[EDH] Edric, Spymaster of Trest
Geplaatst: ma mar 19, 2012 9:53 pm
Wat moet jouw deck doen?
Mijn deck is een zogenaamd “grouphug” deck. Het doel van dit soort decks is om de tegenstanders te helpen. Mijn deck doet dit specifiek door te zorgen dat ze een hele hoop kaarten pakken en extra kaarten kunnen spelen, ook probeer ik hun creatures te beschermen en kan ik mijn eigen verdediging ook gebruiken om hun te beschermen.
Mijn doel is om een “good” grouphug deck te zijn, hiermee bedoel ik dat mijn doel echt puur het helpen is en ik het geen probleem vind als een ander wint. Dit in tegenstelling tot een “evil” grouphug deck die doet alsof hij lief is, maar uiteindelijk wint omdat hij daarom met rust gelaten wordt. Wanneer iemand echt gemene dingen aan het doen is kan ik mijn deck wel als “evil” deck gebruiken, er zitten meerdere oneindig mana combos in en Capsize.
Voor de duidelijkheid nogmaals: ik speel dit deck niet om te winnen.
Welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik speel EDH, ook wel bekend als Commander, ik speel dan multiplayer met minimaal 3 tegenstanders en altijd free-for-all. Gewoonlijk halen we niet meer dan 6 spelers totaal.
Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
In EDH in het algemeen, en zeker ook in mijn groep, heeft aggro weinig zin, combo aan de andere kant is wel goed mogelijk, maar de meeste groepen, net als de mijne, vinden dit geen leuke manier van winnen. De meeste decks zijn dus in meer of mindere mate control decks of hybrids van control met die andere 2. Lock decks komen ook wel eens voor, maar het is moeilijk om een hele tafel effectief gelocked te houden.
De decks van mijn tegenstanders spelen gewoonlijk vrij veel creatures, ik zou gokken gewoonlijk tussen 20% en 40% van een deck met een neiging naar de bovenkant daar van. Ik moet dus zeker rekening houden met een noodzaak om wat verdediging te hebben. Gelukkig kost mijn generaal slechts 3 mana en moedigt hij heel hard aan om niet mijn kant op te gaan.
Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb het deck nog maar 2x gespeeld. Problemen waarvan ik vermoed dat ze voor kunnen komen zijn dat ik relatief weinig creatures heb terwijl ik erg mijn best doe mijn tegenstanders verschrikkelijke dingen op te laten gooien, ik kan er vaak relatief weerloos uit zien en daarom aangevallen worden. Ook ben ik bang dat mijn groep mijn deck zal wantrouwen, ik win namelijk behoorlijk veel van de potjes en ze zullen waarschijnlijk vrezen dat ik iets achter de hand heb. Hier hebben ze gelijk in, al wil ik dit in principe niet toepassen. Op het punt dat ik het wel een keer toepas zal vanaf dan het altijd gevreesd worden en daardoor zal ik meer aangevallen worden.
Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Altijd multiplayer.
Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Nee, elke normale Magic kaart valt binnen mijn budget. De enige mogelijke denkbare suggestie waar ik even voor zou moeten slikken is een Timetwister, maar zelfs die zou ik aanschaffen als ik denk dat het een goed idee is voor het deck.
Generaal
Edric, Spymaster of Trest
Het deck
Deze kun je zo direct naar een MWS file kopiëren,
// Deck file for Magic Workstation (http://www.magicworkstation.com)
// Lands
1 [SOK] Mikokoro, Center of the Sea
1 [CHK] Forbidden Orchard
1 [SHM] Sapseep Forest
1 [CFX] Reliquary Tower
1 [OD] Deserted Temple
1 [DK] Maze of Ith
1 [UD] Yavimaya Hollow
1 [AN] Island of Wak-Wak
1 [M11] Mystifying Maze
1 [DIS] Novijen, Heart of Progress
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
11 [P2] Forest (3)
1 [LG] Pendelhaven
1 [TSP] Urza's Factory
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [NE] Terrain Generator
10 [P2] Island (1)
1 [SOK] Miren, the Moaning Well
1 [FUT] Tolaria West
1 [MM] High Market
// Creatures
1 [MOR] Fertilid
1 [WL] Noble Benefactor
1 [PLC] Braids, Conjurer Adept
