Charge Counter deck (casual)
Moderator: Admins & Moderators
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Charge Counter deck (casual)
- wat moet jouw deck doen?
Het draait om charge counters, die op de daarvoor bestemde artifacts krijgen. Zo kan ik winnen door de Magistrate's Scepter elke beurt te kunnen gebruiken, of 20 charge counters op de Darksteel reactor te leggen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual, weinig regels
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Sterk wisselend, soldier deck, zeer snel infect deck en een artifact/blauw control deck zijn de meest voorkomende.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Het is niet een snel deck, het mist in het begin nog wel eens verdediging
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Meestal 1 op 1, al denk ik dat het deck het beter zou doen in multiplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Kaarten van onder de 10 euro wil ik eventueel nog aanschaffen, en wil niet meer dan in totaal 50 euro aan dit deck uitgeven...
Landen (22):
4x Urza's Mine
4x Urza's Power Plant
4x Urza's Tower
4x Vault of Whispers
3x Darksteel Citadel
2x Polluted Mire
1x Phyrexia's Core
Creatures (10):
4x Coretapper
2x Dross Scorpion
1x Myr Retriever
2x Mephitic Ooze
1x Dark Hatchling
Artifacts (30):
4x Surge Node
4x Voltaic Key
4x Titan Forge
2x Energy Chamber
2x Conversion Chamber
2x Power Conduit
2x Rings of Brighthearth
1x Unwinding Clock
1x Eternity Vessel
1x Orochi Hatchery
1x Blinkmoth Urn
1x Lux Cannon
1x Darksteel Reactor
1x Angelheart Vial
1x Throne of Geth
1x Clearwater Goblet
1x Magistrate's Scepter
De meeste van de bovenstaande kaarten heb ik niet vaker dan dat ze voorkomen in dit deck. Ik besef dat het vaak beter is van 1 kaart meer te hebben en dat er ook 2 kaarten uit moeten om tot 60 kaarten.
Ook zou ik liever of geen kleur erbij hebben, of groen voor doubling season maar die vind ik te duur om voor dit casual deck te kopen...
Het draait om charge counters, die op de daarvoor bestemde artifacts krijgen. Zo kan ik winnen door de Magistrate's Scepter elke beurt te kunnen gebruiken, of 20 charge counters op de Darksteel reactor te leggen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual, weinig regels
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Sterk wisselend, soldier deck, zeer snel infect deck en een artifact/blauw control deck zijn de meest voorkomende.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Het is niet een snel deck, het mist in het begin nog wel eens verdediging
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Meestal 1 op 1, al denk ik dat het deck het beter zou doen in multiplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Kaarten van onder de 10 euro wil ik eventueel nog aanschaffen, en wil niet meer dan in totaal 50 euro aan dit deck uitgeven...
Landen (22):
4x Urza's Mine
4x Urza's Power Plant
4x Urza's Tower
4x Vault of Whispers
3x Darksteel Citadel
2x Polluted Mire
1x Phyrexia's Core
Creatures (10):
4x Coretapper
2x Dross Scorpion
1x Myr Retriever
2x Mephitic Ooze
1x Dark Hatchling
Artifacts (30):
4x Surge Node
4x Voltaic Key
4x Titan Forge
2x Energy Chamber
2x Conversion Chamber
2x Power Conduit
2x Rings of Brighthearth
1x Unwinding Clock
1x Eternity Vessel
1x Orochi Hatchery
1x Blinkmoth Urn
1x Lux Cannon
1x Darksteel Reactor
1x Angelheart Vial
1x Throne of Geth
1x Clearwater Goblet
1x Magistrate's Scepter
De meeste van de bovenstaande kaarten heb ik niet vaker dan dat ze voorkomen in dit deck. Ik besef dat het vaak beter is van 1 kaart meer te hebben en dat er ook 2 kaarten uit moeten om tot 60 kaarten.
Ook zou ik liever of geen kleur erbij hebben, of groen voor doubling season maar die vind ik te duur om voor dit casual deck te kopen...
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
Aangezien casual geen formaat is, kun je dat verder toelichten? Wat zijn de weinige regels die jullie gebruiken? Waarom denk je dat je deck beter is voor multiplayer?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Charge Counter deck (casual)
Ik zou echt geen bepaalde regels kunnen verzinnen die we hanteren, we hanteren ook geen banlijst ofzo, maar er is ook niemand die komt opdagen met 4x tinker, 4x painter's servant of 4x black lotus...
60 kaarten in een deck minimum, 7 kaarten om mee te starten in je hand, 1 land kaart per beurt, etc...
Ik denk dat het deck beter is in multiplayer omdat het dan makkelijker wegkomt met de zwakte in het begin, en het niet echt een aanvallend deck is, dus minder de aandacht trekt dan de meeste andere decks.
60 kaarten in een deck minimum, 7 kaarten om mee te starten in je hand, 1 land kaart per beurt, etc...
Ik denk dat het deck beter is in multiplayer omdat het dan makkelijker wegkomt met de zwakte in het begin, en het niet echt een aanvallend deck is, dus minder de aandacht trekt dan de meeste andere decks.
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
Jullie hebben dus geen formaat? Waarom zou je niet die 4 Tinker's in je deck stoppen? Da's 10x beter dan vrijwel alles wat je met zwart gaat bereiken.
Ik zie sowieso niet goed waarom je zwart speelt en als je het dan toch zo weinig speelt dan toch zeker beter niet een kaart met BB in de casting cost omdat je dan wel heel veel kaarten moet pakken voordat je hem kunt casten, duplicant doet sowieso vrijwel hetzelfde en is meer synergistisch met je deck. Vesuva, Cloudpost en Glimmerpost zijn waarschijnlijk efficienter in je deck dan de Urza landjes.
In het algemeen denk ik dat je deck inderdaad in het begin zwak is. Punt is dat als tegenstanders weten dat je opeens af kunt gaan, meer tegenstanders ook betekent dat je sneller dood gaat*. Ik denk eigenlijk dat je sowieso die zwakte aan zou willen pakken, voor welke manier van spelen je ook maar wilt gaan. Een enigzins gemakkelijke manier zou zijn om meer myr retrievers en ouder broertje junk diver te spelen, die doen namelijk als 'infinite' blocker dienst terwijl ze ook coole kaarten voor je terug kunnen halen. Op vergelijkbare wijze denk ik dat je academy ruins zou willen, misschien met een paar tolaria west om die, Hatchery en misschien ook everflowing chalice te zoeken (en mogelijk anderen). Chalice met 8 counters + Key + rings is infinite mana, altijd een leuke optie om te hebben.
* Onervaren tegenstanders zullen je misschien weg laten komen met een combo deck dat pas laat af gaat, ervaren spelers mikken je zo snel mogelijk uit het potje zodat ze daar geen rekening mee meer hoeven te houden.
Ik zie sowieso niet goed waarom je zwart speelt en als je het dan toch zo weinig speelt dan toch zeker beter niet een kaart met BB in de casting cost omdat je dan wel heel veel kaarten moet pakken voordat je hem kunt casten, duplicant doet sowieso vrijwel hetzelfde en is meer synergistisch met je deck. Vesuva, Cloudpost en Glimmerpost zijn waarschijnlijk efficienter in je deck dan de Urza landjes.
In het algemeen denk ik dat je deck inderdaad in het begin zwak is. Punt is dat als tegenstanders weten dat je opeens af kunt gaan, meer tegenstanders ook betekent dat je sneller dood gaat*. Ik denk eigenlijk dat je sowieso die zwakte aan zou willen pakken, voor welke manier van spelen je ook maar wilt gaan. Een enigzins gemakkelijke manier zou zijn om meer myr retrievers en ouder broertje junk diver te spelen, die doen namelijk als 'infinite' blocker dienst terwijl ze ook coole kaarten voor je terug kunnen halen. Op vergelijkbare wijze denk ik dat je academy ruins zou willen, misschien met een paar tolaria west om die, Hatchery en misschien ook everflowing chalice te zoeken (en mogelijk anderen). Chalice met 8 counters + Key + rings is infinite mana, altijd een leuke optie om te hebben.
* Onervaren tegenstanders zullen je misschien weg laten komen met een combo deck dat pas laat af gaat, ervaren spelers mikken je zo snel mogelijk uit het potje zodat ze daar geen rekening mee meer hoeven te houden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Charge Counter deck (casual)
Ik heb wat myr retrievers, junk divers en tolaria west's besteld, om dan de zwarte kaarten eruit te halen.
De academy ruins vind ik toch wat prijzig, helemaal om er meerdere van te gaan spelen...
Tinker zal ik waarschijnlijk 1x erin stoppen.
Nog suggesties welke kaarten ik misschien vaker kan spelen, en welke er dan helemaal uit zouden moeten?
De academy ruins vind ik toch wat prijzig, helemaal om er meerdere van te gaan spelen...
Tinker zal ik waarschijnlijk 1x erin stoppen.
Nog suggesties welke kaarten ik misschien vaker kan spelen, en welke er dan helemaal uit zouden moeten?
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
Waarom slechts 1x?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Charge Counter deck (casual)
Vanwege de prijs en het effect dat de kaart kan hebben als ie er 4x in zit, ik speel niet om te winnen maar om plezier te hebben. Zo gaat dat bij de meeste met wie ik vaak speel.
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
Realiseer je je dat dat het heel moeilijk maakt om suggesties te doen? Niemand kan inschatten wat jij plezierig zult vinden. Ook de prijs van de kaart valt niet buiten je budget, die 20 euro voor een set laat je nog zat ruimte houden voor andere updates. Een playset Tinkers is echt het beste wat je kunt doen voor een deck met zoveel Silver Bullits (maar misschien niet het plezierigst, dat is wat anders, dat kan ik absoluut niet voor je inschatten).
Begrijp me niet verkeerd, ik snap best wat je bedoelt en denk dat je gelijk hebt, maar, in dat geval moet zoiets wel terug komen in je deck beschrijving zodat mensen zo min mogelijk zinloze suggesties doen.
Je ging trouwens ook niet in op een aantal van mijn suggesties, hoe denk je over de Posts en Vesuva? Sowieso was mijn idee 1 Academy en 4 Tolaria Wests, dat is efficienter en geeft je meer mogelijkheden.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap best wat je bedoelt en denk dat je gelijk hebt, maar, in dat geval moet zoiets wel terug komen in je deck beschrijving zodat mensen zo min mogelijk zinloze suggesties doen.
Je ging trouwens ook niet in op een aantal van mijn suggesties, hoe denk je over de Posts en Vesuva? Sowieso was mijn idee 1 Academy en 4 Tolaria Wests, dat is efficienter en geeft je meer mogelijkheden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Charge Counter deck (casual)
2 tinkers, 1 academy ruins, 4 tolaria wests, 2 junk divers (heb nog meer myr retrievers liggen) en 1 duplicant besteld. Dit is al redelijk prijzig (in ieder geval voor mijn doen), ook nog wat kaarten voor andere decks besteld.
De posts zijn nog wel betaalbaar, maar vesuva zit boven mijn budget, en ik heb die urza landjes al, over het algemeen werken die wel goed.
Ik snap dat mijn manier van spelen wellicht niet de gemakkelijkste is om suggesties voor te doen, mijn excuses daarvoor en toch bedankt voor de moeite te doen om mijn deck te helpen verbeteren
De posts zijn nog wel betaalbaar, maar vesuva zit boven mijn budget, en ik heb die urza landjes al, over het algemeen werken die wel goed.
Ik snap dat mijn manier van spelen wellicht niet de gemakkelijkste is om suggesties voor te doen, mijn excuses daarvoor en toch bedankt voor de moeite te doen om mijn deck te helpen verbeteren
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
Ik denk dat Vesuva's wel eens kunnen gaan dalen. Het is natuurlijk ook belangrijk om even goed rond te kijken voor waar je koopt en over het algemeen is Amerika een stuk goedkoper (ik zie daar bv Vesuva's voor onder de 7 euro). Het was natuurlijk vooral een suggestie voor hoe je het beter kan maken en geen commentaar op of de Urza landjes zelf die best goed hun best doen. Ik denk dat vooral de life gain erg kan helpen, maar het punt is dat je om het werkend te krijgen wel meteen voor de volle set moet gaan en de Vesuva's inderdaad vrij prijzig zijn.
Als je toch 4 Tolaria Wests gaat spelen zou ik zeker even op zoek gaan naar andere handige landjes of 0 mana artifacts om op te zoeken. Een paar man-lands zouden niet misstaan, bojuka bog misschien of anders tormod's crypt en natuurlijk de kaarten die ik er al eerder voor noemde.
Waar ik eigenlijk op hoop is dat je meer informatie in je startpost zet .
Als je toch 4 Tolaria Wests gaat spelen zou ik zeker even op zoek gaan naar andere handige landjes of 0 mana artifacts om op te zoeken. Een paar man-lands zouden niet misstaan, bojuka bog misschien of anders tormod's crypt en natuurlijk de kaarten die ik er al eerder voor noemde.
Waar ik eigenlijk op hoop is dat je meer informatie in je startpost zet .
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: Charge Counter deck (casual)
Landen (19):
4x Urza's Mine
4x Urza's Power Plant
4x Urza's Tower
4x Tolaria West
2x Island
1x Academy Ruins
Creatures (12):
4x Coretapper
2x Dross Scorpion
2x Myr Retriever
1x Silver Myr
2x Junk Diver
1x Duplicant
Instants & Sorceries (5):
2x Tinker
2x Clockspinning
1x Tezzeret's Gambit
Artifacts (24):
4x Surge Node
4x Voltaic Key
4x Titan Forge
2x Energy Chamber
2x Rings of Brighthearth
1x Unwinding Clock
1x Eternity Vessel
1x Orochi Hatchery
1x Blinkmoth Urn
1x Lux Cannon
1x Darksteel Reactor
1x Throne of Geth
1x Magistrate's Scepter
Er in:
4x Tolaria West
2x Island
1x Academy Ruins
2x Tinker
1x Silver Myr
2x Junk Diver
1x Duplicant
1x Myr Retriever
2x Clockspinning
1x Tezzeret's Gambit
Er uit:
4x Vault of Whispers
2x Polluted Mire
3x Darksteel Citadel
1x Phyrexia's Core
2x Mephitic Ooze
1x Dark Hatchling
2x Conversion Chamber
2x Power Conduit
1x Angelheart Vial
1x Clearwater Goblet
4x Urza's Mine
4x Urza's Power Plant
4x Urza's Tower
4x Tolaria West
2x Island
1x Academy Ruins
Creatures (12):
4x Coretapper
2x Dross Scorpion
2x Myr Retriever
1x Silver Myr
2x Junk Diver
1x Duplicant
Instants & Sorceries (5):
2x Tinker
2x Clockspinning
1x Tezzeret's Gambit
Artifacts (24):
4x Surge Node
4x Voltaic Key
4x Titan Forge
2x Energy Chamber
2x Rings of Brighthearth
1x Unwinding Clock
1x Eternity Vessel
1x Orochi Hatchery
1x Blinkmoth Urn
1x Lux Cannon
1x Darksteel Reactor
1x Throne of Geth
1x Magistrate's Scepter
Er in:
4x Tolaria West
2x Island
1x Academy Ruins
2x Tinker
1x Silver Myr
2x Junk Diver
1x Duplicant
1x Myr Retriever
2x Clockspinning
1x Tezzeret's Gambit
Er uit:
4x Vault of Whispers
2x Polluted Mire
3x Darksteel Citadel
1x Phyrexia's Core
2x Mephitic Ooze
1x Dark Hatchling
2x Conversion Chamber
2x Power Conduit
1x Angelheart Vial
1x Clearwater Goblet
Work is the curse of the drinking class
- Master of Chaos
- Master
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
- Locatie: Hengelo(ov)
Re: Charge Counter deck (casual)
Het lijkt me lastig om in dit deck de mana te krijgen voor de 'transmute' van Tolaria West, omdat je een beetje weinig blauwe mana hebt. Ik zou blauw eruit halen. Ook vind ik Tinker eigenlijk een beetje raar. Hij is banned in Legacy en restricted in Vintage, dus Casual blijft denk ik leuker zonder Tinker!
