Pagina 1 van 1

Godhead of Awe

Geplaatst: wo sep 14, 2011 5:36 pm
door BanzaiCopter
Hoe werkt het precies met Godhead of Awe?

Stel ik heb een Master Of Etherium met 15 artifacts liggen? Is Master dan 16/16 of letterlijk 1/1?

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: wo sep 14, 2011 5:43 pm
door The Quizmaster
1-5-2008 This doesn't cause creatures to lose their abilities.
1-5-2008 If two Godheads of Awe are on the battlefield, they'll each make the other one 1/1.
1-10-2009 Godhead of Awe's ability overwrites other effects that set a creature's power and toughness to specific values only if those effects existed before the Godhead entered the battlefield. It will not overwrite effects that modify power or toughness (whether from a static ability, counters, or a resolved spell or ability), nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the Godhead enters the battlefield. Effects that switch the creature's power and toughness are always applied after any other power or toughness changing effects, including that of the Godhead.

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: wo sep 14, 2011 11:02 pm
door Jibz
dus als je de master speelt als de godhead er al ligt, is hij wel 16/16?

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: wo sep 14, 2011 11:19 pm
door ixo
neej, other creatures are 1/1 is continue effect

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: wo sep 14, 2011 11:47 pm
door Donnie Darko
It will not overwrite effects that modify power or toughness. Dus volgens mij is de master altijd gewoon zo sterk als er artifacts liggen. Of begrijp ik dat nu verkeerd?

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: do sep 15, 2011 12:00 am
door altx
ixo schreef:neej, other creatures are 1/1 is continue effect
Dat is niet zo zeer de reden.

Master Of Etherium's ability die zijn power/toughness zet, is een characteristic-defining ability, kortweg CDA (layer 7a). Met */* is het vaak een CDA.

De ability van Godhead of Awe is een ability die de power/toughness naar een vaste waarde zet (layer 7b).

Aangezien layer 7b later uitgevoerd wordt dan layer 7a, wint de ability van Godhead of Awe het altijd van de ability van Master Of Etherium.

(Als ze in dezelfde layer hadden gezeten, dan waren het soortgelijke continue effecten en zou het om timestamps hebben gegaan, maar ze zitten niet in dezelfde layer.)

Donnie Darko schreef:It will not overwrite effects that modify power or toughness. Dus volgens mij is de master altijd gewoon zo sterk als er artifacts liggen. Of begrijp ik dat nu verkeerd?
"Effects that modify power or toughness" zijn +/- wijzigingen die de power/toughness niet naar een vaste waarde zetten (layer 7c). Giant Growth is een voorbeeld van een dergelijk effect.
Aangezien die pas aan de beurt zijn, als layer 7a en 7b al uitgevoerd zijn, zullen die dus nooit overschreven kunnen worden door de ability van Godhead of Awe.


Even de betreffende ruling ontleed:

1-10-2009 Godhead of Awe's ability (layer 7b) overwrites other effects that set a creature's power and toughness to specific values only if those effects existed before the Godhead entered the battlefield (layer 7b met een vroegere timestamp). It will not overwrite effects that modify power or toughness (whether from a static ability, counters, or a resolved spell or ability) (layer 7c), nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the Godhead enters the battlefield (layer 7b met een latere timestamp). Effects that switch the creature's power and toughness (layer 7e) are always applied after any other power or toughness changing effects, including that of the Godhead.

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: do sep 15, 2011 12:03 am
door Donnie Darko
Ok, ik dacht dat mijn opmerking klopte omdat er tussen haakjes stond static ability.

Ik denk dat Jibz het idee kreeg van de volgende opmerking:
nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the godhead enters the battlefield... Of leg ik dat dus ook weer niet goed uit?

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: do sep 15, 2011 12:07 am
door altx
Donnie Darko schreef:Ok, ik dacht dat mijn opmerking klopte omdat er tussen haakjes stond static ability.

Ik denk dat Jibz het idee kreeg van de volgende opmerking:
nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the godhead enters the battlefield... Of leg ik dat dus ook weer niet goed uit?
Zie edit. Dat zijn effecten die ook in layer 7b zitten, maar een latere timestamp hebben dan het effect van Godhead of Awe.

Maar de CDA van Master Of Etherium zit in layer 7a.

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: do sep 15, 2011 1:02 am
door Jibz
Het klonk ook al nogal onlogisch... vandaar dat ik het navroeg

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: do sep 15, 2011 8:04 am
door altx
Jibz schreef:Het klonk ook al nogal onlogisch... vandaar dat ik het navroeg
Nouja, onlogisch. Voor andere layer 7b effecten was het wel zo geweest, maar dit is heel toevallig een layer 7a effect.

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: vr sep 16, 2011 8:54 pm
door ixo
handig om te weten, want hij start dus op 1 en dan is het dus + de * aantal artifacts. begrijp ik dat zo goed?

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: vr sep 16, 2011 8:57 pm
door altx
ixo schreef:handig om te weten, want hij start dus op 1 en dan is het dus + de * aantal artifacts. begrijp ik dat zo goed?
Heb je het nog steeds over Master Of Etherium + Godhead of Awe?


Dan is Master Of Etherium altijd 1/1. Alleen niet helemaal om de reden die jij noemde.

Re: Godhead of Awe

Geplaatst: vr sep 16, 2011 10:29 pm
door Jibz
ixo schreef:handig om te weten, want hij start dus op 1 en dan is het dus + de * aantal artifacts. begrijp ik dat zo goed?
Dat zou gebeuren als er "Master gets +1/+1 for each artifact you control" zou staan.