Pagina 1 van 1
Angel Mono White Vintage
Geplaatst: di okt 02, 2012 10:55 am
door MetalHazard
Intro tot deck:
Dit is mijn leukste deck, ik heb dit deck langzaam bij elkaar gesprokkeld. Weinig ruilers bij mij in de buurt. Dus iedereen keer dat ik in Amsterdam was heb ik daar bij The Gamekeeper een paar kaarten gekocht. Budget was niet echt een probleem. Maar ik betaal op dit moment geen honderden euro's voor kaarten, ik geloof dat de duurste kaart 7 euro was. En de totaal prijs op 110 euro. Ik speel hier te weinig voor.
Ik speel dit deck casual (Vintage alles is mogelijk) tegen mijn vrienden. Mijn vrienden spelen vooral standaard decks(die door MTG zelf zijn samen gesteld), er is er 1 die ook een deck heeft gebouwd. Dat deck is nogal veel grote groene creatures met trample. Dan heeft hij nog een Angels deck met lifelink.
Zo speel ik nu:
Dit deck draait vooral om zo sterk mogelijk te maken en de combo + gebruiken om veilig te zijn.
Vigilance houdt op dit moment veel van mijn vrienden op afstand. Dus ik speel zoveel mogelijk angels om mijn vrienden dan in een slag van het veld weg te vagen.
Doel van het deck:
Ik wil zo sterk mogelijk maken, maar mijn tegenstanders het zo lastig mogelijk maken. Zowel Multiplayer als 1v1, met de voorkeur voor 1v1.
Problemen:
- - mana wipes
- destroy enchantments
- destroy creature.
- Langzame start
Huidige decklist:
Land:
22x
Creatures:
2x
3x
4x
3x
4x
2x
2x
Spells:
2x
4x
4x
3x
2x <- weg om plaats te maken voor de nieuwe kaarten.
3x
4x
1x <- weg zonder een tutor is de kans klein dat deze getrokken wordt.
Aanpassingen (max. 20 euro per kaart):
2x <- houdt me veilig.
2x <- extra punch voor radiant + lifelink.
2x <- om kaarten sneller in het spel te krijgen.
EDIT: opmerking bij aanpassingen erbij gezet, nieuw doel voor het deck bedacht.
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: di okt 02, 2012 11:52 am
door pi
Hoop je op feedback? In dat geval is het handig om de standaard vragen in
dit topic te beantwoorden. We zouden het ook waarderen als je tags aan je kaartnamen toevoegt zodat er een plaatje van de kaart tevoorschijn komt als je er met de muis overheen gaat. Ik zal dat nu even voor je toevoegen, dan kun je zien hoe dat werkt wanneer je de post edit.
Je deck oogt in de eerste plaats alsof je beter wat meer land zou kunnen spelen. Ik begrijp dat de Medallion en Incubator zouden moeten helpen, maar ook deze moet je binnen redelijke tijd in het spel zien te krijgen. Ik zou denk ik met die kaarten rond de 22 landjes mikken. De Portals lijken me het beste om wat te minderen omdat ze te laat in het spel komen om echt te helpen en misschien ook de Anthem, want je Angels zijn toch al vrij groot van zichzelf. De Blessings zijn niet heel sterk in je deck omdat vrij veel van je creatures al vigilance hebben dus ik zou ook gaan kijken of er niet iets beters daarvoor in de plaats te vinden is. Misschien of zodat je nog steeds vigilance uit kunt delen als het moet, maar ook met andere leuke effecten, of misschien iets als om tegenstanders bij je weg te houden (aangezien je met vigilence ook vaak mensen van je weg houdt door het hebben van niet getapte creatures). Ik zou zeker even kijken of je misschien wat betere landjes dan basics kunt spelen, zou bijvoorbeeld vroeg in het potje goed kunnen helpen met de verdediging en aangezien je niet heel veel doet in de eerste paar beurten is het getapt in het spel komen niet zo heel boeiend. is ook een angel, maar wel best wel prijzig (vandaar de vraag naar je budget).
is trouwens mass removal die behoorlijk goed is in een tribal deck. Je sloopt er niet alles mee natuurlijk, maar in veel gevallen zou je de tegenstanders als je hem vroeg speelt wat af moeten remmen en als je hem laat speelt zou je veel meer over moeten houden dan zij tenzij ze ook tribal spelen (vandaar de vraag naar wat voor decks je tegenover je ziet).
Succes!
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: di okt 02, 2012 12:30 pm
door MetalHazard
pi,
dat zijn goede ideeën vooral die en . werkt alleen op zichzelf. Een kaart met +n/+n met lifelink zou wel tof zijn.
MIsschien vervangen door ?
Thx alvast.
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: di okt 02, 2012 4:15 pm
door pi
Gezien de hoeveelheid creatures die je al hebt met Vigilance is het waarschijnlijk genoeg om af en toe een Skull of Sword aan een creature te hangen om Vigilance te geven. Sowieso is Vigilance niet echt een vereiste denk ik, het is leuk om te hebben, maar ik betwijfel of het een kaart waard is. Bij de Skull en Sword heb je tenminste nog andere voordelen.
Zou je eerst de vragen in dat topic kunnen beantwoorden?
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: di okt 02, 2012 6:18 pm
door Dragonheart
MetalHazard schreef: werkt alleen op zichzelf. Een kaart met +n/+n met lifelink zou wel tof zijn.
.
Uh?
Batterskull geeft +4/+4 en lifelink.
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: di okt 02, 2012 8:48 pm
door MetalHazard
@Dragonheart: Leg me die Living weapon eens uit?
@pi: Het idee achter is om mijn nog sterker te maken d.m.v. Exalted + Lifelink. Vigilance houdt op dit moment veel van mijn vrienden op afstand.
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: wo okt 03, 2012 1:30 pm
door pi
Batterskull
{5}
Artifact -- Equipment
Living weapon (When this Equipment enters the battlefield, put a 0/0 black Germ creature token onto the battlefield, then attach this to it.)
Equipped creature gets +4/+4 and has vigilance and lifelink.
{3}: Return ~this~ to its owner's hand.
Equip {5}
De Batterskull komt in het spel vast aan de 0/0 Germ. Zoals elk equipment is er een equip kost om hem aan een ander creature te hangen. Logischerwijs gaat de Germ dan onmiddelijk dood, maar de Skull hangt dan wel gewoon aan het andere creature. Kun je anders verduidelijken welk deel van de tekst van de kaart je niet snapt?
Heb je een voorkeur voor op multiplayer of op 1 tegen 1 te mikken? Bedoel je met je budget indicatie dat elke kaart die minder dan 100 euro kost goed is om te suggereren? (Akroma, Iona en Radiant zouden een of meerdere kopietjes van bv niet erg vinden). Wat voor decks spelen je tegenstanders? Wat is de enz. bij de problemen die je al ontdekt hebt?
Het is niet noodzakelijk om precies de standaard vragen na te lopen, maar des te meer je vragen open laat des te meer die vragen alsnog in het topic gesteld worden (wat de discussie over het deck zelf nogal afremt). Kun je ajb uitgebreid in je antwoorden zijn? Dan kunnen wij namelijk je situatie beter begrijpen en je beter advies geven.
Je lijkt redelijk te hopen op het pakken van combinaties aan kaarten die niet veel in je deck zitten. Dawn Elemental + Pariah is alleen nuttig als je er op kan rekenen ze beide te pakken. kan Pariah aanvullen zodat je tot 8 kopietjes, of met tot 12 kopietjes kunt spelen (of althans zo voelt het in het geval van de Tutors). De Blessing is ook alleen nuttig als je er op kunt rekenen die te pakken samen met creatures die er wat aan hebben. Je krijgt denk ik een meer gebalanceerd deck als je kaarten speelt die meer goed op zichzelf werken, of die meer synergie hebben met de rest van je deck. De eerder genoemde zou bv gemakkelijk kunnen zorgen dat al je artifacts en enchantments wat omlaag kunnen in aantal omdat je ze dan kunt opzoeken wanneer je ze nodig hebt in plaats van dat je de ene pakt als je de andere nodig hebt.
Battlegrace of Serra Angel is voor mij een makkelijke, liever de Battlegrace bij 1 tegen 1 en liever de Serra bij 1 tegen N (in de huidige versie van je deck, in het algemeen heb ik in 1:N ook liever de Battlegrace, maar je geeft aan de verdediging van de Serra nodig te hebben, wat me vooral voor 1:N lijkt omdat daar zij elke beurt aanvallers weg houdt terwijl de Battlegrace maar 1x de levensbuffer geeft en waarschijnlijk daarmee minder damage stopt). Ik denk dat je deck wel wat meer nodig heeft om in de vroege beurten te doen. Je merkt zelf op dat Vigilance voor verdediging zorgt, maar de eerder genoemde , en bv ook en deze kunnen ook eerder helpen. Andere suggesties zijn bijvoorbeeld kaarten als en .
Ik zou aanraden om in de eerste plaats uitgebreider de standaardvragen te beantwoorden en in de 2e plaats aan te geven hoe je het deck zou updaten met de al gegeven adviezen, liefst met een nieuwe decklist er bij zodat we kunnen zien waar we het over hebben. Dan zouden we een goed uitgangspunt moeten hebben om verder te discussieren.
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: wo okt 03, 2012 2:06 pm
door MetalHazard
Pi,
ik heb de orginele post aangepast. Mis je nog informatie?
Re: Angel Mono White Casual
Geplaatst: wo okt 03, 2012 10:17 pm
door pi
Wat is een standaard deck? Je budget voor wijzigingen wordt me niet duidelijk.
Wat denk je van de gemaakte suggesties?
Re: Angel Mono White Vintage
Geplaatst: vr okt 05, 2012 9:52 am
door MetalHazard
Is alweer aangepast.
Re: Angel Mono White Vintage
Geplaatst: vr okt 05, 2012 12:02 pm
door pi
Kun je ook in gaan op de suggesties? Er zijn meer dingen genoemd, zowel voor weg halen als voor toevoegen. Waarom heb je voor deze 3 kaarten gekozen en wil je die ene weghalen?
De meest belangrijke toevoeging die ik sowieso zou doen is een setje s en ik zou naar 22 land totaal gaan.
Re: Angel Mono White Vintage
Geplaatst: vr okt 05, 2012 3:12 pm
door MetalHazard
Ik kan toch maximaal tot 65 kaarten gaan in een vintage deck? Of zie ik dat verkeerd.
Ik heb in ieder geval mijn eerste post een beetje bij gewerkt. Het verkrijgen van de kaarten zal moeilijker worden.
Wat die Watchtowers betreft ik wil dat dit deck uit puur angels bestaat. Dus ook geen tokens van andere.
Re: Angel Mono White Vintage
Geplaatst: vr okt 05, 2012 4:02 pm
door pi
Er is geen maximum, alleen een minimum van 60. Het is wel aan te raden maximaal het minimum te spelen.
De Watchtowers zijn geen tokens, je realiseert je dat wel een non-angel token maakt en ook geen angel is? Overweeg anders , , of een hele berg andere non-basics. 22 plains geeft duidelijk aan dat je lang niet alles wat mogelijk is uit je manabase haalt, terwijl dat juist zou kunnen helpen met je vroege verdediging bij een langzame start.
Je geeft mana wipes aan als probleem. Momenteel speel je verschillende artifacts die dingen goedkoper maken. Misschien is het een idee om in plaats daar van artifacts te spelen die tappen voor mana. In dat geval hou je meer over nadat dat gebeurt, terwijl door je hoge gemiddelde casting cost je toch waarschijnlijk weinig extra voordeel gaat halen van de kosten reduceren (je gaat zelden 2 spells in 1 beurt spelen). zou een voorbeeld zijn van een hele betrouwbare. verandert in een extra kaart als je hem niet nodig hebt. geeft een beetje leven. Etc.
Ik denk eigenlijk dat destroy enchantments niet zo'n heel groot probleem zal zijn. Zo gek veel enchantments speel je niet en ze zijn niet noodzakelijk voor je win. Mogelijk wil je wel zorgen dat je verdediging er minder op draait, maar zie daarvoor mijn reactie voor wat betreft de Watchtowers / je land. kan overigens een overweging zijn als vervanging van als je bang bent voor enchantment removal, eventueel is er ook nog , maar ook dat is geen Angel.
Destroy creatures kan een probleem zijn, maar is sterk afhankelijk van je speelwijze. Als je weet dat mensen mass creature removal hebben dan wil je niet te veel spelen. Uiteindelijk blijft er wel wat goeds liggen als ze door hun mass removal heen zijn. Als je maar alles opgooit zodra je kunt zul je veel creatures aan mass removal verliezen en daardoor het potje verliezen. Als het gaat om targetted removal is het juist zaak om veel te spelen (maar je slechtere creatures eerst) tot er iets in leven blijft en daarmee winnen. Je zult dus een inschatting moeten maken wat je tegenover je hebt. of als je dat te veel mana vindt kunnen goed helpen met de effecten van removal tegen gaan. kan creatures terughalen die al in je graveyard beland zijn.
Zou je op de genoemde kaarten in kunnen gaan zodat duidelijker wordt waarom ze je al dan niet leuk lijken voor je deck? (Ook voor die uit vorige posts). Ik krijg heel slecht een idee van waar je heen zou willen met je deck en waarom.
Re: Angel Mono White Vintage
Geplaatst: zo dec 09, 2012 11:41 pm
door DonEsteban
Ik zou 4 basic land vervangen door
Goedkoop wat extra leven erbij. dat moet je tegenstander maar weer zien weg te werken.