Eerste Spellen T2
Moderator: Admins & Moderators
Eerste Spellen T2
Hey,
Vanmiddag waarschijnlijk voor het eerst meedoen met een klein T2 toernooitje (met wat boosters als prijzen).
Het lijkt me leuk om een beetje mee te komen, dus daarom de vraag om wat tips en tricks die misschien handig kunnen zijn.
Ik ben nog aan twijfelen maar ik denk dat ik mijn nieuwe Phylactery Lich deck mee ga nemen.
De decklist:
// Lands
22 Swamp
// Creatures
3 Fume Spitter
4 Phylactery Lich
4 Nantuko Shade
3 Liliana's Specter
4 Skinrender
1 Grave Titan
// Planeswalker
2 Liliana Vess
// Spells
3 Doom Blade
3 Sign in Blood
// Artifacts
4 Darksteel Axe
2 Whispersilk Cloak
2 Sword of Feast and Famine
3 Mimic Vat
Het idee van het deck is om control te houden terwijl de lich in het spel komt en alles sloopt. De Darksteel Axe is indestructible dus dat maakt het een stuk moeilijker om van de lich af te komen. Alleen Journey to Nowhere-achtige kaarten zijn vervelend maar daar heb ik Whispersilk Cloack voor.
Sideboard ben ik nog over aan het denken maar ik dacht aan:
4 Sadistic Sacrament
4 Shrivel
3 Memoricide
1 Doom Blade
3 Disfigure
Hopelijk kunnen jullie me nog wat tips geven! Ik hoop dat het goed zal gaan vanmiddag
Mocht het deck naar jullie mening totaal niet mee kunnen komen dan kan ik altijd mijn elves nog meenemen.
Vanmiddag waarschijnlijk voor het eerst meedoen met een klein T2 toernooitje (met wat boosters als prijzen).
Het lijkt me leuk om een beetje mee te komen, dus daarom de vraag om wat tips en tricks die misschien handig kunnen zijn.
Ik ben nog aan twijfelen maar ik denk dat ik mijn nieuwe Phylactery Lich deck mee ga nemen.
De decklist:
// Lands
22 Swamp
// Creatures
3 Fume Spitter
4 Phylactery Lich
4 Nantuko Shade
3 Liliana's Specter
4 Skinrender
1 Grave Titan
// Planeswalker
2 Liliana Vess
// Spells
3 Doom Blade
3 Sign in Blood
// Artifacts
4 Darksteel Axe
2 Whispersilk Cloak
2 Sword of Feast and Famine
3 Mimic Vat
Het idee van het deck is om control te houden terwijl de lich in het spel komt en alles sloopt. De Darksteel Axe is indestructible dus dat maakt het een stuk moeilijker om van de lich af te komen. Alleen Journey to Nowhere-achtige kaarten zijn vervelend maar daar heb ik Whispersilk Cloack voor.
Sideboard ben ik nog over aan het denken maar ik dacht aan:
4 Sadistic Sacrament
4 Shrivel
3 Memoricide
1 Doom Blade
3 Disfigure
Hopelijk kunnen jullie me nog wat tips geven! Ik hoop dat het goed zal gaan vanmiddag
Mocht het deck naar jullie mening totaal niet mee kunnen komen dan kan ik altijd mijn elves nog meenemen.
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Re: Eerste Spellen T2
Heb hem even verplaatst naar decklists.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Is prima hoor! Al blijft de vraag voor tips en tricks natuurlijk gewoon staan (onafhankelijk van het deck).
Sword of Vengeance is toch niet helemaal naar wens in het deck. Ik wilde deze eigenlijk inwisselen voor een andere equipment. Nu heb ik drie mogelijkheden in gedachten:
Sword of Body and Mind
Sword of Feast and Famine
Basilisk Collar
Wat zou het beste kunnen werken in het deck?
Sword of Body and Mind
Sword of Feast and Famine
Basilisk Collar
Wat zou het beste kunnen werken in het deck?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Alle 3 1x?
See reversed side of this posting for disclaimer.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Is Sword eruit, niks erin ook een optie? Je speelt anders wel erg veel equipment voor de hoeveelheid beesten die je hebt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Dan haal ik liever 2x de axe eruit.. Suggesties voor wat ik in de plaats kan spelen?
--EDIT--
Heb ook de Black Knight uit het deck gehaald en er 3x Fume Spitter in gedaan en 1x swamp eruit en een extra Skinrender erin.
--EDIT--
Heb ook de Black Knight uit het deck gehaald en er 3x Fume Spitter in gedaan en 1x swamp eruit en een extra Skinrender erin.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
De Axe is redelijk essentieel voor je Lich. Om Mimic Vat echt goed te maken zou je meer removal kunnen spelen. Gatekeeper of Malakir en Consuming Vapors lijken goed of iets als Go For The Throat.
