Blue/Black Control
Moderator: Admins & Moderators
Blue/Black Control
Hallo iedereen
Ik ben een "her-beginnende" speler. Het deck dat ik zou willen is bedoeld om
competitief uit te pakken tegen FNM decks. (T2) De bedoeling van het deck is
om m'n tegenstander z'n creatures te destroyen en spells te counteren totdat ik
met 1 van m'n grote beesten hem/haar kan afmaken. Ik ben bereid om enkele kaarten
te kopen maar bv. niet Jace TMS. (is een zalige kaart maar kost wat teveel ^^)
Dit is wat ik nu heb:
Lands(24)
4x Jwar Isle Refuge
2x Drowned Catacomb
1xDarkslick Shores
8x Swamp
9x Island
Creatures(12)
3x Steel Hellkite
1x Quicksilver Gargantuan
4x Neurok Invisimancer
4x Vampire Nighthawk
Spells(24)
3x Go for the throat
3x Doom Blade
1x Dissipation Field
4x Negate
2xSmother
4xSpreading Seas
3xForesee
2x Mana Leak
2x PreOrdain
SideDeck
4x Deathmark
3x Flashfreeze
3x Duress
4x Vampire Hexmage
1x Go for the throat
Hypothese(heb nog geen enkele FNM meegedaan(sinds herbegin) dus dit is wat ik denk *niet wat ik weet*)
Het zal wel redelijk goed zijn tegen Valakut--> Spreading Seas, Flashfreeze,...
Ook tegen Planeswalker deck zou het moeten lukken--> Vampire Hexmage, Duress,...
Tegen RDW zal het wel zwak zijn omdat het te traag is
Verder weet ik niet zoveel decks die nu worden gespeeld
Hoop dat jullie veel handige tips zouden kunnen geven om het deck beter
te laten worden.
Alvast bedankt ^^
mvg
RnD
Ik ben een "her-beginnende" speler. Het deck dat ik zou willen is bedoeld om
competitief uit te pakken tegen FNM decks. (T2) De bedoeling van het deck is
om m'n tegenstander z'n creatures te destroyen en spells te counteren totdat ik
met 1 van m'n grote beesten hem/haar kan afmaken. Ik ben bereid om enkele kaarten
te kopen maar bv. niet Jace TMS. (is een zalige kaart maar kost wat teveel ^^)
Dit is wat ik nu heb:
Lands(24)
4x Jwar Isle Refuge
2x Drowned Catacomb
1xDarkslick Shores
8x Swamp
9x Island
Creatures(12)
3x Steel Hellkite
1x Quicksilver Gargantuan
4x Neurok Invisimancer
4x Vampire Nighthawk
Spells(24)
3x Go for the throat
3x Doom Blade
1x Dissipation Field
4x Negate
2xSmother
4xSpreading Seas
3xForesee
2x Mana Leak
2x PreOrdain
SideDeck
4x Deathmark
3x Flashfreeze
3x Duress
4x Vampire Hexmage
1x Go for the throat
Hypothese(heb nog geen enkele FNM meegedaan(sinds herbegin) dus dit is wat ik denk *niet wat ik weet*)
Het zal wel redelijk goed zijn tegen Valakut--> Spreading Seas, Flashfreeze,...
Ook tegen Planeswalker deck zou het moeten lukken--> Vampire Hexmage, Duress,...
Tegen RDW zal het wel zwak zijn omdat het te traag is
Verder weet ik niet zoveel decks die nu worden gespeeld
Hoop dat jullie veel handige tips zouden kunnen geven om het deck beter
te laten worden.
Alvast bedankt ^^
mvg
RnD
Even if the sky is falling down!
Re: Blue/Black Control
Hey,
Ik denk dat je Smother kunt vervangen door Black Sun's Zenith of Marsh Casualties (budget). Verder weet ik niet wat je met Quicksilver Gargantuan van plan bent. Misschien kun je ook de Neurok Invisimancer vervangen door Nantuko Shade, doet bij mij altijd wonderen en je wilt dat creatures van je tegenstander dood zijn voordat je aanvalt, dan heb de Invisimancer niet nodig
Grave Titan is ook prma hier met de ability om blockvoer te maken.
Ik zou zelf Foresee 2x spelen en Preordain 4x. Dan zou ik misschien zelfs die 2x Foresee vervangen door Jace Beleren.
Steel Hellkite vind ik ontzettend gaaf, helaas ligt mijn playset nog steeds in de kast
Vampire Nighthawk is goed!
Ik denk dat je aardig op weg bent. Het deck wordt het beste als je er mee speelt en aan de hand daarvan dingen wijzigt. Misschien kun je het een keer in MWS proberen.
Grtz,
Ruben
Ik denk dat je Smother kunt vervangen door Black Sun's Zenith of Marsh Casualties (budget). Verder weet ik niet wat je met Quicksilver Gargantuan van plan bent. Misschien kun je ook de Neurok Invisimancer vervangen door Nantuko Shade, doet bij mij altijd wonderen en je wilt dat creatures van je tegenstander dood zijn voordat je aanvalt, dan heb de Invisimancer niet nodig
Grave Titan is ook prma hier met de ability om blockvoer te maken.
Ik zou zelf Foresee 2x spelen en Preordain 4x. Dan zou ik misschien zelfs die 2x Foresee vervangen door Jace Beleren.
Steel Hellkite vind ik ontzettend gaaf, helaas ligt mijn playset nog steeds in de kast
Vampire Nighthawk is goed!
Ik denk dat je aardig op weg bent. Het deck wordt het beste als je er mee speelt en aan de hand daarvan dingen wijzigt. Misschien kun je het een keer in MWS proberen.
Grtz,
Ruben
Smother heb ik erin gestoken om vroege threats uit te schakelen bv tegen RDW of
tegen Vampires.Black sun lijkt me wel goed, maar kost teveel om vroege treats uit te schakelen.
Kun je me een paar goede argumenten om me te overtuigen om Black Sun te spelen?
Quicksilver Gargantuan heb ik erin gestoken omdat het leuk is om
een 7/7 creature met flying, lifelink en deathtouch te hebben of een 7/7 creature
dat unblockable is ^^
Ik heb 1x Jace Beleren, maar ik weet niet of hij de moeite waard is om te spelen?
Gisteren heb ik enkele keren tegen een casual player gespeeld en ik heb
daarbij Foresee zeer goed kunnen gebruiken. Ze geeft me handvoordeel.
Die GraveTitan is leuk, maar ik heb al 4 "klopbeesten"
Ik weet niet waarom je die shade er zou in doen?
Zou je me aub verder kunnen adviseren ^^
mvg
RnD
tegen Vampires.Black sun lijkt me wel goed, maar kost teveel om vroege treats uit te schakelen.
Kun je me een paar goede argumenten om me te overtuigen om Black Sun te spelen?
Quicksilver Gargantuan heb ik erin gestoken omdat het leuk is om
een 7/7 creature met flying, lifelink en deathtouch te hebben of een 7/7 creature
dat unblockable is ^^
Ik heb 1x Jace Beleren, maar ik weet niet of hij de moeite waard is om te spelen?
Gisteren heb ik enkele keren tegen een casual player gespeeld en ik heb
daarbij Foresee zeer goed kunnen gebruiken. Ze geeft me handvoordeel.
Die GraveTitan is leuk, maar ik heb al 4 "klopbeesten"
Ik weet niet waarom je die shade er zou in doen?
Zou je me aub verder kunnen adviseren ^^
mvg
RnD
the Jace is altijd speelbaar, maar meestal wordt ie als gebruiksvoorwerp gebruikt, bedoel dat je meestal alleen zelf de kaarten wil pakken.
Mindsculptor is beter denk ik. maar is beetje uit budget denk ik
Mindsculptor is beter denk ik. maar is beetje uit budget denk ik
Tap yourself
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Smother is goed tegen maar 1 creature. RDW decks spelen snel een hoop kleine creatures. Als je dan Black Sun's Zenith of Marsh Casualties speelt kun je zo hun hele bord wipen ipv maar een creature.
Zo heb je de counters nog over om de burn te stoppen.
Een ander groot voordeel van Black Sun's Zenith is dat de -1/-1 counters op de creatures blijven liggen, iets wat tegen sterkere creatures altijd handig is. Je mag hem ook terug in je library stoppen na gebruik dus met 2 stuks kom je een heel eind.
Quicksilver Gargantuan zou kunnen werken al denk ik dat Grave Titan beter is.
