priority vraag

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept

priority vraag

Bericht door Maccius »

Oke ik ben nog steeds een beetje om Planar guide heen aan het puzzelen om een leuk deck te maken.

Weet niet of het helemaal hier hoort, maar vindt het wel leuk om een beetje het idee vast voor te leggen dus zie je een aanvulling ofzo laat het even weten.

Idee is om veel creatures te spelen met when enters the battlefield abilities. en deze vervolgens met Planar guide en Ghostway weghalen en terug laten komen. Mnemonic Wall om de Ghostway. terug te halen.

Gather Specimens om alle creatures over te nemen van de anderen.

Misschien Day of the Dragons puur voor de lol.

Maar goed nu mijn vraag. (lekkere lange inleiding) Als ik al mijn creatures weghaal en laat terug komen dan mag ik de volgorde op de stack bepalen, maar hoe zit dat met de creatures van de andere spelers die met de Planar Guide ook terug komen? bepaald mijn tegenstander of ik in welke volgorde dit op de stack gaat? En als mijn tegenstander het bepaald, hoe is de volgorde dan precies?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ze komen inderdaad allemaal tegelijk de battlefield in. En dus triggeren ze allemaal tegelijkertijd.

Triggers gaan dan in APNAP-volgorde de stack op. Eerst die van de actieve speler, dan die van de niet-actieve speler(s), in beurtvolgorde. En daarbinnen bepaalt elke speler de volgorde van zijn eigen triggers.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

hmmmm dat verpest het deck wel een beetje. correct me if im wrong. Maar dat betekend volgens mij dat met:

Soul's Attendant Kan ik alleen leven krijgen voor me eigen creatures die terug komen. Die van de tegenstanders liggen later op de stack en dus eerder in play dan mijn kaart.

Æther Adept Heeft geen nut want er valt niks te targetten op het moment dat deze op de stack gaat.

Er vanuit gaande dat ik het in mijn eigen beurt doe en dus alles aan het eind van mijn beurt terugkomt.

Graag bevestigen.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ze zijn allemaal in play, dan gaan de trggers op de stack. De attendant ziet gewoon de andere creatures in het spel komen. Zelfde verhaal voor de adept, ze zijn al in play, alleen hun triggered abilities zijn nog niet resolved.

Ghostway.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Ja Ghostway had ik al gevonden, inclusief een manier om hem terug naar me hand te halen.

Toch snap ik het nog niet helemaal. Je zegt ze gaan allemaal in play dan gaan de triggers op de stack. Betekend dus dat ze allemaal al in play liggen en dan pas de gain 1 life van de attendant gaat werken. Of mis ik nu iets?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ze komen allemaal tegelijk de battlefield in en zien elkaar de battlefield in komen. En pas als ze allemaal op de battlefield zijn, triggeren ze allemaal. (Een creature komt eerst de battlefield in en daarna triggeren enter-the-battlefield abilities. Niet andersom.)

Soul's Attendant triggert dus voor alle andere creatures die de battlefield in zijn gekomen.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Ok bedankt ik snap het nu ;-)

Ik begin er steeds meer zin in m dit deck te maken, veel gekke dingen :D Maar weer een vraag, of ik het goed begrijp.

Als ik Cauldron Haze speel, dan komt een doodgaande Soul's Attendant terug in het spel met een -1-1 counter. Klopt het dat hij eerst in het spel komt (samen met ander creatures) en dat ze elkaar allemaal zien. Daarna alle abilities op de stack gaan. Dat ik dus leven krijg.

En dat hij dan pas dood gaat want, 1-1 met -1 -1 is natuurlijk dood.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ja, ze komen met zijn allen de battlefield in. Daardoor triggeren alle enter-the-battlefield abilities.

Vervolgens worden state-based actions gecheckt en gaat Soul's Attendant hartstikke dood, maar de triggers liggen al op de stack en resolven gewoon.

Plaats reactie