wordt. Natuurlijk kun je het aantal landen dat wit fetched verhogen. Dan wordt Koth steeds meer een groot vraagteken. Dus nogmaals: waarom koth?
Geplaatst: wo okt 06, 2010 1:28 am
door linforth
omdat koth voor een erg leuke boost kan zorgen in combo met kargan dragonlord en figure of destiny.
daarnaast is z'n ultimate erg leuk om naartoe te werken als je je tegenstander op afstand houdt met de rest van het deck.
p.s.
is het een idee om balefire liege te spelen i.p.v dominus?
Geplaatst: wo okt 06, 2010 7:25 am
door Dragonheart
Wat je eigenlijk zegt is dat Koth goed is. Dat snap ik. In dit deck is het ding echter niet heel goed. Je mag ook gewoon zeggen dat je Koth een geweldige kaart vindt en dat je hem eigenlijk in ieder deck probeert te stoppen. Zo heel raar is dat namelijk niet.
Geplaatst: wo okt 06, 2010 11:49 am
door linforth
@dragonheart
dat is uiteraard waar.
als casual gamer moet ik eerst geeinspireerd raken wil ik een deck samen stellen en koth en ajani doen dat voor mij.
ik zie je punt dat koth het best werkt in een red agrro deck.
maar waarom werkt hij niet heel goed in dit deck dan?
Geplaatst: wo okt 06, 2010 12:22 pm
door Fewtger
hoe minder mountains (lees; mono-rood), hoe slechter Koth presteert. Letterlijk AL zijn abilities zijn gericht op Mountains
Geplaatst: wo okt 06, 2010 12:49 pm
door Dragonheart
linforth schreef:@dragonheart
ik zie je punt dat koth het best werkt in een red agrro deck.
maar waarom werkt hij niet heel goed in dit deck dan?
Koth heeft 3 abilities.
De eerste is haast altijd noodzakelijk om de 3de te kunnen bereiken. De 4/4's die Koth maakt zijn het beste in een aggresief rood deck omdat ze dan ondersteund worden door een hoop druk. De kans dat je tegenstander in dat geval Koth kan uitschakelen wordt minder omdat hij dan dood gaat aan die druk. In decks die deze druk minder goed kunnen opbouwen is het verstandig om iets te spelen waarmee je Koth kunt beschermen (Instants met een cc van 1 zoals Lightning Bolt). Jouw deck speelt geen echt geschikte bescherming. In het kort de eerste ability doet relatief weinig in jouw deck.
De tweede ability is optimaal in een deck met alleen mountains. Jij lost dit op door zo min mogelijk plains te spelen. Je speelt echter op dit moment echt veel te weinig witte sources. Die zou je dus moeten toevoegen om het witte deel van je deck aktief te krijgen. Stel dat je er nu inderdaad in slaagt om genoeg mana te maken met Koth. Jouw idee is om die mana in Figure of Dragonlord te pompen. Dat is op zich geen slecht idee. Het lijkt mij alleen dat Figure en Dragonlord in jouw deck ook zonder Koth prima functioneren. En als je ze dan niet hebt... heb je weer geen witte mana om er iets anders mee te doen (Dominus of iets dergelijks daar gelaten). In het kort: de 2de ability is bruikbaar in jouw deck, maar niet optimaal.
De derde ability is op eerste gezicht het best. Maar aangezien het lastig gaat worden om met Koth in deze build ultimate te gaan, kun je deze ability eigenlijk ook schrappen.
In jouw deck is Koth een Seething Song. Vind je dat goed genoeg?
Geplaatst: wo okt 06, 2010 2:54 pm
door linforth
dankje voor je post dragon. geeft me het een en ander om over na te denken.
mischien moet ik meer richting tap out zodat de elementals van koth toch door kunnen komen.
en mss wat meer damag gerichte kaarten zoals
en wat meer kaarten waar je de mana boost van koth zoals
thanks anyway
Groet Thomas
Geplaatst: wo okt 06, 2010 4:13 pm
door linforth
mischien is dit een beter idee?
minder wit en meer wit/rood rise of the hobgoblins is met koth erg leuk en fireball uiteraard ook.
balefire liege maakt de goblins 3/3ers en ook nog eens 1st strike.
ajani is er om landjes te tappen en zo nu en dan een groot beest.
Groet Thomas
4x
4x
4x
4x
3x
4x
4x
4x
4x
Geplaatst: wo okt 06, 2010 8:48 pm
door Fewtger
waarom wil je per se, met alle geweld Koth erin hebben?
Geplaatst: do okt 07, 2010 8:39 am
door Jibz
Als ik het goed heb, is het omdat hij die gewoon cool vindt en deze hem geinspireerd heeft het deck te bouwen (uitgaande van zijn eerste post).
Maar even iets anders, beetje terug, dragonheart had het over
Dragonheart schreef:met 7 witte sources
hij had er destijds toch maar 1 plains in zitten en voor de rest 6 fetchlandjes? Hoe kom je dan aan 7 sources?