Pagina 1 van 2

Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 9:35 pm
door Jester
- wat moet jouw deck doen?
De tegenstander straffen, door eventueel dingen te removen met Beast Within, of ze vast leggen met Forced Worships.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Standard.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Mono-black, Kuldotha, Valakut, White Knights, Blue/White Control, Blue/Black Control. Ascension decks.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Het gaat best moeilijk tegen control momenteel.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1 op 1.
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Yup! Ik wil er niet al te veel aan uitgeven, dus laten we niet voor super-dure kaarten gaan, zoals de eerder gezochte Stoneforge Mystics.

Creatures: (24)

4x Viridian Emissary
4x Nest Invader
4x Hero of Bladehold
4x Mirran Crusader
4x Hovermyr
2x Baneslayer Angel
2x Sun Titan

Instants: (8)

4x Beast Within
4x Apostle's Blessing

Sorcery/Enchantments (6)

2x Forced Worship
2x Day of Judgment
2x Revoke Existence

Land: (22)

2x Razorverge Thicket
4x Stirring Wildwood
9x Plains
7x Forest


Wat vinden jullie ervan? Wat zou er moeten veranderen zodat het beter zal lopen in Standard?

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 9:43 pm
door BSRuben
Hovermyr? Ik zou dan liever een kaart als Leonin Skyhunter spelen.
Voor protection zou ik kiezen voor Brave the Elements ipv Apostle's Blessing.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 10:10 pm
door Jester
M'n keuze voor Hovermyr is dat het colorless mana is. Dit helpt eventueel voor colour-screws. Leonin Skyhunter heeft jammer genoeg WW in z'n mana kost. Daarnaast heeft Hovermyr Vigilance. Maar misschien wil je je antwoord verhelderen?

Je hebt gelijk met Brave the Elements, maar ik wacht momenteel op de komst van Stave Off in M12. Zodat ik enchantments van de tegenstander ook kan uitschakelen.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 10:28 pm
door Dragonheart
Hmmm. Brave the Elements beschermt alleen witte creatures. Lijkt me niet echt een verbetering.

De Skyhunter heeft WW in de manacost. Dat geldt ook voor de Crusader, Hero en DoJ. Ik zie daarom het probleem niet. Misschien is het dan wel een idee om het maximale aantal WG-dual-achtige landen te spelen.

Die Hovermyr lijkt me ook redelijk matig.

Ik ben geen fan van een beesten-beuk-deck dat massremoval speelt waarbij alle eigen beesten ook sterven. Lijkt me niet zo goed.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 10:45 pm
door Jester
Wha, de groene creatures "mogen" dood.
Misschien zal ik de Skyhunters eens een test-run geven dan. ;)

Maar mass-removal komt toch altijd wel handig uit vindt ik bij situaties waarbij de tegenstander blijkt te over-runnen, of dat je gewoon niets hebt. Wat zou je hiervoor in de plaats zetten, als ik deze eruit zou halen?

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 11:13 pm
door Dragonheart
Je deck is ervoor gemaakt om goede en moeilijk te antwoorden beesten neer te leggen. Vervolgens wil je die beesten beschermen (Blessing) en eventueel wat removal gebruiken om problemen aan de overkant op te lossen. Ik begrijp dat je met DoJ je tegenstander kunt stoppen wanneer die de overhand dreigt te krijgen. Het helpt alleen helemaal niet met je plan A. Dan zou bijvoorbeeld Sunblast Angel nog beter zijn aangezien die (mits je niet aanvalt voordat je haar speelt, maar dat zou niet heel handig zijn) je eigen beesten heel laat. Elesh Norn is ook een optie. Nadeel van beide opties is dat ze veel kosten. Dan moet je het deck weer zo aanpassen dat je ze tijdig kunt spelen.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 11:20 pm
door BSRuben
Ik zou Brave the Elements wel verkiezen omdat je de groene creatures niet gaat gebruiken voor echte damage. De Emmisary is geen probleem, als die dood gaat mag je een landje pakken, ik zou er zelf geen spells aan 'verspillen'.
De Nest Invader is neem ik aan voor de tokens die worden neergelegd?

