Pagina 1 van 2

phantom Rush

Geplaatst: do jun 27, 2002 9:48 pm
door Xanatos
Lands:

12 forest
12 plains

Creatures:

2 birds of paradise
3 phantom nomad
4 phantom nantuko
4 phantom centaur
4 phantom flock
2 phantom nishoba
2 silver seraph

Spells:

4 divine light
4 gloreaus anthem
4 chastise
4 elephant guide
2 dragons blood
2 mirari's wake

in totaal 65 kaartjes, nog nooit mee gespeeld (bestaat alleen op papier :wink: )

Geplaatst: do jun 27, 2002 10:04 pm
door pi
Oy,

een paar suggesties:

speel landjes die meerdere kleuren mana (kunnen) leveren: brushland, elfhame palace, sungrass prarie, etc.

speel geen silver seraph: te duur, of speel meer mirari's wake en meer seraph's en wat meer acceleratie
speel geen birds of paradise: leuk, maar absoluut niet nodig in dit deck, mana acceleratie in de vorm van elfjes werkt in dit deck zeker net zo goed, zoniet beter.

denk eens aan utility kaarten als wax/wane, creeping mold, disenchant en dergelijke, volgens mij wordt je best makkelijk gestopt door zoiets als een ensnaring bridge.

succes met je deck!

mazzel

pi

Geplaatst: vr jun 28, 2002 6:24 pm
door GForce
Hmm Silver Seraph en hoe wil jij dan threshold halen ??


GFORCE

Geplaatst: vr jun 28, 2002 10:41 pm
door Xanatos
:oops:
ik ben hier niet echt goed in, maar het lukt ondertussen al wel

Geplaatst: za jun 29, 2002 11:39 am
door GForce
Nog een paar opmerkingen.

1. Zorg dat je het bij 60 kaarten houdt. Hoe meer kaarten je er in doet hoe minder snel je je keycards trekt.

2. Als je geen dure painlands hebt probeer dan de Invasion taplanden of de landen uit Odyssey.


GFORCE

Geplaatst: za jun 29, 2002 8:25 pm
door Xanatos
als je je keycards 4x erin heb en in totaal 65 kaarten scheelt het helemaal niet zo veel

Geplaatst: za jun 29, 2002 9:30 pm
door pi
Oy,

misschien, maar toch zul je het heel vervelend vinden als die 5 kaarten meer precies in de weg zitten als je een bepaalde kaart wilt pakken...

Aan de andere kant is er trouwens ook wat te zeggen voor meer kaarten omdat je dan je deck misschien wel iets beter uit kunt balanceren.

Persoonlijk ga ik altijs voor zo min mogelijk kaarten om kansen te verhogen.

mazzel

pi

p.s. voor degenen die liever rekenen:

4/60=0.0666666667
4/65=0.0615384615

0.0666666667-0.0615384615=0.0051282051

van 65 naar 60 kaarten is dus de kans op de kaart met 0.0051282051/0.0615384615*100=8.3333333333% verhoogd.

Bedenk hierbij wel dat je gewoonlijk een openingshand van 7 kaarten hebt, en dat je deck dus kleiner is, waardoor je wanneer je in je openingshand de kaart 0 keer hebt dit verschil van 8% ineens groter wordt (het wordt dan namelijk zo'n 9.4% meer kans op de kaart, ik ga niet weer de berekening voor doen) en dat voor elke kaart die je pakt en die niet de kaart is die je wilt dit verschil steeds maar groter wordt

Geplaatst: zo jun 30, 2002 3:35 pm
door GForce
En dat scheelt toch heel veel. Vaak draait het spel erom wie de beste top deck maakt. De tegenstander heeft dan de beste kanzen.


