ik zal maar direct met de deur in huis vallen maar waar is wotc mee bezig? Eerst "bannen" ze Jace the mind sculptor omdat hij over powered was...
ok, schitterend zou ik zeggen, nu hebben beginnende spelers een kans. Maar wat doen ze nu? Nu maken ze een milling monster!
Gewoon 10 kaartjes millen en je verliest zelfs geen loyalty counters. Mocht de ability nu ook een negatieve kant hebben bv dat elke speler 10 kaarten moet millen, dan zou het nog ok zn omdat je je deck er dan moet naar maken, maar nu kan je gewoon met die Jace en met sword je tegenstander z'n deck gewoon leeghale =/
wtf!
Moderator: Admins & Moderators
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: wtf!
Zie voor een discussie over deze kaarten: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=12&t=4354
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: wtf!
Ook is milling helemaal niet sterk omdat het pas wat doet als je de tegenstander helemaal weet te millen. Mocht het sterk genoeg zijn dan stop je 1 Eldrazi legend in je SB en je bent vrijwel onkwetsbaar in potje 2 en 3. Bedenk dat 5 mana best wat lastiger is dan 4. Dat de nieuwe Jace verder niks doet dat hemzelf beschermt. Ook duurt het een paar beurten voor je helemaal door je deck bent, zo'n 5 Jace activaties, of zo'n 2 of 3 als de tegenstander ook je met een sword aan het millen is. Dat moet hij wel zo lang overleven.
Daarnaast heb je dus het sword dat wel aan een creature moet hangen dat door gaat komen. Dat creature doet in dezelfde tijd ook damage en tokens maken, met gewoon damage doen zit je ook al op minstens 10 damage met het zwaard in 3 beurten, wat ook halverwege je doodmaken is. Is dat nu een probleem?
De hemel is nog niet naar beneden aan het vallen.
Daarnaast heb je dus het sword dat wel aan een creature moet hangen dat door gaat komen. Dat creature doet in dezelfde tijd ook damage en tokens maken, met gewoon damage doen zit je ook al op minstens 10 damage met het zwaard in 3 beurten, wat ook halverwege je doodmaken is. Is dat nu een probleem?
De hemel is nog niet naar beneden aan het vallen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: wtf!
Wat vaak vergeten wordt en wat zeker bij planeswalkers geldt, is dat een kaart niet beoordeeld moet worden op de losse abilities, maar op het totaalplaatje. Dus de hele kaart, inclusief de context.
De reden waarom Jace 2.0 zo goed was (en duur), was omdat het totaalplaatje van de kaart gewoon insane was. Alle abilities op de kaart werken goed samen, hij beïnvloedt het hele spel zodra deze op tafel ligt en hij kan goed misbruikt worden met de juiste kaarten eromheen. Als bonus was hij ook nog eens goed betaalbaar.
Jace 3.0 heeft wel 3 interessante abilities, maar de invloed die het heeft op het spel is gewoon laag. Leuk dat je iemand kan millen voor 10, maar op 60 kaarten is dat prima misbaar. Zijn ultimate is leuk, maar meer ook niet: het kost je 4 beurten voor je op die ultimate zit en het effect wat je ervoor terug krijgt, is niet bepaald spel-winnend, zoals bij Jace 2.0 het geval was.
De enige goede ability die de kaart heeft, is zijn +1. Elke beurt een kaartje is toch wel geinig, dat je je tegenstander millt voor 1 is niet echt relevant daarbij.
Misschien dat er in het komende blok veel meer gedaan wordt met millen, graveyard-abilities etc, maar op dit moment is Jace 3 geinig, maar meer niet. De kaart op zichzelf is niet overweldigend en er is op dit moment nog geen context waarbijnnen hij optimaal kan presteren. Zelfs Jace 1.0 is beter.
De reden waarom Jace 2.0 zo goed was (en duur), was omdat het totaalplaatje van de kaart gewoon insane was. Alle abilities op de kaart werken goed samen, hij beïnvloedt het hele spel zodra deze op tafel ligt en hij kan goed misbruikt worden met de juiste kaarten eromheen. Als bonus was hij ook nog eens goed betaalbaar.
Jace 3.0 heeft wel 3 interessante abilities, maar de invloed die het heeft op het spel is gewoon laag. Leuk dat je iemand kan millen voor 10, maar op 60 kaarten is dat prima misbaar. Zijn ultimate is leuk, maar meer ook niet: het kost je 4 beurten voor je op die ultimate zit en het effect wat je ervoor terug krijgt, is niet bepaald spel-winnend, zoals bij Jace 2.0 het geval was.
De enige goede ability die de kaart heeft, is zijn +1. Elke beurt een kaartje is toch wel geinig, dat je je tegenstander millt voor 1 is niet echt relevant daarbij.
Misschien dat er in het komende blok veel meer gedaan wordt met millen, graveyard-abilities etc, maar op dit moment is Jace 3 geinig, maar meer niet. De kaart op zichzelf is niet overweldigend en er is op dit moment nog geen context waarbijnnen hij optimaal kan presteren. Zelfs Jace 1.0 is beter.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*