Soul Sister combo?
Moderator: Admins & Moderators
Soul Sister combo?
Hallo,
Sinds enkele weken speel ik (weer) Magic en ik liep tegen het volgende deck aan op internet: Soul Sisters
Schijnbaar zit hier een combo in waar je 3 mana voor nodig hebt en die te maken heeft met de Leonin Relic Warder. Het heeft in ieder geval te maken met oneindig veel leven of iets dergelijks. Kan iemand me uitleggen hoe dit werkt, ik begrijp het namelijk niet. Bedankt!
Planeswalker (2)
2x Venser, the Sojourner
Land (22)
3x Seachrome Coast
4x Glimmerpost
10x Plains
2x Mystifying Maze
3x Glacial Fortress
Artifact (7)
1x Batterskull
1x Sword of Body and Mind
1x Sword of War and Peace
2x Norn's Annex
2x Shrine of Loyal Legions
Creature (29)
4x Puresteel Paladin
4x Ajani's Pridemate
3x Leonin Relic-Warder
4x Phyrexian Metamorph
4x Serra Ascendant
3x Soul's Attendant
4x Suture Priest
3x Vault Skirge
Sideboard
3x Brave the Elements
2x Dismember
2x Divine Offering
2x Gideon Jura
3x Journey to Nowhere
2x Spellskite
Sinds enkele weken speel ik (weer) Magic en ik liep tegen het volgende deck aan op internet: Soul Sisters
Schijnbaar zit hier een combo in waar je 3 mana voor nodig hebt en die te maken heeft met de Leonin Relic Warder. Het heeft in ieder geval te maken met oneindig veel leven of iets dergelijks. Kan iemand me uitleggen hoe dit werkt, ik begrijp het namelijk niet. Bedankt!
Planeswalker (2)
2x Venser, the Sojourner
Land (22)
3x Seachrome Coast
4x Glimmerpost
10x Plains
2x Mystifying Maze
3x Glacial Fortress
Artifact (7)
1x Batterskull
1x Sword of Body and Mind
1x Sword of War and Peace
2x Norn's Annex
2x Shrine of Loyal Legions
Creature (29)
4x Puresteel Paladin
4x Ajani's Pridemate
3x Leonin Relic-Warder
4x Phyrexian Metamorph
4x Serra Ascendant
3x Soul's Attendant
4x Suture Priest
3x Vault Skirge
Sideboard
3x Brave the Elements
2x Dismember
2x Divine Offering
2x Gideon Jura
3x Journey to Nowhere
2x Spellskite
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Re: Soul Sister combo?
Als je een vraag stelt over specifieke kaarten wordt het erg gewaardeerd als je van de kaartnaam even een link maakt zoals ik nu in je post heb gedaan. Edit hem even om te zien hoe.
Dit is de combo:
Relic-Warder in play.
Speel Metamorph, kopieer hem. Laat de Metamorph zichzelf removen. De return ability triggert, de Metamorph komt terug in het spel, target de Relic-Warden opnieuw kopieren, hij removed zichzelf weer, en herhaal.
Nu nog een life gainer er naast en je hebt oneindig leven.
Dit is de combo:
Relic-Warder in play.
Speel Metamorph, kopieer hem. Laat de Metamorph zichzelf removen. De return ability triggert, de Metamorph komt terug in het spel, target de Relic-Warden opnieuw kopieren, hij removed zichzelf weer, en herhaal.
Nu nog een life gainer er naast en je hebt oneindig leven.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Excuus, ik zal in het vervolg de links er bij posten.
Ik begrijp nu de combo. Er van uitgaande dat ik dan een Leonin Relic-Warder in play heb en ik speel de phyrexian metamorph: hoe stop ik dan de loop? Of is er een maximaal aantal levens dat je kan krijgen? Als je met zo'n deck de combo speelt is het toch onverslaanbaar?
Ik begrijp nu de combo. Er van uitgaande dat ik dan een Leonin Relic-Warder in play heb en ik speel de phyrexian metamorph: hoe stop ik dan de loop? Of is er een maximaal aantal levens dat je kan krijgen? Als je met zo'n deck de combo speelt is het toch onverslaanbaar?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Op een bepaald moment als de Metamorph in het spel komt, niet meer de Relic-Warder targeten maar bvb je Suture Pries, of een willekeurig anders beest. Hierdoor zal hij gewoon in het spel blijven liggen en stop je de combo.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken . Maar inderdaad het wordt me nu duidelijk.
Ik las overigens dat de speler van bovenstaand deck niet alles won. Er van uitgaande dat hij elk spel de combo op tafel krijgt (keycards 4x erin?), lijkt me het onmogelijk om te verliezen met dit deck? Iemand een suggestie over hoe je zorgt dat je tegenstander zijn 100.000 leven verliest?
Ik las overigens dat de speler van bovenstaand deck niet alles won. Er van uitgaande dat hij elk spel de combo op tafel krijgt (keycards 4x erin?), lijkt me het onmogelijk om te verliezen met dit deck? Iemand een suggestie over hoe je zorgt dat je tegenstander zijn 100.000 leven verliest?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
De Relic-Warder zijn ability is een "may", je kunt dus altijd kiezen om niet de Metamorph te removen.
Voorkomen dat hij de loop kan done door op het juiste moment removal te spelen is de meest simpele oplossing. Ook is dood gaan door poison een optie. Anders kun je een andere combo spelen of mikken op iemand decken.
Voorkomen dat hij de loop kan done door op het juiste moment removal te spelen is de meest simpele oplossing. Ook is dood gaan door poison een optie. Anders kun je een andere combo spelen of mikken op iemand decken.
Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg.pi schreef:mikken op iemand decken
Met het citaat bedoel je zorgen dat zijn library volledig in zijn graveyard ligt neem ik aan?
Ik vond de volgende kaarten waarvan ik me afvraag waarom ze er niet in zitten:
Felidar Sovereign => lijkt me een oplossing om te zorgen dat je in beurt 6 gewonnen kan hebben.
Elixir of Immortality => lijkt me een oplossing voor het door je deck trekken.
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Decken = iemand volledig door zijn deck heen draaien, zodat hij geen kaarten meer kan pakken. Op het moment dat je een kaart moet pakken en je kan het niet (omdat er geen meer in je deck zitten), verlies je ook.
See reversed side of this posting for disclaimer.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Het deck is niet echt een combo deck, het is meer dat die optie er ook in zit, maar dat je de kaarten anders waarschijnlijk ook wel zou willen spelen. Verreweg de meeste kaarten zijn goedkoop te casten, beuken snel en ronden hopelijk het potje af land voordat je de 6 mana voor de sovereign hebt. Je zou mogelijk wel het deck aan kunnen passen, maar dan moet de sovereign het tot je volgende upkeep volhouden, iets voor een beestje zonder verder veel bescherming nog best lastig kan zijn.
Het decken is een theoretische mogelijkheid. In de praktijk zal dat niet heel vaak voorkomen, in ieder geval minder dan poison kills. Als het gebeurt is het meer omdat de tegenstander ook te veel levens of een te goede verdediging heeft. In dat geval zou de elixer kunnen werken, maar voor hetzelfde geld heeft die tegenstander ook een manier om iets door zijn deck te schudden. De kaart is waarschijnlijk te weinig nuttig om te spelen.
Het decken is een theoretische mogelijkheid. In de praktijk zal dat niet heel vaak voorkomen, in ieder geval minder dan poison kills. Als het gebeurt is het meer omdat de tegenstander ook te veel levens of een te goede verdediging heeft. In dat geval zou de elixer kunnen werken, maar voor hetzelfde geld heeft die tegenstander ook een manier om iets door zijn deck te schudden. De kaart is waarschijnlijk te weinig nuttig om te spelen.