moonbow illusionist
Moderator: Admins & Moderators
moonbow illusionist
moonbow illusionist: ik gebruik deze abillity 1x (gedurende mijn tegenstanders beurt) en zeg dat alle plains islands zijn. Ik neem aan dat dit kan.
Mijn tegenstander gooit een plain op en tapt deze voor witte mana. Volgens mij kan dat niet, want alle plains in het spel (dus ook in je hand, graveyard en library) zijn islands. Zie ik dat goed zo?
Mijn tegenstander gooit een plain op en tapt deze voor witte mana. Volgens mij kan dat niet, want alle plains in het spel (dus ook in je hand, graveyard en library) zijn islands. Zie ik dat goed zo?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Re: moonbow illusionist
Helaas. Ten eerste is "in het spel" alleen op de battlefield. Kaarten in je hand, graveyard en library zijn niet in het spel.
Maar erger nog, hij zegt "Target land", dus je moet 1 landje als target aanwijzen. Als je de ability 1 keer activeert, dan kun je maar van 1 landje op de battlefield het type veranderen (namelijk van degene die je als target aan hebt gewezen).
Maar erger nog, hij zegt "Target land", dus je moet 1 landje als target aanwijzen. Als je de ability 1 keer activeert, dan kun je maar van 1 landje op de battlefield het type veranderen (namelijk van degene die je als target aan hebt gewezen).
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Oh, je moet het zo lezen: target land en dan het type ervan i.pv. target land type...
Ja, klopt. Ik lees de kaart nog een keer na en ik snap de verwarring op zich wel.
Maar inderdaad: "target land's type" is inderdaad "het type van target land" (en dus alleen van target land, van dat ene landje). Het type van het landje wordt een ander type.
Maar inderdaad: "target land's type" is inderdaad "het type van target land" (en dus alleen van target land, van dat ene landje). Het type van het landje wordt een ander type.
anders zou er waarschijnlijk ook specifiek bijstaan dat alle instances van dat type veranderd worden, zoals bij magical hack. Ook kan je een target altijd fysiek aanwijzen (of niet?), wat je niet kan bij een land type.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Jammer...
Stel:
Als het wél een land type zou zijn.
Het betreft alleen landjes die "in het spel" zijn.
Wat als mijn tegenstander nu een "plain" opgooit. Kan hij deze nog tappen voor een witte mana? Hij ligt dan al "in het spel", toch?
Stel:
Als het wél een land type zou zijn.
Het betreft alleen landjes die "in het spel" zijn.
Wat als mijn tegenstander nu een "plain" opgooit. Kan hij deze nog tappen voor een witte mana? Hij ligt dan al "in het spel", toch?
Dat hangt ervan af. Als het een activated ability is (zoals bij deze kaart), dan kun je daar nog steeds op reageren. Pas als de ability daadwerkelijk ge-resolved is, is het type veranderd.
Maar je kunt toch niet reageren op een activated ability door een landje op te gooien (en te tappen)?
O ja, sorry, opgooien gaat inderdaad niet. (Want dat moet in de main phase van je eigen beurt, als de stack leeg is.)
Maar als hij nog andere landjes untapped heeft liggen, kan hij die in reactie nog wel tappen.
Maar volgens mij gaat het bij een activated ability alsnog niet werken, omdat die doorgaans betrekking hebben op de kaarten die op dat moment op de battlefield liggen. Het effect gaat dan dus niet op voor kaarten die later pas de battefield in komen.
Als het een static ability is (all lands are Islands bijv.), dan bereik je wel wat je wil.
Maar als hij nog andere landjes untapped heeft liggen, kan hij die in reactie nog wel tappen.
Maar volgens mij gaat het bij een activated ability alsnog niet werken, omdat die doorgaans betrekking hebben op de kaarten die op dat moment op de battlefield liggen. Het effect gaat dan dus niet op voor kaarten die later pas de battefield in komen.
Als het een static ability is (all lands are Islands bijv.), dan bereik je wel wat je wil.