Pagina 1 van 2
Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 1:52 pm
door KillerRu
Is er een mogelijkheid je creatures te redden van een of ?
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 1:59 pm
door pi
Ja, je kan ze bijvoorbeeld in je hand houden
.
Maak ze indestructible (), laat ze tijdelijk uit het spel verdwijnen () of geef ze persist ().
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 3:55 pm
door Maccius
Bovenstaande mogelijkheden. En er zijn meer dan de genoemde kaarten die deze effecten kunnen bereiken.
En omdat het vrijdagmiddag is
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 4:30 pm
door pi
Natuurlijk, , en bijvoorbeeld om het op dezelfde categorien te houden.
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 4:56 pm
door The Quizmaster
Lifeline niet, tenzij je 1 indestructible beest hebt liggen.. Alles gaat tegelijkertijd weg. Ook bij de rulings van Lifeline:
If more than one creature is on the battlefield and all the creatures on the battlefield go to the graveyard at once, then none of them are returned at end of turn. This is because Lifeline's ability has an intervening-if clause, which means that there must be at least one creature on the battlefield at the time the ability resolves.
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 5:09 pm
door altx
Dat alles tegelijkertijd weg gaat, maakt zo veel niet uit, want "Whenever a creature is put into a graveyard from the battlefield" triggert vanaf de battlefield (dus tijdens het triggeren zijn ze er allemaal nog), maar het feit dat bij een intervening if-clause ook tijdens het resolven gecheckt wordt, is het echte problematische gedeelte.
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 6:59 pm
door KillerRu
Aangezien het dek waar ik deze in wil groen is heb ik niet echt veel opties...
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 7:13 pm
door altx
Wat voor deck precies?
Als het een snel deck is, dan wil wat Pi zegt ook nog wel eens helpen. Gewoonweg niet alles uitspelen. Dan herstel je zo weer van een Wrath of God, aangezien je tegenstander er zelf net zo last van heeft. Wat doet je tegenstander er zelf precies tegen?
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: vr aug 19, 2011 10:39 pm
door KillerRu
Die wachten meestal af tot ze niet veel hebben liggen... Maar ik speel met elfen... Die gaan vrij snel... Maar als je dan zo'n wrath tegen krijgt...
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: za aug 20, 2011 8:37 am
door pi
@lifeline
In het verleden is de ruling voor lifeline wel eens anders geweest.
Elven zijn inderdaad super snel, dat zijn juist decks die heel goed ene paar threats kunnen spelen om een wrath tevoorschijn te krijgen en dan pas met het echte werk beginnen terwijl de tegenstander wanhopig nog en wrath probeert te vinden. Als je domweg je hand leeg speelt ga je altijd hard geraakt worden door een wrath.
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: zo aug 21, 2011 9:42 am
door Dragonheart
+ . Dan moet je wel 3 mana open houden.
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: zo aug 21, 2011 10:09 pm
door KillerRu
Krijg je met achteraf de -1/-1 eraf met bijvoorbeeld ?
Mvg
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: zo aug 21, 2011 10:11 pm
door altx
KillerRu schreef:Krijg je met achteraf de -1/-1 eraf met bijvoorbeeld ?
Mvg
Ja, -1/-1 counters en +1/+1 counters heffen elkaar op.
(Alleen creatures met toughness 1 en persist is niet echt een lekker combinatie.)
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: zo aug 21, 2011 10:14 pm
door KillerRu
Dat is dan ook weer waar... Maar als ik bijvoorbeeld een heb liggen, en hem direct +1/+1 geef kan ik de 1/1 dan nog redden of komen die gewoon niet meer terug?
Mvg
Re: Wrath of God, Damnation
Geplaatst: zo aug 21, 2011 10:20 pm
door altx
KillerRu schreef:Dat is dan ook weer waar... Maar als ik bijvoorbeeld een heb liggen, en hem direct +1/+1 geef kan ik de 1/1 dan nog redden of komen die gewoon niet meer terug?
Mvg
"Other Elf creatures you control get +1/+1" is een static ability, dus dat werkt inderdaad.
Het creature krijgt dan gelijk de bonus al, vanaf het allereerste moment dat hij in de battlefield is, en heeft dus gelijk al een toughness van groter dan 1 en overleeft dus die -1/-1 counter.