Hallo iedereen,
Ik heb al vaak gemerkt dat mensen het niet zo leuk vinden om tegen Control decks te spelen, het best gekend als blauw/wit.
Ik vind het wel leuk om met Control te spelen, maar de pret wordt een beetje bedorven omdat de tegenstander het vaak niet leuk vind.
Hebben jullie voorstellen om een Control deck leuker te maken voor de opponent, maar toch niet minder sterk te maken?
Laat maar weten
Control decks
Moderator: Admins & Moderators
Re: Control decks
euhm, volgens mij is het een cirkel die niet kan doorbroken worden.
Waarom vinden ze het niet leuk om tegen een control deck te spelen?
Volgens mij omdat elke zet teniet kan worden gedaan. Dus als ze verliezen hebben
ze het gevoel alsof het al allemaal geplant was van in het begin.
Bij een gewoon deck, bv beatdown, wanneer je daarbij verliest heb je meestal
gewoon het gevoel van: "het ging wel goed op, juist op het laatste..."
Dit is wat ik denk .
sorry dat ik geen advies kan geven ^^
Veel succes met je zoektocht
Waarom vinden ze het niet leuk om tegen een control deck te spelen?
Volgens mij omdat elke zet teniet kan worden gedaan. Dus als ze verliezen hebben
ze het gevoel alsof het al allemaal geplant was van in het begin.
Bij een gewoon deck, bv beatdown, wanneer je daarbij verliest heb je meestal
gewoon het gevoel van: "het ging wel goed op, juist op het laatste..."
Dit is wat ik denk .
sorry dat ik geen advies kan geven ^^
Veel succes met je zoektocht
Even if the sky is falling down!
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Een control deck controleert. Het is dat element waar mensen een hekel aan hebben. Hier kun je eigenlijk niks aan veranderen. Persoonlijk zou ik me daar niet zo druk over maken. Die frustratie komt voort uit het onvermogen die controle te doorbreken. Niet jij moet je controldeck aanpassen, zij moeten hun deck aanpassen. Ik vind het prima om tegen control te spelen en ik vind het eveneens prima om van control te winnen. Controldecks zijn namelijk altijd traag en je krijgt dus in ieder geval een kans om je plan te voltooien. In mijn ogen zijn combodecks de vervelende decks. Met combodecks krijg je namelijk potten zonder enige vorm van interactie. Dat vindt ik niet leuk.George schreef:Hallo iedereen,
Ik heb al vaak gemerkt dat mensen het niet zo leuk vinden om tegen Control decks te spelen, het best gekend als blauw/wit.
Ik vind het wel leuk om met Control te spelen, maar de pret wordt een beetje bedorven omdat de tegenstander het vaak niet leuk vind.
Hebben jullie voorstellen om een Control deck leuker te maken voor de opponent, maar toch niet minder sterk te maken?
Laat maar weten
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
De vorm van control maakt ook erg uit. Een deck vol counterspells voelt veel vervelender aan dan een deck vol terrors, terwijl jouw deck vol met groene creatures van beide waarschijnlijk even hard zou verliezen. Dit omdat dingen uberhaupt niet in het spel krijgen minder leuk is dan ze in het spel krijgen en ze dan weer verliezen (heeft wizards onderzoek naar gedaan).
Ik denk dat het ook veel uit maakt met wie je speelt. Ervaren spelers hebben meer goeie en slechte kanten gezien van alle strategieen en weten hoe er van te winnen en wat ze er aan hebben. Die zullen zich waarschijnlijk wat minder snel druk maken dan een beginner die ontdekt dat het plan dat hij heeft verzonnen om mee te winnen eigenlijk niet zo goed is als hij dacht en daarom verliest van een bepaalde categorie decks.
Ik denk dat het ook veel uit maakt met wie je speelt. Ervaren spelers hebben meer goeie en slechte kanten gezien van alle strategieen en weten hoe er van te winnen en wat ze er aan hebben. Die zullen zich waarschijnlijk wat minder snel druk maken dan een beginner die ontdekt dat het plan dat hij heeft verzonnen om mee te winnen eigenlijk niet zo goed is als hij dacht en daarom verliest van een bepaalde categorie decks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.