Zou dit kunnen werken?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

George
Master
Contacteer:

Zou dit kunnen werken?

Bericht door George »

Dit deck heb ik helemaal alleen zonder opzoekingswerk ofzo gemaakt, en daarom zou ik willen weten of het zou kunnen werken.

Waarom wel/niet? (ik probeer gewoon wat te oefenen op deckmaking :P )

Land 20
10 Plains
10 Swamp

Instants 8
4x Disfigure
4x Grasp of Darkness

Enchantments 12
2x Pacifism
2x Oblivion Ring
2x Unholy Strength
2x Holy Strength
4x Armored Ascension

Creatures 20
4x Squadron Hawk
4x Vampire Nighthawk
4x Serra Angel
4x White Knight
4x Black Knight
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Je mana wordt nogal moeilijk, voor de witte knight wil je beurt 2 WW hebben, voor de zwarte BB. Het enige deck waarin dit zou werken is eentje met een hele hoop non-basics die beide kleuren geven.

Ik zou afraden te proberen zo'n gelijke verdeling te maken. Een deck met 1/3e of 1/4e van 1 kleur, met daarin vooral wat emer mana kostende kaarten, en de rest van de andere kleur, met daarin de kaarten die je vroeg wilt spelen, heeft een veel makkelijkere verhouding om de mana goed voor te krijgen, al zou je dan ook graag wat land spelen dat meer dan 1 kleur levert.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Speciale lands heb ik niet echt, ik heb wel 4x Terramorphic Expanse
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dit werkt niet. Move on.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

En waarom zou het niet werken? :)
altx
Wizard

Bericht door altx »

Voornamelijk wat Pi al aangeeft.

Als we de Black en White Knight even als voorbeeld nemen: 1 van de twee kun je op zijn vroegst met 2 landjes hebben liggen (2 swamps voor de Black Knight bijvoorbeeld).

Maar dat betekent automatisch dat je de andere pas op zijn vroegst bij 4 landjes kunt hebben liggen (want die 2 swamps heb je niks aan, je moet 2 plains hebben).

4 landjes (!) om een creature van 2 mana te kunnen spelen.

@Dragonheart: Zijn dat soort reply's nu echt nodig?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Hmm wat zou je dan aanraden?
Om geen Knights te spelen, of 1 van de 2 eruit halen?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Of je mana base erop aanpassen (dat je ze beide in beurt 2 kunt spelen).

Of inderdaad 1 van de twee eruit. Als je ervoor kiest om zwart je hoofdkleur te maken (vanwege de vele kaarten met 2 zwarte manasymbolen), dan White Knight eruit.

(Met Serra Angel kun je het risico nog wel nemen. De kans dat je na 5 landjes 4 swamps en 1 plains hebt liggen, is aanwezig maar niet zo heel erg groot.)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

En Armored Ascension is dan eigenlijk ook niet goed in dat deck?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Nee, niet echt. Dat soort kaarten speel ik zelf meestal alleen in mono-color decks. Dan schiet het tenminste een beetje op.

George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Ja daarmee dat het deck dus niet zou werken. Ik wou gewoon iets met zwart/wit doen, aan dit deck zie je dat ik het spel nog niet zo lang speel :P
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ach, ik heb gister ook weer een deck in tweeën gesplitst, omdat de ene helft pas echt goed met Chandra's Spitfire werkte en de andere helft echt goed met Kiln Fiend, maar bij elkaar was het het toch net niet.

(Chandra's Spitfire werkt goed met alle vormen van direct damage, maar dat hoeven niet per se instants en sorceries te zijn. Kiln Fiend werkt "goed" met instants en sorceries, maar dat hoeft weer niet per se direct damage te zijn.)

Dus nu heb ik er twee decks bij. :D

Om een lang verhaal kort te maken: Al doende leert men! :)

George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Hehe, bedankt :)
Dan zal ik maar verder zoeken in de eeuwige zoektocht naar het zwart/witte deck :D

Ik weet gewoon niet hoe ik eraan moet beginnen.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ik weet tegenwoordig decks te bouwen waarvan ik het thema in een paar woorden kan samenvatten.

Ik heb zelf een (mono-wit) deckje met allerlei first/double strike beestjes (met niet al te hoge mana cost) en wat equipments erbij die deathtouch geven.

Deck heet liefkozend DeathStrike.

George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Zoiets wil ik ook doen maar dan met simpele zwarte en witte kaarten. Ik heb al vaak gezien dat simpele en goedkope deck, duurdere verslaan.

Kaarten zoals:
4x Disfigure
4x Grasp of Darkness

2x Unholy Strength
2x Holy Strength

Eigen creatures beter maken en door simpele kaarten zoals disfigure en grasp of darkness de opponent z'n creatures verslaan :)
Plaats reactie