Zwart/Blauw ......deck is het wat?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
RobertG
Starter

Zwart/Blauw ......deck is het wat?

Bericht door RobertG »

Hallo allemaal,

Ik heb een blauw/zwart deckje in elkaar geflanst.
Ik heb hem een paar keer getest(casual) en het werkte best goed,bedoeld als T2 60 kaarten/15 sidedeck,waar ik nog mee bezig ben! (sidedeck bedoel ik)

Zijn veel x2 dezelfde kaarten mischien slimmer om x4 combos te maken maar ben er niet echt uit welke en waarom, graag wat feedback op dat gebied, ik heb nog niet veel ervaring met dick deck, alleen casual en dat werkte goed tegen een myr deck, ook tegen een rood hak en prak deck werkte het goed, hij kreeg er maar een lightning bolt doorheen rest was gecounterd of opgevangen met mijn mimic vat poppetje die ik uit zijn graveyard had gekaapt.

Doel van het deck is om weinig tot geen spells jouw kant op te laten komen dmv cancels, en of creatures niet de kans te geven om het spel op te komen.

De trinket mage´s heb ik er in gedaan om mijn blade of the bloodchief snel te kunnen gebruiken, en ze vervolgens z.s.m. te laten afmaken voor de counters op de blade.

En er zitten nog wat andere opties in om kaarten te kunnen zoeken/pakken.

De counterspels/removals/assasins zijn er om tijd te rekken, om een goed gepompt vampiertje te hebben om de klus te klaren(als dat tegen die tijd niet al is :P )

Myrtjes zitten er in omdat ik te weinig mana pakte, (kan door mijn idiote geschud komen :lol: )

Budget| hmmm.. zolang de bazin(vriendin) er niet achter komt eindeloos :P

creatures.

Drana, Kalastria Bloodchief x2
Vampire Nighthawk x4
Barony Vampire x2
Child of Night x2
Trinket Mage x2
Darkslick Drake x2
Royal Assassin x2
Silver Myr x2
Leaden Myr x2

Artifect

Blade of the Bloodchief x2
Mimic Vat x2

Instants

Cancel x2
Negate x2
Turn aside x2
Jace´s Ingenuity x2
Doom Blade x2

Sorcery

Diabolic Tutor x2

12 swamp
12 Island

p.s weet nog niet echt hoe ik er linkjes van maak aub help!! :oops:
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mimic vat = mimic vat

Ik zou altijd aanraden om je goede kaarten 4x te spelen en de slechte niet. Ook is het zelden zo dat je mana 1:1 gelijk is voor beide kleuren en is het nog onwaarschijnlijker dat het niet beter is om de ene kleur wat minder te spelen dan de andere. Meestal zijn landjes die 2 kleuren mana leveren een zeer goed idee.

Als je plan zoals je beschrijft inderdaad is om te zorgen dat kaarten/creatures aan de anderen kant niet in het spel komen dan zul je een hele hoop meer kaarten willen spelen die dat ook daadwerkelijk doen. 4 is echt heel weinig als je dat wilt bereiken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie