Creature Control

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept

Creature Control

Bericht door BanzaiCopter »

Okay ik zat laatst in een potje en iemand had een 8/8 creature gespeelt. Beurt later viel die met dat dikke beestje aan.
Vervolgens had ik een enchantment die zei "Gain control of target creature". Dus ik speelde die. Ik zag dat hij 6 levens had en ik een 8/8 beast had gejat.
Vervolgens wou ik aanvallen en hij zei gelijk van "Nee! Dat kan niet! Je kunt niet nadat je een beest hebt overgenomen gelijk aanvallen. Dat weet ik zeker want dat is in de online versie ook niet zo".

Als een beest géén summoning sickness heeft en ik neem het beest over met een enchantment.. Dan komt die toch niet alweer opnieuw into play en dus heb ik toch geen summoning sickness? :s
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Re: Creature Control

Bericht door The Quizmaster »

Als een beest van speler wisselt, dus bij iemand anders op de battelfield terecht komt, heeft deze ook weer summoning sickness..

Je mag er dus niet gelijk mee aanvallen. Helaas.

Overigens: Aangezien je tegenstander in zijn beurt, voor jij het beest overnam, ermee aan heeft gevallen, neem ik aan dat het beest getapt lag. In dat geval kan je er sowieso al niet mee aanvallen; hij untapt namelijk niet in ene magisch doordat jij er een enchantment op speelt.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Een beest heeft geen summoning sickness dan en alleen dan als hij vanaf het begin van je meest recente beurt continu onder jouw controle is (of als hij haste heeft).

Hij schrikt zo hard van de dingen die je met hem doet dat hij weer even verdwaasd is zeg maar.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept

Bericht door BanzaiCopter »

Whaha...

Alweer zo'n epic antwoord :D
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Het is vergelijkbaar werk hoor, die kaart van je hand naar de battlefield sjouwen, of van de andere kant van de tafel naar jouw kant sjouwen. ;)

Ik probeer iets neer te zetten dat te onthouden is, zodat ik dezelfde vragen niet vaker dan nodig hoef te beantwoorden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

Mind Control vs act of treason

mind control mist het woord untap en haste, maar houdt het beest permanent. ( tenzij enchantment wordt gesloopt )

de act of treason geeft haste en untap mogelijkheden, maar houdt het beest niet permanent. ( tenzij je een kaart hebt die dat wel weer voor je doet bazaar trader)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie