Creature blocking
Moderator: Admins & Moderators
-
- Expert
Creature blocking
Hoi,
Als een 12/12 creature aanvalt en ik declare 3 blockers die samen 12 blocken, gaan ze er dan wel alsnog alle 3 aan? (toughness ligt natuurlijk lager dan 12.)
Als een 12/12 creature aanvalt en ik declare 3 blockers die samen 12 blocken, gaan ze er dan wel alsnog alle 3 aan? (toughness ligt natuurlijk lager dan 12.)
Pain is temporary. Quitting is forever.
- Donnie Darko
- Wizard
-
- Expert
-
- Expert
Als degene die je aanvalt een forrest (landje) heeft liggen. Dan kan hij met geen enkel creature blocken.MagicalFriend schreef:Hoi,
Als ik een creature control met forestwalk, is hij dan te blocken met een Noble Panther?
Als diegene die je aanvalt GEEN forrest heeft liggen dan mag hij met elk creature blocken. Dus ook met een compleet groene creature. (dan moet hij natuurlijk wel ergens anders groene mana vandaan gehaald hebben)
Je zegt hier min of meer dat de schade verdeeld WORDT. Beter is om te zeggen dat de geblockte de schade mag verdelen.Donnie Darko schreef:Ja. Als ze samen minder dan 12 toughness hebben, word de schade verdeelt op alle 3 de creatures. Als het 12/12 creature geen trample heeft gaat er geen schade door. Zelfs niet als je de 12/12 met een 1/1 blocked.
Zo had ik een keer met mijn broer dat ik met Cunning bandit twee van zijn sterkste creatures overnam en ze vervolgens zijn Wren's Run Vanquisher liet blocken. Hij kon nu gewoon alle 3 schade op 1 van de blockers doen, waardoor er maar 1 doodging.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Klopt.
De aanvallende speler bepaalt de volgorde van de blockers.
En dan moet je minimaal lethal damage assignen op een blocker (als je minstens zo veel schade doet als de toughness van het creature). Vaak doe je precies de hoeveelheid die voldoende is om het creature dood te krijgen, maar meer mag ook dus. (En dan blijft er minder over voor de rest.)
De aanvallende speler bepaalt de volgorde van de blockers.
En dan moet je minimaal lethal damage assignen op een blocker (als je minstens zo veel schade doet als de toughness van het creature). Vaak doe je precies de hoeveelheid die voldoende is om het creature dood te krijgen, maar meer mag ook dus. (En dan blijft er minder over voor de rest.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hier moet natuurlijk wel bij aangevuld worden (bij recente of juist niet-recente, ik weet het niet, reminder text staat het erbij) dat je bij deathtouch niet perse damage gelijk aan de toughness hoeft te asssignen omdat 1 damage al lethal damage is. Bij de reminder text "whenever this creature deals damage to a creature, destroy that creature" vond ik dit nogal onduidelijk. Bij de reminder text "any amount of damage this creature would deal to a creature is enough to destroy it" is het een stuk logischer dat dit mag.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Hmz, doe ik zo'n mijn best om de tekst nog een beetje duidelijk te proberen te houden... Weer niet gelukt...
"(als je minstens zo veel schade doet als de toughness van het creature)" bedoelde ik eigenlijk mee, als je bijv. 2 schade doet en het creature heeft toughness 3. Dan gaat minimaal lethal damage niet lukken...
Maar met deathtouch is 1 damage inderdaad al lethal.
"(als je minstens zo veel schade doet als de toughness van het creature)" bedoelde ik eigenlijk mee, als je bijv. 2 schade doet en het creature heeft toughness 3. Dan gaat minimaal lethal damage niet lukken...
Maar met deathtouch is 1 damage inderdaad al lethal.
Iron Maiden's gonna get you
Wow... het ging me puur om het deathtouch verhaal... Dat over niet genoeg damage doen om hem dood te krijgen en daarom minder damage doen had ik ook wel begrepen xD Duidelijk zat hoor
EDIT:
Ik denk dat het je gaat om het feit dat ik "perse lethal damage assignen" zei... hierbij moest natuurlijk aangevuld worden "voor je op een andere creature damage mag dealen"
EDIT:
Ik denk dat het je gaat om het feit dat ik "perse lethal damage assignen" zei... hierbij moest natuurlijk aangevuld worden "voor je op een andere creature damage mag dealen"