U/B Deck (voor een Nieuwe Speler)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BSRuben
Adept
Contacteer:

U/B Deck (voor een Nieuwe Speler)

Bericht door BSRuben »

Hey allen,

Ik ben nieuw op zowel het forum als met het spelen van MTG. Ik heb er wel veel zin in om bij mij in de buurt (Haarlem) mee te gaan doen aan wat standard format toernooitjes en heb daarom een standard elf deck gemaakt (elvish archdruid, ezuri, garruk, fauna shaman, gaea's revenge etc :P) wat mij behoorlijk heeft gekort op mijn budget. Nu ben ik ook nog eens student en daarom heb ik het niet al te breed.

Ik heb laatst een paar kaarten van een vriend van mij gekregen die ik ook wel wil gaan gebruiken in een standard deck. Ik dacht hierbij aan het volgende:

2x Reassembling Skeleton
2x Black Knight*
4x Echo Mage
4x Liliana’s Specter
4x Necrotic Ooze
4x Geth, Lord of the Vault

2x Liliana Vess*

2x Mind Sludge*
2x Liliana’s Caress
4x Duress*
2x Painful Quandary
2x Mind Rot
2x Doom Blade
4x Memoricide
2x Quest for the Nihil Stone*

10x Swamp
6x Island
4x Terramorphic Expanse*

Waarbij ik de kaarten aangegeven met een * nog moet kopen. De kaarten die nog gekocht moeten worden zijn niet al te duur waardoor het mogelijk is om dit deck te runnen.

Het idee is om gebruik te maken van de 2mana reassembling skeleton en black knight om de tegenstander in de beginfase tegen te houden. Tegen sterke creatures in de eerste beurten heb ik doom blade erbij gedaan. Vervolgens kun je een liliana's caress en liliana vess spelen om de damage te beginnen en om kaarten als duress, mind rot, liliana's specter en mind sludge te gebruiken.
Verder nog necrotic ooze en Geth, lord of the vault om alle kaarten die de tegenstander in de graveyard moet leggen te misbruiken. echo mage leek me handig om instants te kopiëren en dubbele discards te kunnen geven. Memoricide leek me ook erg handig, vooral met de verdubbeling van echo mage.

Ik heb echter geen idee of dit deck mee kan met standard toernooitjes (ik gebruik normaal natuurlijk mijn elf deck, maar af en toe wat anders is ook leuk).

Misschien dat er betere kaarten zijn voor dit deck die ook nog budget friendly zijn.

Heel erg bedankt alvast voor de tips,

Ruben
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Kwam net Skinrender tegen. Die lijkt me ook goed in het deck om de 2x Doom Blade aan te vullen. Wat zou het beste zijn om eruit te halen? Een deck van 60+ kaarten lijkt me niet handig..
Lolloler
Adept
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Skindrender vind ik niet een goede kaart, beter speel je dan Mana Leak. Een van de beste counterspells, en ook nog een common.

En als je een kaart als Liliana's Caress gebruikt, zou ik daar meer discard omheen bouwen om de kaart volledig te benutten. Het is belangrijk je op een bepaald doel te focussen.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Ok, dan geen Skinrender in het deck. Heb ook geprobeerd om zoveel mogelijk discard kwijt te kunnen. Mana Leak is misschien wel een goede toevoeging maar wat moet er dan uitgehaald worden?
Denk je dat het deck zoals het er nu uit ziet verder goed is?
Lolloler
Adept
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Ik ben nooit zo goed in het beoordelen van decks.. :P Je zult eigenlijk gewoon eens moeten playtesten en dan zelf kijken wat wel en wat niet werkt.

Kijk bijvoorbeeld even op het forum bij Magic Workstation. Het is even lastig om allemaal in te stellen maar daarna kun je er goed decks mee bouwen en gratis online tegen andere spelen.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Ik zal eens kijken. Ik dacht alleen dat Magic Workstation niet gratis is?

Misschien zijn er nog andere meningen over dit deck-idee?

--EDIT -- Heb de evaluation version gevonden. Ga het zo even proberen.
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Hmm.. Dit deck werkt niet echt lkkr.. Te weinig opbouw van mana en in het beginstadium kan je helemaal niets..
Maar even gaan kijken of ik een leuk deck kan maken wat zich focussed op Geth, Necrotic Ooze en Liliana Vess.

Ideeën iemand?
Plaats reactie