Kaarten in een database?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

dracul
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 05, 2002 6:26 pm
Contacteer:

Kaarten in een database?

Bericht door dracul »

Moi,

Ben nieuw hier en ben nieuw met Magic :)
Ik vroeg me af hoe een ieder overzicht houdt over alle kaarten die hij/zij heeft. Ik zat zelf te denken aan een database en heb er verscheidene gevonden op het net, maar geen een die ik echt lekker vond werken.
Heeft iemand een tip? Leuk zou zijn als je ook daadwerkelijk een plaatje van de kaart erin kan zetten, zodat je duidelijk voor ogen hebt wat je aan het opzoeken bent.

Groetjes,

Niels.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De nummer 1 dbase met plaatjes is de encyclopedia van de Wizards, maar die's aardig prijzig. Zelf gebruik ik een tekst based database, en heb alle plaatjes van de kaarten gedownload. Sites zoals Nedermagic en Crystalkeep hebben ook een kaartdatabase, maar die is alleen on-line te bereiken.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

op www.magicdb.net is een heel aardige te downloaden, vergeet alleen niet de nieuwe sets toe te voegen. Alle kaarten zijn hier in te vinden, ik geloof dat je zelf ook de plaatjes toe kunt voegen en je kunt aangeven hoeveel je van elke kaart hebt.

persoonlijk hou ik overigens niet echt bij wat voor kaarten ik heb, op mijn haves en wants na die je in het trading forum vind, met zo'n 5000 commons/slechte uncommons/hele slechte rares heb ik ook niet zo'n zin om helemaal mijn kaarten bij te gaan houden, zeker omdat ik van elke set ongeveer 12 pakjes koop en heel veel ruil, vind mijn haves en wants wel genoeg.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik gebruik die database ook alleen mar om karten op te zoeken die ik niet ken. Voor mij geld hetzelfde, ik heb een stapel rares, waarvan ik van 80% niet eens weet wat ze doen, verder nog een stapel van ongeveer 7000 commons/uncommons, die ergens in een doos liggen te verrotten :)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

paas mij die doos, is zonde als je kaarten wegrotten :P, je moet ze ook niet onder je bed zette :wink:
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

€€€€€€€€€€€€ :D

ze stan trouwens naast m'n bed....
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

ken je nagaan als ze eronder hadden gestaan :D, ok maar ff back on topic... ja misschien moeten we er met de crew 1 maken....
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Moet wel een mooie SQL database worden, met de cardimages erbij natuurlijk hè :D (succes)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

ow nu mot het ineens weer sql worden, ik heb et over een download *.exe, proggie! Anders zijn er mensen (die nog niet zo'n goede verbinding hebben als wij) die er maar moeilijk gebruik van kunnen maken!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb ook een s***ende verbinding hoor...

Maar de bekende exectutable downloadable progs zijn ook dbase gestuurd, en dan blijt (My)SQL toch nog een logische keuze. Tenminste, dat zegt mijn versie van Delphi...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
dracul
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 05, 2002 6:26 pm
Contacteer:

Bericht door dracul »

Oei, ik heb geloof ik wel wat aangericht :) Maar eh, ik heb mijn eerste starterdeckje gekocht met wat extra kaarten en ga vanavond samen met mijn vrouw eens wat proberen te spelen (zat ook een handleiding bij) ... ben heel benieuwd!

Heb inmiddels 'magic the database' gedownload en volgens mij is dat wel wat :)

Bedankt voor de hulp zover!

Groetjes,

Niels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik wil ook wel eens met mijn vriendin spelen maar aangezien ze geen engels kan (nee ze is niet stom ze kan gewoon slecht engels) houdt het daar op.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Koop Franse kaarten :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
dracul
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 05, 2002 6:26 pm
Contacteer:

Bericht door dracul »

Nou, we hebben gisteravond een paar uur zitten spelen. Ideaal zo'n pakje met starterdecks, je kunt je nu eerst richten op het feitelijke leren spelen.
Als je zelf een deck gaat samenstellen, waar hou je dan rekening mee? Je moet natuurlijk voldoende landen hebben om mana te tappen, probeer je een set met zoveel mogelijk sterke creatures/spells samen te stellen - maar dan heb je veel mana nodig, en duurt het dus lang voordat je feitelijk kan aanvallen... Questions, questions :)

>Ik wil ook wel eens met mijn vriendin spelen maar aangezien ze geen >engels kan (nee ze is niet stom ze kan gewoon slecht engels) houdt het >daar op.
Mijn vrouw is perfekt. Is gek op fantasy, magic, computers, etc :)

Niels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Een deck bouwen gaat en beetje anders.

1. Je zoekt eerst een kaart of combo waarom je een deck bouwt.

2. Je gaat kijken hoe je die kaart(en) het beste kan beschermen.

3. Je gaat kijken hoe je die kaart(en) en makkelijkste en snelste in het spel kan krijgen.

4. Je gaat kijken welke kaarten jou kaart of combo doen verbeteren en ondersteunen.

5. Je maakt je landen klaar (meestal 24 als je zonder verdere manaproduktie speelt).

ps. ik kan wel een database bouwen in SQl geen probleem maar dat kan wel ff duren en misschien kan ik wat hulp gebruiken dus wie wil moet het maar ff zeggen of me mailen.


GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie