Elders Scroll V: Skyrim
Geplaatst: vr nov 11, 2011 11:24 am
Sinds vandaag is Skyrim officieel uit en voor de pc speelbaar.
XBOX en PS3 waren al eerder beschikbaar in de meeste winkels, wat ze bij Bethesda (ontwikkelaar van de game) niet leuk vonden.
Van de makers van:
Oblivion
Morrowind
Daggerfall
Fallout 3
Fallout New Vegas
is er nu Skyrim.
Vol fantasie, magie, draken, reuzen, jonkvrouwen te redden of jonkmannen (wat jij wilt )
Bethesda is goed in het geven van vrijheid in je games en al sinds Morrowind doen ze dat behoorlijk goed. Niet alleen zijn de spellen gigantisch en zit het goed in elkaar, maar wat het nog beter maakt is de vrijheid die je hebt om dingen op te lossen. Zoals ook in Fallout ga, maak je een comp laser nerd? Ga je met een Sledgehammer in close combat? Help je die ene persoon wel of niet?
Jij bepaald wat je doet, het enige dat vast staat is de main quest waar natuurlijk verschillende eindes mogelijk zijn. Echter de main quest is misschien 5% van het hele spel. In Skyrim haalt het dat nog niet eens. De pc versie zou grafisch met een nieuwe engine echt top moet zijn. En speech met 70 verschillende acteuren variabel genoeg. Dat een spel zo groot is, is voor sommige iets om van te schrikken en wordt het te hectisch voor ze. Doe je alleen de main quest, is het eigenlijk zonde van je geld. En als je het even niet meer weet ga je gewoon even houthakken in Skyrim.
Velen zullen Oblivion of Morrowind nog wel kennen en ook weten dat er zoveel uitbreidingen waren dat je je spel in no time kapot kon krijgen omdat het 1 project het andere overschreef. Skyrim zal ook weer goed gemod gaan worden om het echt ongelimiteerde speelbaarheid te geven. Voor Morrowind en Oblivion komen nog steeds dagelijks nieuwe mods uit.
Nu mijn first impressions van de game.
Je begint standaard aan de Elder's Scroll game alszijnde jij bent in een benauwde situatie waarvan je niet weet hoe je daar terecht gekomen bent. Je eerste stappen worden bepalen wat je eigenlijk bent. Welk ras ben je? Welk geslacht (jep dit heeft lichte invloed op het spel, denk aan Fallout), en je uiterlijk waar genoeg mogelijkheden zijn om dit aan te passen.
Het ene spel kwam je vers van een schip, na een tijd van gevangenschap, het andere spel zat je net in de gevangenis en ditmaal sta je op het punt de bijl door je nek te krijgen. Maar dat laat Bethesda natuurlijk niet gebeuren. Tijdens het begin is het grotendeels een tutorial, zo van leer springen, dingen oppakken slaan met een wapen, blocken met je wapen. Je merkt al gauw dat je niet meer met primary skills en secundary skills werkt. Gebruik iets en je wordt er beter in, gaat die skill omhoog krijg je xp en bij een level up mag je een perk kiezen. welke een skill iets extra's geeft. Zoals je skill doet iets meer schade. Attributes zijn ook verdwenen, nu heb je gewoon magica, health en stamina. Tijdens je ontsnapping wat al lekker heftig is zul je weer de nodige dingen oprapen. om in je eerste dorp aan te komen waar je kan beginnen met het spel en je eerste questes. Een klein overzichtelijk dorpje.
Natuurlijk waren er een aantal dingen om je aan te irriteren maar er waren zoveel dingen om je juist niet aan te irriteren. Jij bepaald wat je doet, vechtsysteem kun je denken richting Bioshock, je hebt 2 handen dus 2 handen kunnen iets. 2 zwaarden? 1 bijl en 1 fireball? 2 fireballs? Jij kiest ervoor. Plantjes staan er om geplukt te worden en monsters om te killen, reuzen zul je in het begin willen vermijden. Vallen wil je altijd vermijden, ze komen dit keer ook hard aan. Je inventory is beter manageable en questlog al helemaal.
Ik ga weer een weekendje gamen. Game is gewoon ****ing huge. en zo veel dingen te doen, dat de main quest me gestolen kan worden. Ik ga voor de 300+ uren.
