Call to heel: Ik val aan met een 2/2 beest tegenstander blokt met een 2/2 beest. Beide krijgen lethal damage en gaan dood. Mijn tegenstander speelt nu call to heel op zijn beest en laat deze terug keren naar zijn hand. Mijn beest is dood en die van hem is in zijn hand. Klopt dit?
Mijn gevoel zegt dat een beest dat lethal damage heeft gehad en onderweg is naar de greveyard niet meer "gered" kan worden. Klopt dit?
Call to heel
Moderator: Admins & Moderators
Call to heel
Played not for a long time, but is's still a nice game!
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Re: Call to heel
Vroeger, voor M10 kon dit inderdaad nog. Toen ging damage eerst op de stack voor het effectief uitgedeeld werd en kreeg je dus nog de kans om beesten die toch al lethal damage gekregen hadden, te redden.
Sinds de regelswijziging van M10, gaat damage niet meer op de stack en kan je dus niet meer reageren op het uitdelen van de schade.
Aangezien de meest recente regels gewoon gelden, mag hij de Call to heel dus niet meer spelen ná/tijdens combat damage, maar is de laatst mogelijke kans hiervoor tijdens de Declare Blockers step, dus nog voor damage gedaan wordt.
Sinds de regelswijziging van M10, gaat damage niet meer op de stack en kan je dus niet meer reageren op het uitdelen van de schade.
Aangezien de meest recente regels gewoon gelden, mag hij de Call to heel dus niet meer spelen ná/tijdens combat damage, maar is de laatst mogelijke kans hiervoor tijdens de Declare Blockers step, dus nog voor damage gedaan wordt.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
tijdens de Declare Blockers step, dus nog voor damage gedaan wordt.
Men kan dus nog blocken , en onmiddelijk uw creature terug halen om zo geen puntenverlies te krijgen ?
Men kan dus nog blocken , en onmiddelijk uw creature terug halen om zo geen puntenverlies te krijgen ?
Ja, eenmaal geblockt blijft geblockt. En dus gaat er (zonder trample) geen schade door.
Alleen als het aanvallende creature trample heeft, gaat er schade door (want er is geen blocker meer om schade op te assignen, dus dan tramplet alles door).
Alleen als het aanvallende creature trample heeft, gaat er schade door (want er is geen blocker meer om schade op te assignen, dus dan tramplet alles door).
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!