De Nantuko Shade is een kaart die je opponent forced om er iets tegen te doen. Als jij z'n creatures weg haalt met removal dan heeft je tegenstander liever niet een 2/1 met (B): Creature gets +1/+1. Dat gaat al snel pijn doen dus je tegenstander zal van zijn plan af willen stappen en hem willen removen / burnen. Voordeel is dat er minder burn overblijft voor je grotere creatures en dat hij een turn naar jouw spel heeft moeten spelen, iets wat wel in een 'control' deck past.
Jace Beleren plus 4x Preordain moet genoeg zijn om card advantage te krijgen. Mocht je nog meer je deck willen manipuleren, dan is Halimar Depths misschien wel een oplossing.
Je kunt ook altijd nog Duress of Inquisition of Kozilek in je deck spelen. Dit kan net die ene kaart (Kuldotha Rebirth!?) zijn die hij/zij nodig heeft.
Voor een meer control tintje kun je ook Gatekeeper of Malakir nog in het deck spelen. Ik gebruik persoonlijk liever Vampire Nighthawk (vooral omdat hij flying heeft), maar ze kunnen beiden wel.
Zo heb je de counters nog over om de burn te stoppen.
Een ander groot voordeel van Black Sun's Zenith is dat de -1/-1 counters op de creatures blijven liggen, iets wat tegen sterkere creatures altijd handig is. Je mag hem ook terug in je library stoppen na gebruik dus met 2 stuks kom je een heel eind.
Quicksilver Gargantuan zou kunnen werken al denk ik dat Grave Titan beter is.
De Nantuko Shade is een kaart die je opponent forced om er iets tegen te doen. Als jij z'n creatures weg haalt met removal dan heeft je tegenstander liever niet een 2/1 met (B): Creature gets +1/+1. Dat gaat al snel pijn doen dus je tegenstander zal van zijn plan af willen stappen en hem willen removen / burnen. Voordeel is dat er minder burn overblijft voor je grotere creatures en dat hij een turn naar jouw spel heeft moeten spelen, iets wat wel in een 'control' deck past.
Jace Beleren plus 4x Preordain moet genoeg zijn om card advantage te krijgen. Mocht je nog meer je deck willen manipuleren, dan is Halimar Depths misschien wel een oplossing.
Je kunt ook altijd nog Duress of Inquisition of Kozilek in je deck spelen. Dit kan net die ene kaart (Kuldotha Rebirth!?) zijn die hij/zij nodig heeft.
Voor een meer control tintje kun je ook Gatekeeper of Malakir nog in het deck spelen. Ik gebruik persoonlijk liever Vampire Nighthawk (vooral omdat hij flying heeft), maar ze kunnen beiden wel.
in plaats van een Marsh Casualties kan je ook Consume the Meek spelen, als je dat zou willen.
Tap yourself
Met een casting cost van 5 komt Conusume the Meek vaak te laat tegen de aggro decks die nu in T2 worden gespeeld..
gewoon een vraag: Consume the meek, destroyed dat ook tokens?
Nu van die shade ben ik nog niet overtuigd omdat het moet gepompt worden.
Dat wat je zei" Als jij z'n creatures weg haalt met removal dan heeft je tegenstander liever niet een 2/1 met (B): Creature gets +1/+1. Dat gaat al snel pijn doen dus je tegenstander zal van zijn plan af willen stappen en hem willen removen / burnen", ben ik compleet mee eens, maar een 2/1 beestje dat unblockable is kan denk ik ook hard pijn doen ^^ Nu als ik 4 van die shades tepakken kan krijgen zal ik is proberen die mage erdoor te vervangen, maar dan ook die Quicksilver gigant te vervangen door nog een steel hellkite
Nu die Grave Titan is een zoals de naam zegt, echt een titan. Maar jammer genoeg heb ik er op dit moment geen. Had
ik er 4 gehad dan had ik ze denk ik in de plaats van Steel Hellkite geplaatst. (Steel Hellkite was eigenlijk een goedkope
vervanger voor Grave Titan/Persecutor Demon
Ik zal een Jace steken in de plaats van een Forsee.
Nu wat die Gatekeeper betreft, ik heb er 4 en was van plan die Invincimage erdoor te vervangen, maar toen bedacht ik me
omdat: -Gatekeeper 3B mana nodig heeft
-Ik al redelijk wat removal heb
blijf dingen plaatsen aub elke reply is zeer welkom
Nu van die shade ben ik nog niet overtuigd omdat het moet gepompt worden.
Dat wat je zei" Als jij z'n creatures weg haalt met removal dan heeft je tegenstander liever niet een 2/1 met (B): Creature gets +1/+1. Dat gaat al snel pijn doen dus je tegenstander zal van zijn plan af willen stappen en hem willen removen / burnen", ben ik compleet mee eens, maar een 2/1 beestje dat unblockable is kan denk ik ook hard pijn doen ^^ Nu als ik 4 van die shades tepakken kan krijgen zal ik is proberen die mage erdoor te vervangen, maar dan ook die Quicksilver gigant te vervangen door nog een steel hellkite
Nu die Grave Titan is een zoals de naam zegt, echt een titan. Maar jammer genoeg heb ik er op dit moment geen. Had
ik er 4 gehad dan had ik ze denk ik in de plaats van Steel Hellkite geplaatst. (Steel Hellkite was eigenlijk een goedkope
vervanger voor Grave Titan/Persecutor Demon
Ik zal een Jace steken in de plaats van een Forsee.
Nu wat die Gatekeeper betreft, ik heb er 4 en was van plan die Invincimage erdoor te vervangen, maar toen bedacht ik me
omdat: -Gatekeeper 3B mana nodig heeft
-Ik al redelijk wat removal heb
blijf dingen plaatsen aub elke reply is zeer welkom
Ja, tokens die geen kopietje zijn van iets, hebben geen mana cost en daarmee een converted mana cost van nul.xRnDx schreef:gewoon een vraag: Consume the meek, destroyed dat ook tokens?
(...)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Was even vergeten dat je UB speelt, dan is de Gatekeeper misschien wel lastig om te spelen. Misschien is die niet heel handig.
Bijna vergeten maar wel leuk in removal decks is Mimic Vat. Geeft je iedere beurt blokvoer plus dat er aardig wat kaarten zijn die je een aardig voordeel kunnen geven. Denk dan bijvoorbeeld aan Wall of Omens, Skinrender, Grave Titan, Liliana's Specter, Vampire Hexmage.
Het voordeel van deze kaart is dat je ook creatures van je tegenstander kunt imprinten. Dus de sterke creatures die jij removed kunnen zo je Mimic Vat in om ze elke beurt tegen je tegenstander te gebruiken
Bijna vergeten maar wel leuk in removal decks is Mimic Vat. Geeft je iedere beurt blokvoer plus dat er aardig wat kaarten zijn die je een aardig voordeel kunnen geven. Denk dan bijvoorbeeld aan Wall of Omens, Skinrender, Grave Titan, Liliana's Specter, Vampire Hexmage.
Het voordeel van deze kaart is dat je ook creatures van je tegenstander kunt imprinten. Dus de sterke creatures die jij removed kunnen zo je Mimic Vat in om ze elke beurt tegen je tegenstander te gebruiken
Nog een vraag: aangezien tokens dan 0 als kost hebben, kan ik dan met Steel Hellkite die opblazen door
0 te betalen als kost? (zou wel grappig zijn )
Nu, kan dit deck enkele games winnen op FNM?
Ook lijkt dit deck redelijk zwak tegen Mono Zwart. Heeft iemand hier raad mee? (door bv sidedeck aan te passen)
Nu, kan dit deck enkele games winnen op FNM?
Ook lijkt dit deck redelijk zwak tegen Mono Zwart. Heeft iemand hier raad mee? (door bv sidedeck aan te passen)
Ja, dat kan.xRnDx schreef:Nog een vraag: aangezien tokens dan 0 als kost hebben, kan ik dan met Steel Hellkite die opblazen door
(...)
Iron Maiden's gonna get you
lol, je kan dus eigenlijk een compleet "leger" van
tokens opblazen met als kost 0... xD
tokens opblazen met als kost 0... xD
Screams from Within was daar ook altijd erg goed in
lol, ik was eerst gestart in Worldwake, dus die kaart kende ik nog niet ^^
Advies nog steeds meer dan welkom
Advies nog steeds meer dan welkom