XBOX en PS3 waren al eerder beschikbaar in de meeste winkels, wat ze bij Bethesda (ontwikkelaar van de game) niet leuk vonden.
Van de makers van:
Oblivion
Morrowind
Daggerfall
Fallout 3
Fallout New Vegas
is er nu Skyrim.
Vol fantasie, magie, draken, reuzen, jonkvrouwen te redden of jonkmannen (wat jij wilt )
Bethesda is goed in het geven van vrijheid in je games en al sinds Morrowind doen ze dat behoorlijk goed. Niet alleen zijn de spellen gigantisch en zit het goed in elkaar, maar wat het nog beter maakt is de vrijheid die je hebt om dingen op te lossen. Zoals ook in Fallout ga, maak je een comp laser nerd? Ga je met een Sledgehammer in close combat? Help je die ene persoon wel of niet?
Jij bepaald wat je doet, het enige dat vast staat is de main quest waar natuurlijk verschillende eindes mogelijk zijn. Echter de main quest is misschien 5% van het hele spel. In Skyrim haalt het dat nog niet eens. De pc versie zou grafisch met een nieuwe engine echt top moet zijn. En speech met 70 verschillende acteuren variabel genoeg. Dat een spel zo groot is, is voor sommige iets om van te schrikken en wordt het te hectisch voor ze. Doe je alleen de main quest, is het eigenlijk zonde van je geld. En als je het even niet meer weet ga je gewoon even houthakken in Skyrim.
Velen zullen Oblivion of Morrowind nog wel kennen en ook weten dat er zoveel uitbreidingen waren dat je je spel in no time kapot kon krijgen omdat het 1 project het andere overschreef. Skyrim zal ook weer goed gemod gaan worden om het echt ongelimiteerde speelbaarheid te geven. Voor Morrowind en Oblivion komen nog steeds dagelijks nieuwe mods uit.
Nu mijn first impressions van de game.
Je begint standaard aan de Elder's Scroll game alszijnde jij bent in een benauwde situatie waarvan je niet weet hoe je daar terecht gekomen bent. Je eerste stappen worden bepalen wat je eigenlijk bent. Welk ras ben je? Welk geslacht (jep dit heeft lichte invloed op het spel, denk aan Fallout), en je uiterlijk waar genoeg mogelijkheden zijn om dit aan te passen.
Het ene spel kwam je vers van een schip, na een tijd van gevangenschap, het andere spel zat je net in de gevangenis en ditmaal sta je op het punt de bijl door je nek te krijgen. Maar dat laat Bethesda natuurlijk niet gebeuren. Tijdens het begin is het grotendeels een tutorial, zo van leer springen, dingen oppakken slaan met een wapen, blocken met je wapen. Je merkt al gauw dat je niet meer met primary skills en secundary skills werkt. Gebruik iets en je wordt er beter in, gaat die skill omhoog krijg je xp en bij een level up mag je een perk kiezen. welke een skill iets extra's geeft. Zoals je skill doet iets meer schade. Attributes zijn ook verdwenen, nu heb je gewoon magica, health en stamina. Tijdens je ontsnapping wat al lekker heftig is zul je weer de nodige dingen oprapen. om in je eerste dorp aan te komen waar je kan beginnen met het spel en je eerste questes. Een klein overzichtelijk dorpje.
Natuurlijk waren er een aantal dingen om je aan te irriteren maar er waren zoveel dingen om je juist niet aan te irriteren. Jij bepaald wat je doet, vechtsysteem kun je denken richting Bioshock, je hebt 2 handen dus 2 handen kunnen iets. 2 zwaarden? 1 bijl en 1 fireball? 2 fireballs? Jij kiest ervoor. Plantjes staan er om geplukt te worden en monsters om te killen, reuzen zul je in het begin willen vermijden. Vallen wil je altijd vermijden, ze komen dit keer ook hard aan. Je inventory is beter manageable en questlog al helemaal.
Ik ga weer een weekendje gamen. Game is gewoon ****ing huge. en zo veel dingen te doen, dat de main quest me gestolen kan worden. Ik ga voor de 300+ uren.