Eey Guys ,
Had even een vraagje, over de creatures die infect hebben ?
kunnen ze gwn een normaal creature doden of halen ze alleen de counters af die de creatures hebben ?
bijv: Phyrexian Vatmother vs Bloodshot Trainee gaat bloodshot gwn dood ?
verder snap ik dat als je een player hit krijgt hij posion counter en als hij 10 heeft. heeft die verloren
maar ik snap tegen de creatures niet zo.. ?
Hoop snel wat te horen?
GreetZ,
Demon
Infect ?
Moderator: Admins & Moderators
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Re: Infect ?
Als een infect-beest schade doet op een ander beest, dan krijgt dat beest ipv schade, evenzoveel -1/-1 counters.. "Permanente schade" zou je kunnen zeggen..
Stel dat je met een 4/4 beest een 2/2 infecter blockt, dan krijgt jouw 4/4 2 -1/-1 counters, waardoor deze voortaan als 2/2 door het leven zal moeten..
Tenzij je de counters er af kan halen natuurlijk op de een of andere manier, of er +1/+1 counters op kan leggen.
Stel dat je met een 4/4 beest een 2/2 infecter blockt, dan krijgt jouw 4/4 2 -1/-1 counters, waardoor deze voortaan als 2/2 door het leven zal moeten..
Tenzij je de counters er af kan halen natuurlijk op de een of andere manier, of er +1/+1 counters op kan leggen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Ok
En als ik met een 2/2 creature aanval en hij blockt met een 2/2 infecter!!
dan zijn we allebij dood neem ik aan tog ?
GreetZ,
Demon
En als ik met een 2/2 creature aanval en hij blockt met een 2/2 infecter!!
dan zijn we allebij dood neem ik aan tog ?
GreetZ,
Demon
Ja.
De 2/2 met infect krijgt 2 schade en daarmee lethal damage en gaat dus dood.
De andere 2/2 krijgt -2/-2 en daarmee toughness nul en gaat daardoor dus dood.
De 2/2 met infect krijgt 2 schade en daarmee lethal damage en gaat dus dood.
De andere 2/2 krijgt -2/-2 en daarmee toughness nul en gaat daardoor dus dood.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Ok
Hartelijk bedankt , ben al wat wijzer geworden over infect !!
en als bijv Plague Stinger damage doet tegen bijv Chandra's Phoenix is mijn creature dood.
en chandra's phoenix moet de rest van het spel met 1/1 spelen tog inplaats van 2/2?
GreetZ,
Demon
Hartelijk bedankt , ben al wat wijzer geworden over infect !!
en als bijv Plague Stinger damage doet tegen bijv Chandra's Phoenix is mijn creature dood.
en chandra's phoenix moet de rest van het spel met 1/1 spelen tog inplaats van 2/2?
GreetZ,
Demon
The Quizmaster schreef:
of er +1/+1 counters op kan leggen.
Even ter aanvulling. Een infect creature doet dus damage met -1/-1 counters. Als een creature zowel een +1/+1 als
-1/-1 counter heeft. dan worden ze weg gehaald.
Als je dus een 10-10 creature hebt met 4 -1/-1 counters er op. (Dus eigenlijk is hij nog maar 6-6) En je doet iets waardoor hij 3 +1/+1 counters zou krijgen. Dan hou je dus een 10-10 creature met 1 -1/-1 (Dus eigenlijk is hij nog maar 9-9) over.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Dit geld helaas, heel inconsequent, alleen voor -1/-1 en +1/+1 counters.
en bv cancellen mekaar niet gedeeltelijk.
en bv cancellen mekaar niet gedeeltelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.