2 vraagjes

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

2 vraagjes

Bericht door Baalzamon »

He luitjes,

Ik heb twee vraagjes...

1: Een vriend van mij speelt met blauw en hij heeft een deck met 16 kaarten die hetzelfde doen als een prodigal sorcerer (ik weet niet hoe zo'n deck genoemd wordt). Dit deck is heel moeilijk te verslaan. Ik heb er zelfs nog nooit van gewonnen. Hij heeft ook nog een enchantment waardoor zijn creatures geen combat damage krijgen en geen combat damage doen (ik weet niet hoe die heet), maar gewoon aanvallen met mijn eigen creatures lukt dus ook vaak niet. Nu is mijn vraag of iemand nog enkele leuke kaarten weet die tegen zo'n soort deck goed / handig zijn (het liefst van blauw of rood).


2: Ik ben zelf een goblin deck aan het samenstellen en nu heb ik daar ook de Goblin King inzitten. Hierdoor hebben al mijn goblins mountainwalk maar geen van mijn vrienden speelt met rood dus ik heb er niets aan. Nu vroeg ik mij af of er ook kaarten zijn waarmee ik een landje van mijn tegenstander in een mountain kan veranderen of zoiets dergelijks, ik kan ze namelijk nergens vinden.

Greetz...
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

Hoi,
Ja ik noem het altijd POEF! decks. Er is een kaart dat je Plains in Mountains kan veranderen maarja ik denk niet dat je daar veel aan hebt :D aangezien zijn deck waarschijnlijk Blauw is...
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Antwoord 1: Zo'n deck heet een TIM-deck, heerlijk om mee te spelen, ben ik zelf ook tegen begonnen.. Handige karten tegen zo'n deck zijn Tremor (rood), resetknoppen (Nevy's Disk, Powder Keg) en van blauw.. hmm, counters, bouncers etc. Wat je ook kan doen, is proberen om gelijk de eerste TIM die hij opgooit te stelen, kan je daarna al zijn TIM's afknallen :D

Antwoord2: Conversion, wit.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

dream trush van invasion, sea snidd van planeshift, reef shaman van apocalypse
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Welke Timmies heeft hij allemaal ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Blood moon enniebody???

En emmm tegen het 'tim'deck kan je een simpele tremor in je deck stoppen en je wint al.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

blood moon

Bericht door lord of the squirrel »

ik heb ook nog wel 2 blood moon's voor de liefhebbers
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor het tim deck: tremor, simoon (rood groen), arc lightning, fire (van fire/ice), earthquake, rolling thunder, aether flash, een van de bloodfire beesies (dwarf, kavu en colossus), wash out, aether burst, evacuation, powder keg, nevinyrall's disk, rod of ruin. Vooral rod of ruin vind ik een goeie oplossing, :) overigens is in rood/blauw ook de razorfin hunter een hele elegante oplossing als je het voor elkaar krijgt die te casten voor de eerste tim, of variant daar op ligt.

Het is lastig om met mono rood een land in een mountain te veranderen, maar dat is ook eigenlijk niet iets wat een goblin deck wil, een goblin deck wil gewoon heel snel gaan en zich echt niet laten stoppen door of er wel of niet een moiuntain ligt. Een goed getuned goblin deck doet consequent 4-5th turn kills (hint: speel goblin recruter gevolgd door song of blood...). Mocht je toch per se zijn landje in een mountain willen veranderen zul je in blauw moeten kijken, daar zijn verschillende creatures en enchantments te vinden die dit kunnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

ik ken iemand die heeft ook een timmie-deck en had er een kaart in (enchanted creature) die er voor zorgde dat als dat creature damage dealt moet defending player een creature terug naar zijn hand doen

+nog een immobilising ink
als die combo eenmaal ligt zal je met een wit/zwart deck zonder terrors niet winnen:cry:
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Plaguespitter is ook leuk !!


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Bedankt voor jullie tips, ik zal kijken wat ik ermee kan doen. Ik denk dan toch dat ik met het het Goblin deck anders zal moeten aanpakken.
Ik ben trouwens ook bezig met een merfolk deck en daarin heb ik ook de Rootwater Hunter zitten. Als ik dus met dit deck speel EN ik mag beginnen EN ik heb die kaart vast EN hij countert hem niet, krijgt hij het heel moeilijk. Dan kan ik namelijk al zijn timmies afknallen. Maar in mijn goblin deck doe ik ook de slingshot goblin dus dit is ook nog altijd een mogelijkheid.

GForce: Hij heeft de volgende timmies in zijn deck:
4x Prodigal Sorcerer
4x Thornwind Faeries
4x Rootwater Hunter
4x Stinging Barrier



Greetz...
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

Tip voor je Goblins Deck: Arms Dealer
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hmm lijkt me niet zo moeilijk als je met rood speelt. Gewoon ff een Violent Eruption en 4 Timmies zijn alweer dood.

Of je gebruikt Pyroclasm of Tremor. Er zijn er zoveel hoor.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Die Arms Dealer doe ik ook zeker vier keer in mijn (goblin) deck. Maar het probleem met kaarten als tremor en dergelijke is dat mijn goblins dan voor het grootste gedeelte ook allemaal dood gaan. Die hebben meestal maar een toughness van 1 of 2 (tenzij ik mijn Goblin King heb liggen natuurlijk, of de Coat of Arms :D) Maar met mijn oude deck (een groen deck met big creatures) zou dit wel kunnen, dan zijn zijn creatures allemaal dood en die van mij niet.


Greetz...
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Violent Eruption is super goed tegen Timmies hoor.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie