Counterdeck
Moderator: Admins & Moderators
- lord of the squirrel
- Administrator
- Berichten: 613
- Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
- Locatie: rijswijk
Counterdeck
Lands(24)
16 Islands
6 Swamps
2 Salt Marsh
Creatures(10)
4 Cognivore
4 Stalking Assassin
2 Thieving Magpic
Spells(26)
4 Counterspell
4 Power Sink
4 Mana Leak
4 Rewind
2 Dismiss
3 Remove Soul
1 Persuasion
4 Lobotomy
Het je tips geef ze dan
Sander
16 Islands
6 Swamps
2 Salt Marsh
Creatures(10)
4 Cognivore
4 Stalking Assassin
2 Thieving Magpic
Spells(26)
4 Counterspell
4 Power Sink
4 Mana Leak
4 Rewind
2 Dismiss
3 Remove Soul
1 Persuasion
4 Lobotomy
Het je tips geef ze dan
Sander
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Gooi er een stevige resetknop in, Nevy's Disk of Powder Keg doen het goed.
Voor een Counterdeck, die veel mana nodig heeft, zijn de Cognivores en Stalking Assassins iets te duur. Misschien Stalking Assassin vervangen door Royal Assassin??
Counters: Houd in de gaten, dat je nooit alles kan counteren, je moet dus een backup hebben.
Vervang de Persuasion door Treachery's, stukken beter.
Als goed beestje doet Palinchron het wel leuk. Force of Will is ook niet mis, wat extra cardadvantage is ook noodzakelijk.
Voor een Counterdeck, die veel mana nodig heeft, zijn de Cognivores en Stalking Assassins iets te duur. Misschien Stalking Assassin vervangen door Royal Assassin??
Counters: Houd in de gaten, dat je nooit alles kan counteren, je moet dus een backup hebben.
Vervang de Persuasion door Treachery's, stukken beter.
Als goed beestje doet Palinchron het wel leuk. Force of Will is ook niet mis, wat extra cardadvantage is ook noodzakelijk.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Je moet zeker wat meer aanval hebben.
Ik zou zeggen de volgende kaarten erin:
4 Fact or Fiction
2 Mahamoti Djinn (misschien 4 voor de 4 Cognivore)
2 Circular Logic
Misschien ook handig is Nightscape Familiar waardoor je de blauwe spells eerder speelt
GFORCE
Ik zou zeggen de volgende kaarten erin:
4 Fact or Fiction
2 Mahamoti Djinn (misschien 4 voor de 4 Cognivore)
2 Circular Logic
Misschien ook handig is Nightscape Familiar waardoor je de blauwe spells eerder speelt
GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
het idee is toch:
control verliest van alles wat snel is, terwijl alles wat snel is weer verliest van agro-control decks, terwijl die weer verliezen van control.
Oftewijl een mooie cirkel, het is zeker mogelijk om ook een zeer goed counter deck te stoppen, denk bv aan het spelen van phyrexian negator of nantuko shade, beide moeten erg snel gestopt kunnen worden door het counter deck als ze in het spel komen, ook decks met vele weenies zijn erg lastig voor counterdecks zowel als alles met urza's rage er in.
Ik vind ook counterdecks niet heel erg leuk om tegen te spelen, maar, aan de andere kant is het denkwerk nodig om er goed mee te spelen wel erg uitdagend, het blijft namelijk altijd de vraag of je het je kan veroorloven om een bepaalde spell door te laten of niet.
mazzel
pi
het idee is toch:
control verliest van alles wat snel is, terwijl alles wat snel is weer verliest van agro-control decks, terwijl die weer verliezen van control.
Oftewijl een mooie cirkel, het is zeker mogelijk om ook een zeer goed counter deck te stoppen, denk bv aan het spelen van phyrexian negator of nantuko shade, beide moeten erg snel gestopt kunnen worden door het counter deck als ze in het spel komen, ook decks met vele weenies zijn erg lastig voor counterdecks zowel als alles met urza's rage er in.
Ik vind ook counterdecks niet heel erg leuk om tegen te spelen, maar, aan de andere kant is het denkwerk nodig om er goed mee te spelen wel erg uitdagend, het blijft namelijk altijd de vraag of je het je kan veroorloven om een bepaalde spell door te laten of niet.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Tja, ieder zijn mening.. ik speel al jaren met Blue control, eerst een leuk Permission deck, zwaar control, wat zelfs gevaarlijk wordt voor weenies, en sinds kort met een nieuwe versie..
Het leuke van ontrol vind ik gewoon, dat jij je tegenstander kan beheersen, ook al heb je soms geen spells op tafel liggen, en je tegenstander mar zien lijden.... heerlijk gewoon
Het leuke van ontrol vind ik gewoon, dat jij je tegenstander kan beheersen, ook al heb je soms geen spells op tafel liggen, en je tegenstander mar zien lijden.... heerlijk gewoon
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Ik speel zelf ook control en dat deck is juist erg snel gemaakt waardoor het juist van snelle decks wint en van aggro-control zowiezo.
