Pagina 1 van 1
Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:08 pm
door jorg
Ik heb al op tafel liggen. Hij valt aan. De bovenste kaart van mijn Library is een . Wat gebeurd er nu? Is*/* gelijk aan 0/0?
Idem situatie. Maar nu is de bovenste kaart van mijn Library is een . Wat gebeurd er nu? Is deze gelijk aan 1/1? (In dit geval maakt het niet uit, maar je hebt ook level-up beesten met bijvoorbeeld power/toughness: 2/3).
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:28 pm
door altx
*/* is alleen maar 0/0 als je de waarde niet kunt bepalen. Als jij 2 basic land types hebt, dan is 2/2, ook in je library.
Levellers zijn altijd level nul in je library, dus is in je library inderdaad 1/1.
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:33 pm
door ixo
is */* alleen hoger als de spel/creature gespeelt wordt? in dit geval als de matca op de battlefield zouden liggen een 2/2 en in zijn library een 0/0
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:41 pm
door altx
ixo schreef:is */* alleen hoger als de spel/creature gespeelt wordt? in dit geval als de matca op de battlefield zouden liggen een 2/2 en in zijn library een 0/0
Wat ik zei. Alleen als je niet op een eenduidige manier de waarde van */* kunt bepalen, is het 0/0.
In dit voorbeeld is hij 2/2 op de battlefield, 2/2 in je library, 2/2 in de graveyard, enz. enz.
CR 207. Power/Toughness
207.2. Rather than a fixed number, some creature cards have power and/or toughness that includes a star (*).
207.2a The card may have a characteristic-defining ability that sets its power and/or toughness according to some stated condition. (...) Such an ability is worded “[This creature’s] [power or toughness] is equal to . . .” or “[This creature’s] power and toughness are each equal to . . .” This ability functions everywhere, even outside the game. If the ability needs to use a number that can’t be determined, including inside a calculation, use 0 instead of that number.
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:46 pm
door pi
Dit is overigens pas sinds niet al te lange tijd, vroeger waren die *'s altijd 0 als ze niet in play waren.
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:53 pm
door ixo
dat dacht ik al. want ik wist niet beter dat alles met x of * 0 was buiten het veld om.
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 5:56 pm
door altx
ixo schreef:dat dacht ik al. want ik wist niet beter dat alles met x of * 0 was buiten het veld om.
X is weer een andere regel.
Ik heb zelf geen flauw idee wanneer het dan veranderd is. Ik weet in ieder geval niet beter dan dat het de afgelopen paar jaar al zo was. (Heb namelijk in de loop van de tijd wel vaker dit soort vragen beantwoord.)
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 7:27 pm
door jorg
Conclusie: het (Matca) is 2/2?
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 7:38 pm
door altx
Ja (als je twee basic land types hebt).
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: ma jun 13, 2011 9:29 pm
door jorg
thx
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: di jun 14, 2011 8:50 am
door pi
Ik weet dat het ergens na de releas van gedaan is, die gebruikten ze namelijk als voorbeeld in het artikel over de wijziging.
Re: Sapling of Colfenor
Geplaatst: di jun 14, 2011 10:04 am
door altx
Even een beetje zitten googelen, maar zo te zien is die regel veranderd in Future Sight zelf. (Dat is inderdaad alweer een paar jaar geleden.)