1 [WL] Veteran Explorer
1 [BOK] Shizuko, Caller of Autumn
1 [FUT] Magus of the Vineyard
1 [WL] Liege of the Hollows
1 [SOK] Kami of the Crescent Moon
1 [ON] Tempting Wurm
1 [MM] Hunted Wumpus
1 [ROE] Ulamog, the Infinite Gyre
1 [TSP] Magus of the Candelabra
1 [RAV] Hunted Phantasm
1 [RAV] Hunted Troll
1 [MM] Indentured Djinn
1 [CHK] Uyo, Silent Prophet
1 [SC] Mischievous Quanar
1 [ALA] Kederekt Leviathan
1 [AN] Singing Tree
1 [FUT] Heartwood Storyteller
1 [ISD] Tree of Redemption
1 [FUT] Venser, Shaper Savant
1 [LE] Seedborn Muse
1 [FD] Eternal Witness
1 [MM] Rushwood Herbalist
// Spells
1 [LRW] Garruk Wildspeaker
1 [PY] Elephant Resurgence
1 [LG] Eureka
1 [TE] Eladamri's Vineyard
1 [VI] Anvil of Bogardan
1 [FUT] Rites of Flourishing
1 [WL] Flux
1 [CFX] Font of Mythos
1 [LRW] Jace Beleren
1 [VI] Prosperity
1 [M11] Temple Bell
1 [B] Howling Mine
1 [OD] New Frontiers
1 [CHK] Heartbeat of Spring
1 [ON] Weird Harvest
1 [DIS] Skyscribing
1 [US] Show and Tell
1 [WL] Well of Knowledge
1 [FD] Vedalken Orrery
1 [TSP] Hypergenesis
1 [SH] Awakening
1 [AQ] Candelabra of Tawnos
1 [CMD] Minds Aglow
1 [CMD] Collective Voyage
1 [OD] Unifying Theory
1 [SH] Horn of Greed
1 [B] Regrowth
1 [DS] Pulse of the Tangle
1 [PT] Personal Tutor
1 [MI] Mystical Tutor
1 [TE] Capsize
1 [MR] Temporal Cascade
1 [EX] Medicine Bag
1 [NE] Saproling Cluster
1 [RAV] Recollect
Waarom denk ik dat dit een sociaal deck is? (Zie het 10-jaar forum topic).
Wat mijn deck in weze doet is een soort turbo charger toevoegen aan de (meeste) andere decks aan de tafel. Het is vrijwel onmogelijk om niet heel hard op te bouwen als ik meespeel. De chaos die dit meebrengt omdat mensen het overzicht kwijt raken is geweldig. Een van de leukst denkbare plays is een Prosperity gevolgd door een Eureka (gevolgd door 10 minuten hoofd breken over hoe alle verschillende triggers geresolved moeten worden).
De reacties na de eerste 2 potjes die ik gespeeld heb waren zeer enthousiast.
Mijn deck is een zogenaamd “grouphug” deck. Het doel van dit soort decks is om de tegenstanders te helpen. Mijn deck doet dit specifiek door te zorgen dat ze een hele hoop kaarten pakken en extra kaarten kunnen spelen, ook probeer ik hun creatures te beschermen en kan ik mijn eigen verdediging ook gebruiken om hun te beschermen.
Mijn doel is om een “good” grouphug deck te zijn, hiermee bedoel ik dat mijn doel echt puur het helpen is en ik het geen probleem vind als een ander wint. Dit in tegenstelling tot een “evil” grouphug deck die doet alsof hij lief is, maar uiteindelijk wint omdat hij daarom met rust gelaten wordt. Wanneer iemand echt gemene dingen aan het doen is kan ik mijn deck wel als “evil” deck gebruiken, er zitten meerdere oneindig mana combos in en Capsize.
Voor de duidelijkheid nogmaals: ik speel dit deck niet om te winnen.
Welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik speel EDH, ook wel bekend als Commander, ik speel dan multiplayer met minimaal 3 tegenstanders en altijd free-for-all. Gewoonlijk halen we niet meer dan 6 spelers totaal.
Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
In EDH in het algemeen, en zeker ook in mijn groep, heeft aggro weinig zin, combo aan de andere kant is wel goed mogelijk, maar de meeste groepen, net als de mijne, vinden dit geen leuke manier van winnen. De meeste decks zijn dus in meer of mindere mate control decks of hybrids van control met die andere 2. Lock decks komen ook wel eens voor, maar het is moeilijk om een hele tafel effectief gelocked te houden.
De decks van mijn tegenstanders spelen gewoonlijk vrij veel creatures, ik zou gokken gewoonlijk tussen 20% en 40% van een deck met een neiging naar de bovenkant daar van. Ik moet dus zeker rekening houden met een noodzaak om wat verdediging te hebben. Gelukkig kost mijn generaal slechts 3 mana en moedigt hij heel hard aan om niet mijn kant op te gaan.
Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb het deck nog maar 2x gespeeld. Problemen waarvan ik vermoed dat ze voor kunnen komen zijn dat ik relatief weinig creatures heb terwijl ik erg mijn best doe mijn tegenstanders verschrikkelijke dingen op te laten gooien, ik kan er vaak relatief weerloos uit zien en daarom aangevallen worden. Ook ben ik bang dat mijn groep mijn deck zal wantrouwen, ik win namelijk behoorlijk veel van de potjes en ze zullen waarschijnlijk vrezen dat ik iets achter de hand heb. Hier hebben ze gelijk in, al wil ik dit in principe niet toepassen. Op het punt dat ik het wel een keer toepas zal vanaf dan het altijd gevreesd worden en daardoor zal ik meer aangevallen worden.
Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Altijd multiplayer.
Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Nee, elke normale Magic kaart valt binnen mijn budget. De enige mogelijke denkbare suggestie waar ik even voor zou moeten slikken is een Timetwister, maar zelfs die zou ik aanschaffen als ik denk dat het een goed idee is voor het deck.
Generaal
Edric, Spymaster of Trest
Het deck
Deze kun je zo direct naar een MWS file kopiëren,
// Deck file for Magic Workstation (http://www.magicworkstation.com)
// Lands
1 [SOK] Mikokoro, Center of the Sea
1 [CHK] Forbidden Orchard
1 [SHM] Sapseep Forest
1 [CFX] Reliquary Tower
1 [OD] Deserted Temple
1 [DK] Maze of Ith
1 [UD] Yavimaya Hollow
1 [AN] Island of Wak-Wak
1 [M11] Mystifying Maze
1 [DIS] Novijen, Heart of Progress
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
11 [P2] Forest (3)
1 [LG] Pendelhaven
1 [TSP] Urza's Factory
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [NE] Terrain Generator
10 [P2] Island (1)
1 [SOK] Miren, the Moaning Well
1 [FUT] Tolaria West
1 [MM] High Market
// Creatures
1 [MOR] Fertilid
1 [WL] Noble Benefactor
1 [PLC] Braids, Conjurer Adept
1 [WL] Veteran Explorer
1 [BOK] Shizuko, Caller of Autumn
1 [FUT] Magus of the Vineyard
1 [WL] Liege of the Hollows
1 [SOK] Kami of the Crescent Moon
1 [ON] Tempting Wurm
1 [MM] Hunted Wumpus
1 [ROE] Ulamog, the Infinite Gyre
1 [TSP] Magus of the Candelabra
1 [RAV] Hunted Phantasm
1 [RAV] Hunted Troll
1 [MM] Indentured Djinn
1 [CHK] Uyo, Silent Prophet
1 [SC] Mischievous Quanar
1 [ALA] Kederekt Leviathan
1 [AN] Singing Tree
1 [FUT] Heartwood Storyteller
1 [ISD] Tree of Redemption
1 [FUT] Venser, Shaper Savant
1 [LE] Seedborn Muse
1 [FD] Eternal Witness
1 [MM] Rushwood Herbalist
// Spells
1 [LRW] Garruk Wildspeaker
1 [PY] Elephant Resurgence
1 [LG] Eureka
1 [TE] Eladamri's Vineyard
1 [VI] Anvil of Bogardan
1 [FUT] Rites of Flourishing
1 [WL] Flux
1 [CFX] Font of Mythos
1 [LRW] Jace Beleren
1 [VI] Prosperity
1 [M11] Temple Bell
1 [B] Howling Mine
1 [OD] New Frontiers
1 [CHK] Heartbeat of Spring
1 [ON] Weird Harvest
1 [DIS] Skyscribing
1 [US] Show and Tell
1 [WL] Well of Knowledge
1 [FD] Vedalken Orrery
1 [TSP] Hypergenesis
1 [SH] Awakening
1 [AQ] Candelabra of Tawnos
1 [CMD] Minds Aglow
1 [CMD] Collective Voyage
1 [OD] Unifying Theory
1 [SH] Horn of Greed
1 [B] Regrowth
1 [DS] Pulse of the Tangle
1 [PT] Personal Tutor
1 [MI] Mystical Tutor
1 [TE] Capsize
1 [MR] Temporal Cascade
1 [EX] Medicine Bag
1 [NE] Saproling Cluster
1 [RAV] Recollect
Waarom denk ik dat dit een sociaal deck is? (Zie het 10-jaar forum topic).
Wat mijn deck in weze doet is een soort turbo charger toevoegen aan de (meeste) andere decks aan de tafel. Het is vrijwel onmogelijk om niet heel hard op te bouwen als ik meespeel. De chaos die dit meebrengt omdat mensen het overzicht kwijt raken is geweldig. Een van de leukst denkbare plays is een Prosperity gevolgd door een Eureka (gevolgd door 10 minuten hoofd breken over hoe alle verschillende triggers geresolved moeten worden).
De reacties na de eerste 2 potjes die ik gespeeld heb waren zeer enthousiast.