Mimic vat en Perilous Myr
Moderator: Admins & Moderators
- wizardofoss
- Adept
Mimic vat en Perilous Myr
Ik dacht even ik heb een mooie combo: stop je Perilous Myr onder je Mimic Vat wanneer ie sneuvelt, en vervolgens iedere beurt een token aanmaken die als ie uit het spel gaat 2 damage uitdeelt.
Toen las ik de tekst op Mimic Vat nog eens, en zag dat het token exiled wordt, niet naar de graveyard dus. Het feest gaat niet door dus.
Nog wat later dacht: als ik het aangemaakte Perilous Myr token nu kan saccen, bijv mbv Throne of Geth, of als ik 'm als blocker laat sneuvelen, dat gaat ie wel naar de graveyard en mag ik mijn gratis shock alsnog uitdelen.
Na deze lange inleiding dan eindelijk de vraag. Allereerst: het is toch wel zo dat een sneuvelend token creature even 'de graveyard hit' nietwaar? En las dat zo is, klopt bovenstaande redenering?
Toen las ik de tekst op Mimic Vat nog eens, en zag dat het token exiled wordt, niet naar de graveyard dus. Het feest gaat niet door dus.
Nog wat later dacht: als ik het aangemaakte Perilous Myr token nu kan saccen, bijv mbv Throne of Geth, of als ik 'm als blocker laat sneuvelen, dat gaat ie wel naar de graveyard en mag ik mijn gratis shock alsnog uitdelen.
Na deze lange inleiding dan eindelijk de vraag. Allereerst: het is toch wel zo dat een sneuvelend token creature even 'de graveyard hit' nietwaar? En las dat zo is, klopt bovenstaande redenering?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
- wizardofoss
- Adept
- wizardofoss
- Adept
Met die Throne of Geth (of een andere sac-kaart) erbij is het wel een 3-kaarten combo, dus niet bepaald wereldschokkend. Maar ook zonder de sac-mogelijkheid is het op instant speed produceren van een blockend Perilous Myr token niet verkeerd.
stel trouwens dat je een legendary exiled met je mimic vat, vervolgens roept je tegenstander diezelfde legend op, kun je dan snel een token maken om zijn legend (en jouw token ook) te mollen?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Ja.
Er liggen dan 2 Legendary permanents met dezelfde naam, dus op het moment dat state-based actions gecheckt worden, gaan ze beide naar de graveyard.
Er liggen dan 2 Legendary permanents met dezelfde naam, dus op het moment dat state-based actions gecheckt worden, gaan ze beide naar de graveyard.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!