GFORCE

Geplaatst: zo jun 30, 2002 8:28 pm
door Xanatos
mijn nieuwe deck (voor de 2 laatste commentaar)

lands:

4 brushland
10 plains
10 forest

creatures

2 suntail hawk
3 phantom nomad
4 *nantuko
4 *centaur
4 *flock
4 *nishoba
2 brass herald

spells

4 devine light
4 gloreaus anthem
4 elephand guide
4 armadillo's cloack
2 mirari's wake


totaal 65 kaarten, * = phantom

Geplaatst: zo jun 30, 2002 9:17 pm
door pi
Oy,

waarom brass herald???
waarom suntail hawk???
waarom een precies evenwichtige verdeling over de landjes??? Het is vast niet zo dat je net zoveel groen als wit nodig hebt, probeer de landjes te verdelen naar hoeveel je nodig hebt, en zorg dat je op 23 komt, meer hoeft echt niet.

(deze wijzigingen leveren een 60 kaarten deck op als je ze uit voert)

mazzel

pi

Geplaatst: ma jul 01, 2002 10:59 am
door GForce
FF een aanpassing

lands:

4 brushland
9 plains (1 gedropped)
10 forest

creatures

0 suntail hawk (2 gedropped)
4 phantom nomad (1 erbij snelle drop beter als nishoba)
4 *nantuko
4 *centaur
4 *flock
3 *nishoba (1 gedropped je hebt er niks aan in je begin hand te duur)
0 brass herald (2 gedropped)

spells

4 devine light
4 gloreaus anthem
0 elephand guide (4 gedropped heb je niks aan want je beesten gaan niet dood)
4 armadillo's cloack
3 mirari's wake (1 erbij zeker nodig)
3 Wrath of God (3 erbij zeker een must anders heb je geen removal)

Totaal 60 kaarten :P


Hoe speel je :arrow: simpel maak je beesten groter met Anthem en Wake verder als je in de problemen zit Wrath of God en je dropped nog een Nomad die dan al 4/4 of zo is en je beukt meteen.


GFORCE

Geplaatst: ma jul 01, 2002 11:17 am
door pi
Oy,

de guide is goed: je wil je beesies ook zonder wake in leven kunnen houden, en daarbij komt nog dat je als ze op de een of andere manier wel dood gaan je een leuk nieuw creature krijgt, de guide werkt oook nog eens best aardig met de wrath's die je wilt spelen.

mazzel

pi

Geplaatst: di jul 02, 2002 9:25 am
door GForce
Klopt ja. Maar je hebt ook nog 4 Glorious Anthem.

Dan zou ik die Divine Lights eruit halen omdat je toch geen damage hoeft te preventen.

out
4 Divine Light

in
4 Elephant Guide


GFORCE

Geplaatst: di jul 02, 2002 10:17 pm
door Xanatos
hoezo devine light eruit?
je valt aan, je tegenstander block zo dat je je meeste counters kwijtraakt, en dan speel jij devine light

hijs zeer handig om in he begin er voor te zorgen dat je geen counters kwijt raakt
----------------------------------------
als ik er nou brushhopper indoe ivm wrath of god?
tzal wel handig zijn

Geplaatst: wo jul 03, 2002 10:56 am
door pi
Oy,

met een mirari's wake, glorious anthem, of whatever wat je beesies doet groeien hoef je toch niet bang te zijn om counters te verliezen? Het is leuk dat ze wat counters over houden totdat je een "groei" kaart speelt, maar daarna hebben ze ze echt niet meer nodig, elephant guide is een ecxtra "groei" kaart, die kon daarom wel eens handiger zijn dan de light, vooral omdat ie ook na mass destruction nog een nieuw beesie creert.

Brushopper is leuk, maar volgens mij niet echt een vereiste in dit deck, ik denk zelfs dat het wel eens een achteruitgang kon zijn wanneer je hem er in stopt omdat je eigenlijk toch niet de kaarten hebt om te discarden, en je verder eigenlijk ook niet zo veel aan het discarden hebt (treshold, flashback of madness zit niet in je deck).

mazzel

pi