op offeringen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jayarade
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 21, 2010 1:45 pm

op offeringen

Bericht door jayarade »

en voorbeeld:

me tegenstander valt aan met 2 dezelfde kaart, namelijk 2 3/1 beesten (naam van de kaart weet ik ff niet meer)

ik heb 1 1/1 goblin voor de verdediging maar als ability als ik hem opoffer doet hij 1 schade an beest of speler.

dusik block 1 van die 3/1 knakker dus die is dood samen met mij goblin maar op dat moment wil ik dus hem opofferen om dus 1 dmg op die andere 3/1 te gooie.


kan dit en wat gebeurt er?
ik denk dat het kan ook al zijn alle 3 de beesten dood hoewel ik er 1 geblokt heb mij geen schade doet.
ookal door de opoffering maak ik die andere dood doet hij me wel 3 dmg omdat ik hem niet kon blokken.

heb ik het fout?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Je blockt er 1, dus die doet jou geen schade (behalve als hij trample heeft).

Dan sacrifice je jouw creature en maakt daarmee de andere dood. Dus die doet jou sowieso geen schade.

Maar daardoor doet jouw creature helaas ook geen schade meer aan het creature dat hij blockt (want jouw creature is er ook niet meer), dus zijn creature blijft leven.

Eindresultaat: Jij krijgt geen schade. Jouw creature is dood. 1 van zijn creatures is dood en de andere leeft nog.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Voor M10 werkte dit inderdaad wel, toen combat damage nog de stack gebruikt.

Tegenwoordig kan dit dus niet meer, en doet een beest alleen schade als deze in de combat damage-step nog steeds blockt/geblockt wordt.. En dan kunnen er dus geen effecten meer gespeeld worden.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie