breath of darigaaz

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

breath of darigaaz

Bericht door Underdog »

Hey
Gisteren speelde ik met men Mono white knight deck tegen een red dragon deck. ik had 1 Knight exemplar op het veld en 3 andere simpele knights . Men tegenstander speelde in zijn beurt breath of darigaaz en kickte hem . Volgens hem waren al men creatures dood maar ik dacht dat alleen mijn knight exemplar dood ging omdat hij men andere knights nog altijd indestructible gaf tot de damage gedealt was en hij in de GY belandde .

Iemand die mij meer uitleg kan geven ?
GRTZ
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: breath of darigaaz

Bericht door altx »

Dat is het verschil tussen destroy-effecten en lethal damage.

Zie dit topic voor eenzelfde discussie: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=2&t=4705

Kort samengevat: Damage blijft op creatures gemarkeerd tot het einde van de beurt, dus eerst gaat de Knight Exemplar dood aan lethal damage, als state-based actions gecheckt worden. Vervolgens worden nogmaals state-based actions gecheckt, blijken de andere knights niet meer indestructible te zijn maar wel lethal damage te hebben en dus gaan die ook dood. (Er worden net zo lang state-based actions gecheckt totdat er niks meer te checken valt.)

Bij een destroy-effect (zoals Wrath of God) waren je andere knights inderdaad wel blijven leven.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: breath of darigaaz

Bericht door Underdog »

Ok danku (f*** :p )
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: breath of darigaaz

Bericht door Maccius »

Een tweede knioght exampler neerleggen zou helpen
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: breath of darigaaz

Bericht door Underdog »

als ik hem in men hand hand ... :p
Plaats reactie