Daarnaast lijkt me Everflowing Chalice heel goed in dit deck net als Ratchet Bomb, ook tegen aggro, oa. infect of tokens ofzo (beiden heel goed met proliferate!!). O ja, en Contragion Engine natuurlijk. En als vervanger voor Tolaria West, Expedition Map en de blauwe landjes eruit voor artifact-landjes voor met Blinkmoth Urn en Unwinding Clock en Buried Ruin. Ook is Contagion Clasp behoorlijk goed, omdat je Aggro langzamer maakt en toch goede proliferate hebt.
Minder goed in dit deck vind ik de Silver Myr, omdat die minder goed is dan de Everflowing Chalice als je geen blauw speelt, Eternity Vessel, Dross Scorpion, Rings of Brightheart, Clockspinning, Junk Diver en Tezzeret's Gambit wordt ook iets minder goed als we blauw eruit halen + het is meer lategame, terwijl aggro nu voor jou een groter probleem is.
Ik zou dus iets doen als:
-1 Silver Myr
-2 Dross Scorpion
-1 Rings of Brightheart
-2 Clockspinning
-2 Junk Diver
-1 Tezzeret's Gambit
-1 Eternity Vessel
-4 Tolaria West
-2 Island
+2 Expedition Map (voor de Urza-landjes)
+4 Buried Ruin
+3 Darksteel Citadel
+2 Everflowing Chalice
+1 Lux Cannon
+1 Ratchet Bomb
+1 Contagion Engine
+2 Contagion Clasp
Ik hoop dat je hier iets aan hebt !
Daarnaast lijkt me Everflowing Chalice heel goed in dit deck net als Ratchet Bomb, ook tegen aggro, oa. infect of tokens ofzo (beiden heel goed met proliferate!!). O ja, en Contragion Engine natuurlijk. En als vervanger voor Tolaria West, Expedition Map en de blauwe landjes eruit voor artifact-landjes voor met Blinkmoth Urn en Unwinding Clock en Buried Ruin. Ook is Contagion Clasp behoorlijk goed, omdat je Aggro langzamer maakt en toch goede proliferate hebt.
Minder goed in dit deck vind ik de Silver Myr, omdat die minder goed is dan de Everflowing Chalice als je geen blauw speelt, Eternity Vessel, Dross Scorpion, Rings of Brightheart, Clockspinning, Junk Diver en Tezzeret's Gambit wordt ook iets minder goed als we blauw eruit halen + het is meer lategame, terwijl aggro nu voor jou een groter probleem is.
Ik zou dus iets doen als:
-1 Silver Myr
-2 Dross Scorpion
-1 Rings of Brightheart
-2 Clockspinning
-2 Junk Diver
-1 Tezzeret's Gambit
-1 Eternity Vessel
-4 Tolaria West
-2 Island
+2 Expedition Map (voor de Urza-landjes)
+4 Buried Ruin
+3 Darksteel Citadel
+2 Everflowing Chalice
+1 Lux Cannon
+1 Ratchet Bomb
+1 Contagion Engine
+2 Contagion Clasp
Ik hoop dat je hier iets aan hebt !
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Charge Counter deck (casual)
De Academy Ruins zou dan ook niet zo veel meer doen .
Op zich zou hij met een paar Seat of the Synod er bij best blauw er in kunnen houden. Ik denk dat de Ruins en Tolaria West's kwijt raken wel zonde is en sowieso zaten er weinig landjes in.
Op zich zou hij met een paar Seat of the Synod er bij best blauw er in kunnen houden. Ik denk dat de Ruins en Tolaria West's kwijt raken wel zonde is en sowieso zaten er weinig landjes in.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.