Ik denk dat ik 1x de Darksteel Axe eruit haal en mijn nieuwe Grave Titan (Thanks Bas!) er in doe. Ik denk dat ik toch voor de Sword of Feast and Famine ga. De lich heeft aan lifelink wel veel maar niet echt heel erg veel aan deathtouch (Basilisk Collar) en prot van green en black + de untap van lands bevalt me wel
--EDIT--
Er is een kaart die dit deck sloopt: Mirran Crusader.
Iemand ideeën hoe hier tegen te spelen?
--EDIT--
Er is een kaart die dit deck sloopt: Mirran Crusader.
Iemand ideeën hoe hier tegen te spelen?
Vampire Hexmage is ownz in combo met Mimic Vat, ga je veel plezier mee hebben.
eerlijk gezegt zou ik Consuming Vapors erin doen om van nare creature af te komen, BlackKnight Side boarden, is gewoon een goede kaart simpel en punt.
sword of b&m + sword of F&F zijn leuke main boards, wellicht 1 om 1 of 2 om 2.
ik zou ook meer van een thema kiezen en de Liliana's Specter er uit halen.
eerlijk gezegt zou ik Consuming Vapors erin doen om van nare creature af te komen, BlackKnight Side boarden, is gewoon een goede kaart simpel en punt.
sword of b&m + sword of F&F zijn leuke main boards, wellicht 1 om 1 of 2 om 2.
ik zou ook meer van een thema kiezen en de Liliana's Specter er uit halen.
Tap yourself
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
In plaats van de specter wil ik inderdaad die hexmage of vampire nighthawks. Heb ze alleen nog niet en kan ze bij mn lokale game-shop ook niet krijgen..
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Misschien wil je ook eens goed naar je manacurve kijken. Je bent een beetje op 3 aan het clumpen. Hexmage en Nighthawk zijn UNCs. Het is misschien zinvol om op zoek te gaan naar iemand die vaker draft. Het lijkt me sterk dat zo iemand daar niet een hoop van heeft liggen (20+ exemplaren is geen uitzondering).
Je Lich heeft graag artifacts die er liggen voordat je hem speelt. Ik zie er niet zo heel veel in jouw lijst.
Je Lich heeft graag artifacts die er liggen voordat je hem speelt. Ik zie er niet zo heel veel in jouw lijst.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Ik heb in ieder geval een paar hexmagi, zou ff moeten kijken voor hawks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Heb even mn decklist geupdate (zie boven) om de huidige stand van zaken weer te geven. Als het goed is komt vandaag de Titan binnen en ik moet dan even hard op zoek naar de swords.
Op zich ben ik voor Nighthawks en Hexmages alleen zie ik niet in welke plaats ik ze in het deck moet plaatsen. Op zich speel ik 11/60 artifacts, moet wel genoeg zijn. Ik zou evt. 2x Axe kunnen ruilen voor 2x Darksteel Plate (Al ben ik niet echt voorstander daarvan omdat Plate ook een CMC van 3 heeft).
--EDIT--
Na wat meer spellen online blijkt dat de combinatie tussen Sword of Feast and Famine en Whispersilk Cloak goed werkt. Voor de rest valt de cloak me wel wat tegen.. Zou Bonehoard of Piston Sledge goed kunnen werken in plaats van Whispersilk Cloak?
Of misschien een heel andere artifact, suggesties mogen altijd! (Het is wel een T2 deck!).
Op zich ben ik voor Nighthawks en Hexmages alleen zie ik niet in welke plaats ik ze in het deck moet plaatsen. Op zich speel ik 11/60 artifacts, moet wel genoeg zijn. Ik zou evt. 2x Axe kunnen ruilen voor 2x Darksteel Plate (Al ben ik niet echt voorstander daarvan omdat Plate ook een CMC van 3 heeft).
--EDIT--
Na wat meer spellen online blijkt dat de combinatie tussen Sword of Feast and Famine en Whispersilk Cloak goed werkt. Voor de rest valt de cloak me wel wat tegen.. Zou Bonehoard of Piston Sledge goed kunnen werken in plaats van Whispersilk Cloak?
Of misschien een heel andere artifact, suggesties mogen altijd! (Het is wel een T2 deck!).
Tegenstanders die snel opstarten (aggro, infect, KRed, Goblins, Elves) zijn lastig met dit deck. Nu leek het me leuk om wit te splashen om zo Phyrexian Rebirth en/of Day of Judgment te kunnen spelen. Dan vervang ik 2x Whispersilk Cloak voor 2x Darksteel Plate om evt andere creatures die ik heb liggen indestructible te maken. Omdat de creatures van de tegenstander wel dood kunnen kan je daarna makkelijk winnen met een all-out attack (voordeel is ook dat je mimic Vat speelt dus op die manier ook een extra attacker kan maken). Enige nadeel is de CMC van 6..
Nu vroeg ik me af of er verder nog witte kaarten zijn die goed in dit deck zouden passen (welke kaarten gaan er dan uit?) en wat een goede mana-verdeling zou kunnen zijn.
Nu vroeg ik me af of er verder nog witte kaarten zijn die goed in dit deck zouden passen (welke kaarten gaan er dan uit?) en wat een goede mana-verdeling zou kunnen zijn.