Maar uhh counterdecks zijn erg sterk maar je moet wel redelijk wat ervaring hebben om er me te spelen. Kijk counteren kan iedereen. Maar je moet aan de kaarten van de tegenstander kunnen lezen wat hij van plan is. Kun je dit niet zal hij je voer geven en gaat hij dat counteren.
Gisteren speelde ik tegen Petros hij speelde Squirrel-Opposition ik speelde Braids. Hij had zn Opposition met Static Orb al liggen. Gelukkig had ik 2 Spellbanes liggen dus kon hij mijn creatures niet tappen. Ik zat met een Deed in mn hand maar wist dat ie nog een counter had --> Fact or Fiction. Dus ik voer m eerst een Braids (ik had niks anders maar ik dacht omdat dit zon stomme zet was dat hij zou denken dat ik iets van plan was). Toen topdeckte ik ook een squirrel Nest een speelde m. Deze counterde hij was erg stom was want je weet dat Groen/Zwart altijd met Deed komt. Deed komt op tafel en het is afgelopen.
Het gaat bij counter om dat je niet alles countered maar de prioriteit stelt welke kaart het gevaarlijkste is. Kijk als je de tegenstander een creatures speelt en je hebt burst is het wel eens makkelijk om die niet te counteren maar juist te laten komen en daarna weer bursten. Zo zijn er heel veel verschillende theorien. Counter is gewoon het moeilijkste te spelen. Het beste wat je kunt spelen als je net begint is beatdown.
GFORCE
Maar uhh counterdecks zijn erg sterk maar je moet wel redelijk wat ervaring hebben om er me te spelen. Kijk counteren kan iedereen. Maar je moet aan de kaarten van de tegenstander kunnen lezen wat hij van plan is. Kun je dit niet zal hij je voer geven en gaat hij dat counteren.
Gisteren speelde ik tegen Petros hij speelde Squirrel-Opposition ik speelde Braids. Hij had zn Opposition met Static Orb al liggen. Gelukkig had ik 2 Spellbanes liggen dus kon hij mijn creatures niet tappen. Ik zat met een Deed in mn hand maar wist dat ie nog een counter had --> Fact or Fiction. Dus ik voer m eerst een Braids (ik had niks anders maar ik dacht omdat dit zon stomme zet was dat hij zou denken dat ik iets van plan was). Toen topdeckte ik ook een squirrel Nest een speelde m. Deze counterde hij was erg stom was want je weet dat Groen/Zwart altijd met Deed komt. Deed komt op tafel en het is afgelopen.
Het gaat bij counter om dat je niet alles countered maar de prioriteit stelt welke kaart het gevaarlijkste is. Kijk als je de tegenstander een creatures speelt en je hebt burst is het wel eens makkelijk om die niet te counteren maar juist te laten komen en daarna weer bursten. Zo zijn er heel veel verschillende theorien. Counter is gewoon het moeilijkste te spelen. Het beste wat je kunt spelen als je net begint is beatdown.
GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik geef je groot gelijk. Je bent alleen 1 detail vergeten waarom control zo moeilijk is om mee te spelen: er zijn 1001 manieren om een goed werkend control deck te maken. Bij decks zoals beatdowns, is die keuze een heel stuk kleiner, en dan zijn ze nog vaak op dezelfde karten gebaseerd. Als iemand dus zegt dat ie met beatdown speelt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Als zegt iemand dan dat ie met control speelt, dan is het nog mar fwachten al speelt ie aggro, counter, permission (ligt heel dicht bij counter) of een van de vele andere vormen van control..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
je hebt onwijs veel manieren om het spel onder controle te houden
ik ken iemand die had eers een deck met:
-een of andere kaart die er voor zorgde dat alle creatures gewone 1/1
creatures zijn.
-caltrops
en dan burn je de tegenstander dood en houd een paar FoW in je hand
(ook wat blauwe kaarten in je graveyard)en andere counters
hij heeft het deck gesloopt omdat hij altijd won en niemand vond het meer leuk om tegen hem te spelen.
een counteren is leuk, een counterdeck niet
ik ken iemand die had eers een deck met:
-een of andere kaart die er voor zorgde dat alle creatures gewone 1/1
creatures zijn.
-caltrops
en dan burn je de tegenstander dood en houd een paar FoW in je hand
(ook wat blauwe kaarten in je graveyard)en andere counters
hij heeft het deck gesloopt omdat hij altijd won en niemand vond het meer leuk om tegen hem te spelen.
een counteren is leuk, een counterdeck niet
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Re: Counterdeck
wat een dom deck zet er eens wat aanvalende beesten in bijv. een morfling of probeer eens wat vette combo's uit time strech een digger en een portal (eeuwige beurten) of kijk zelf eens naar leuke dingen