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: zo jul 03, 2011 11:26 pm
door Jester
Een extra klap van een Elderazi Spawn is inderdaad het idee met de Hero of Bladehold, met natuurlijk het feit dat ik veel sneller mana zou kunnen krijgen, of een extra blokkertje.

Elesh Norn is er sinds kort uitgegaan voor de Sun Titans, wie ik tot nu toe beter vindt werken tegen decks die erg op creature destruction gericht zijn. En Sunblast Angel is een idee.. Al is ze wel vrij duur. Misschien zou ik haar willen switchen voor Baneslayer?

Al is Baneslayer wel een van m'n favoriete kaarten. Tja! Dankje voor de feedback tot nu toe. Laat het komen. ;)

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: ma jul 04, 2011 9:41 am
door pi
Jester schreef:M'n keuze voor Hovermyr is dat het colorless mana is. Dit helpt eventueel voor colour-screws.
Dit zorgt eerder voor color screws dan dat het er tegen helpt, denk je soms dat je kleurloze mana voor elke kleur mag gebruiken?

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: ma jul 04, 2011 11:07 am
door Jester
pi schreef:
Jester schreef:M'n keuze voor Hovermyr is dat het colorless mana is. Dit helpt eventueel voor colour-screws.
Dit zorgt eerder voor color screws dan dat het er tegen helpt, denk je soms dat je kleurloze mana voor elke kleur mag gebruiken?
Deze snap ik niet. Bedoel je dat Hovermyr een of andere vorm van mana levert? :P Dat doet hij dus niet, en ik bedoelde het meer dat hij Colorless mana kost. Dus dat je met eventuele colorscrews altijd een vliegend blokkertje hebt.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: ma jul 04, 2011 11:56 am
door pi
Kun je dan niet beter een kaart spelen die je de juiste mana geeft als je colorscrewed bent? Ik dacht btw Myr = geeft mana en dat dit er eentje was die kleurloos gaf. Dat iets wat geen mana geeft colorscrew tegen zou gaan was te onlogisch. De colorscrew hou je namelijk gewoon, je hebt alleen iets om te spelen als je screwed bent. Liever wil je gewoon iets hebben om te spelen dat er voor zorgt dat je niet meer screwed bent, zodat je daarna kaarten kunt spelen die wel goed zijn.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: ma jul 04, 2011 12:24 pm
door ixo
geloof me, van alle kaarten in dat gekke deck van hem, ben ik de hovermyr beu... ding ligt er altijd :P

maar het helpt wel degelijk, stel je hebt maar 2 landjes liggen en al 2 beurten niks geraapt, dit ding ligt er wel en kan gespeelt worden, al is het geval van een mana myr zo van he je hebt 3 mana wat natuurlijk wel gaat werken maar niet als je al 2 beurten niks hebt en je tegenstander een obliterator neer gooit...

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: ma jul 04, 2011 12:47 pm
door Jester
Die Hovermyr is er echt alleen voor de flying-defense.
Het is best lastig als je je 2 drops niet kwijt kunt in beurt 2. Hovermyr ligt er altijd. ;p
De mana gain door de Emissary's en de Nest Invaders werkt goed genoeg. ;)

Toch ga ik de Skyhunters proberen, of Vault Skirges.

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: wo jul 06, 2011 12:58 pm
door Jester
De Skyhunters doen precies zoals ik dacht; als je ook maar 1x die forest/plain in je 2de beurt heb. En geen andere 2 drops dan heb je meestal tot beurt 3 niets. Daarintegen doen ze meer schade, maar heb ik soms dat ik niet wil aanvallen.

1-0 Hover My. ;)

De Vault Skirge daarin tegen doet het wel heel erg funky. Ik durf niet te zeggen of ik deze fijner vindt werken.

Zijn er nog meer Flying 1-2 drops? Misschien in m12? Daarnaast ben ik na aan het denken om een Birthing Pod er in te gooien. En na M12 misschien te switchen van Baneslayer Angels naar Archon of Justice.

Thanks for the feedback!

Re: Timmy green/white!

Geplaatst: wo jul 06, 2011 5:04 pm
door BSRuben