Nightwing Shade & Snakeform
Moderator: Admins & Moderators
Nightwing Shade & Snakeform
Nightwing Shade & Snakeform: Wat gebeurd er als Shade aanvalt en de tegenstander gooit een Snakform hierop, nadat de shade is opgepomd? Verliest ie "flying", oftewel is flying een static ability?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Beide Flying is een static ability en die verliest ie door Snakeform..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Tegenstander heeft hem eerst +3/+3 gegeven.
De stack is dan als volgt, denken we:
Top
-Snakeform (het wordt een 1/1 beest)
-+3/+3 (het wordt een 4/4 beest)
Bottom
Met als resultaat dat het een 4/4 beest is.
Klopt dit?
De stack is dan als volgt, denken we:
Top
-Snakeform (het wordt een 1/1 beest)
-+3/+3 (het wordt een 4/4 beest)
Bottom
Met als resultaat dat het een 4/4 beest is.
Klopt dit?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Re: Nightwing Shade & Snakeform
In alle gevallen eindigt hij als 4/4 beest.
Eerst worden namelijk (in layer 7b) de effecten afgehandeld die de power/toughness naar een vaste waarde zetten (1/1 in dit geval). Daarna (in layer 7c) worden pas de +/- effecten afgehandeld die de power/toughness verhogen of verlagen (de +3/+3 in dit geval).
Dus hij wordt eerst 1/1. En krijgt daarna +3/+3. Dat is altijd de volgorde.
Eerst worden namelijk (in layer 7b) de effecten afgehandeld die de power/toughness naar een vaste waarde zetten (1/1 in dit geval). Daarna (in layer 7c) worden pas de +/- effecten afgehandeld die de power/toughness verhogen of verlagen (de +3/+3 in dit geval).
Dus hij wordt eerst 1/1. En krijgt daarna +3/+3. Dat is altijd de volgorde.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: Nightwing Shade & Snakeform
En als er een equipment op de Shade ligt , waarbij deze +2/+2 krijgt? Hij wordt opgepompt met +3/+3 en daarna komt de Snakeform. Wordt het dan een 4/4 beest of een 6/6 beest?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Re: Nightwing Shade & Snakeform
6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: Nightwing Shade & Snakeform
duidelijk. bedankt.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Wat als de shade tijdens de priority na de declare attackers phase zou worden opgepompt, en de snakeform pas word gespeeld tijdens de priority na de declare blockers step?
Work is the curse of the drinking class
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Nog altijd hetzelfde.. Zoals hierboven ook gezegd, vallen het zetten van de P/T en het oppompen ervan, in andere layers. Deze hinderen elkaar dus niet.
De +x/+x blijft gelden, ookal wordt Snakeform later gespeeld.
De +x/+x blijft gelden, ookal wordt Snakeform later gespeeld.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Volgens mij bedoel je met dat eerste layer 7b, effecten die de power/toughness naar een vaste waarde zetten.Jibz schreef:6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
(Layer 7a is die van characteristic-defining abilities, oftewel CDA's.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: Nightwing Shade & Snakeform
het klinkt niet echt logisch aan de ene kant, lastig te begrijpen
snakeform zegt hij is 1/1 punt. maar die ene regel zegt weer "tjah, als je hem oppompt maakt het niet uit of ie 1/1 is of niet hij krijgt het er gewoon bij..." daar komt het op neer toch?
maar wrm? bedoel zoals ik de stack zou zien is het shade krijgt +3/+3 gepompt en zou damage doen hierop volgt snakeform, hij wordt 1/1. snap niet wrm dit fout zou moeten zijn.
snakeform zegt hij is 1/1 punt. maar die ene regel zegt weer "tjah, als je hem oppompt maakt het niet uit of ie 1/1 is of niet hij krijgt het er gewoon bij..." daar komt het op neer toch?
maar wrm? bedoel zoals ik de stack zou zien is het shade krijgt +3/+3 gepompt en zou damage doen hierop volgt snakeform, hij wordt 1/1. snap niet wrm dit fout zou moeten zijn.
Tap yourself
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Nightwing Shade & Snakeform
ixo's gedachtengang is gelijk aan die van mij. Ik ging er vanuit dat de layers per stack werken, niet over het geheel van één beurt of iets dergelijks...
Als de Snakeform dus geen effect heeft op creatures die opgepompt worden, een giant growth hebben gehad of dergelijke, is de kaart een stuk minder goed in mijn beleving...
Als de Snakeform dus geen effect heeft op creatures die opgepompt worden, een giant growth hebben gehad of dergelijke, is de kaart een stuk minder goed in mijn beleving...
Work is the curse of the drinking class
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Nightwing Shade & Snakeform
De kaart is dan inderdaad minder goed dan je denkt. De layers werken niet per stack, maar inderdaad over het geheel van een beurt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Nee, niet helemaal. Ik had het erover dat de Snakeform (7b) alleen de 7a layer verandert. Dit is inderdaad wel een beetje gebrekkig, aangezien hij ook nog 7b effecten die al eerder erop lagen verandert, maar daar was hier geen sprake van.altx schreef:Volgens mij bedoel je met dat eerste layer 7b, wijzigingen die de power/toughness naar een vaste waarde zetten.Jibz schreef:6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
(Layer 7a is die van characteristic-defining abilities, oftewel CDA's.)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: Nightwing Shade & Snakeform
Ah, op die fiets.
Overigens zijn de power/toughness die op de kaart gedrukt zijn, geen layer. Dat zijn de uitgangspunten voordat je de layers gaat toepassen. Layer 7a is van de characteristic-defining abilities (als er */* staat voor de power/toughness).
Voor de volledigheid nog even de regels erbij, misschien nog handig:
Overigens zijn de power/toughness die op de kaart gedrukt zijn, geen layer. Dat zijn de uitgangspunten voordat je de layers gaat toepassen. Layer 7a is van de characteristic-defining abilities (als er */* staat voor de power/toughness).
Voor de volledigheid nog even de regels erbij, misschien nog handig:
CR 613. Interaction of Continuous Effects
613.1. The values of an object’s characteristics are determined by starting with the actual object. For a card, that means the values of the characteristics printed on that card. For a token or a copy of a spell or card, that means the values of the characteristics defined by the effect that created it. Then all applicable continuous effects are applied in a series of layers in the following order:
(...)
613.3a Layer 7a: Effects from characteristic-defining abilities are applied.
613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.
613.3c Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.
613.3d Layer 7d: Power and/or toughness changes from counters are applied.
613.3e Layer 7e: Effects that switch a creature’s power and toughness are applied. Such effects take the value of power and apply it to the creature’s toughness, and take the value of toughness and apply it to the creature’s power.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!