Eldrazi suggestie?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept

Eldrazi suggestie?

Bericht door BanzaiCopter »

Creature (23)
4x Battle Rampart
1x Dragon Broodmother
1x Kozilek, Butcher of Truth
2x Pathrazer of Ulamog
4x Emrakul's Hatcher
4x Overgrown Battlement
2x Ulamog's Crusher
2x Artisan of Kozilek
2x Kozilek's Predator
1x It That Betrays

Sorcery (12)
4x Rampant Growth
4x Brood Birthing
4x Growth Spasm

Land (21)
11x Forest
9x Mountain
1x Eye of Ugin

Instant (2)
2x Naturalize

Artifact (2)
2x Whispersilk Cloak

Okay.. Hier is dus een deckje.. Ik kreeg de vraag "Hoe kan ik het verbeteren en meer casual maken". Ik suggereerde dus misschien Jund van maken. Naturalize veranderen voor Ascidic Slime. Mana genoeg, destroy een PERMANENT :p En zelf deatchtouch. Daarbij ook nog es een defender dus..

Whispelsilk Cloak. Waarom? Essence Warden ervoor in de plaats om early game life te gainen :) En er zijn genoeg beesten. Verder voor die 4 walls.. 1x Dragon Broodmother, 3x Malfegor. Sacrificed creatures komen under mijn control. Verder alles wat ik weg gooi shuffle ik toch in mijn library.

Mijn vraag is, hoe doe ik het met land? Gewoon 3x Jund landje erin gooien en 2 swampjes? (De rest raap ik wel)

2e vraag.. Wat vinden jullie van mijn aanpassing ideetjes? (Het Jund ideetje) :)
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Re: Eldrazi suggestie?

Bericht door Dragonheart »

Verbeteren is altijd een gevaarlijke vraag. Verbeteren waarvoor? Meer casual maken? Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat het deck een beetje leuk moet blijven voor anderen. Probleem is dat verbeteren en casual maken eigenlijk nooit samen gaan. Mensen vinden het leuk om te kunnen winnen. Hoe beter het deck wordt, hoe minder ze winnen. Het lijkt me dus dat die twee dingen elkaar tegen spreken.

Je zegt ergens dat 4 walls eruit moeten. Welke bedoel je dan? Ik zie er namelijk 2x4.
Brood Birthing lijkt me eigenlijk altijd slechter dan Nest Invader.
Naturalize effecten zijn zeer noodzakelijk in multiplayer. Acidic Slime lijkt me inderdaad beter dan Naturalize. All is Dust lijkt me dan weer beter dan beide andere opties.
Eigenlijk zijn er maar 4 speelbare Eldrazi: Kozilek, Ulamog, Emrakul en de Artisan. De rest vind ik slecht.
Dragon Broodmother: uh..... Waarom zit dat ding erin? Dat is geen Eldrazi en het voegt weinig toe aan dit deck (jaja, je hebt tokens om te saccen en je maakt er meer... prima... maar op die manier hink je wel op 2 gedachten).
Je speelt eigenlijk maar 20 land. Dat is veel te weinig, zelfs met alle rampeffecten. Het lijkt erop dat dit dus een multiplayer deck is (multiplayer potten duren langer, waardoor de kans op flood groter is met als gevolg dat snel de neiging ontstaat om te weinig land te spelen).
Ik zie eigenlijk niet in waarom je hier ooit een derde kleur aan toe zou voegen. Ik kan zelfs voldoende redenen verzinnen om terug te gaan naar 1 kleur: groen. Het deck speelt nu geen Eldrazi Temples. Die passen denk ik beter dan mountains.

Dit is een voorbeeld van een monogroen Eldrazi deck:

Artifact Creatures
3 Wurmcoil Engine

Creatures
4 Joraga Treespeaker
4 Overgrown Battlement
4 Primeval Titan

Instants
4 Summoning Trap

Legendary Creatures
1 Emrakul, the Aeons Torn
1 Kozilek, Butcher of Truth
2 Ulamog, the Infinite Gyre

Sorceries
4 Cultivate
4 Explore
2 Growth Spasm

Tribal Sorceries
3 All Is Dust

Basic Lands
11 Forest

Lands
4 Eldrazi Temple
4 Khalni Garden
1 Mystifying Maze
3 Tectonic Edge

Legendary Lands
1 Eye of Ugin

Dit is een niet-casual 1-op-1 deck. Aanpassingen hierop zijn dus niet vreemd. Dit deck bevat wel een aantal "principes" die te gebruiken zijn bij het maken van een Eldrazi deck. Bijvoorveeld:
- 24 landen ondank een butload aan acceleratie
- alleen de goede Eldrazi's
- Wurmcoil Engine voor lifegain (je kunt die zoeken met de Eye of Ugin)
- Veel speciale landen die te zoeken zijn (en dus... helaas... Primeval Titan)

Ik begrijp ook wel dat niet iedereen deze kaarten heeft voor zijn casual decks. Zonder Primeval Titan spelen is prima te doen. In jouw decklijst komen veel kaarten voor die Spawn maken. Dat is een prima manier om het gemis aan Titans op te vangen.

Dit is precies het probleem waar je tegen aanloopt bij het verbeteren van het deck van iemand anders. Wat je op zich wel kunt proberen: neem deze lijst als uitgangspunt en probeer dan daar waar kaarten ontbreken geschikte vervanging te vinden.

Nog wat advies:
- Besteed wat meer aandacht aan de manabase. Het is echt onzin om zo weinig land te spelen.
- Knip al je Whispersilk Cloaks doormidden. Ik begrijp echt niet waarom iedereen die kaart speelt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie