de nieuwe regel van de trading corner

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

wat vind je van de nieuwe regel in de trading corner?

slecht
7
100%

Totaal aantal stemmen: 7

pi
Archmage
Contacteer:

de nieuwe regel van de trading corner

Bericht door pi »

Oy,

onze ijskouwe Admin postte het volgende in de trading corner:

----------

Voor de mensen die hier hun kaarten willen ruilen, er is maximaal 1 topic per gebruiker toegestaan! Het is niet toegestaan meerdere topics te openen, dit omdat we hier iedereen een gelijke kans willen geven om te ruilen zodat ook andere mensen hier hun haves/want kunnen posten!

Tevens is het niet toegstaan hier upjes uit te voeren (om de topic weer op de eerste pagina bovenaan te brengen. Het is wel toegestaan om te updaten! Het mag wel maar dan mag je maar eens in de twee weken een update doen en dan moet je in het berichtje minstens 10 veranderingen neerzetten

Have FUN!

----------

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat iedereen hier van vind.

Persoonlijk ben ik het helemaal eens met het eerste deel van de post, hoewel ik mij voor kan stellen dat bij een have/want list van 8-9 pagina's lang het misschien toch wel wenselijk is om een nieuwe topic aan te maken.

Ik heb meer problemen met het tweede deel, waar ik bij moet zeggen dat het eerst onmogelijk was volgens de regels van onze kouwe om een update te doen, waarna het een vereiste werd om minstens 25 wijzigingen aan te brengen in je originele topic voordat je een update mocht posten, waarna pas deze nieuwe regel werd bedacht. Deze nieuwe regel is wel iets beter dan in ieder geval de eerste, en mogelijk ook de tweede regel, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds erg overdreven. Voor wat ik me kan herineren is deze regel in eerste instantie in het leven geroepen omdat mensen meerdere posts in de trading corner zetten en dat dat niet helemaal de bedoeling was. In reactie hier op gingen mensen af en toe updates doen op hun haves, waardoor die weer steeds bovenaan kwamen te staan. Ook dit was niet helemaal de bedoeling, vandaar regel 2.

Ik kan snappen dat onze kouwe niet voortdurend een strijd wil om welke have/want list nu weer boven aan staat, maar ik vind dat hij overdrijft zoals hij het nu aanpakt. Er zijn zat mensen, waaronder in ieder geval ik die het regelmatig meemaken dat elke week een grote update nodig is, en in zo'n geval wil je dat natuurlijk even doorgeven zodat mensen die kaarten zoeken weten dat je wat nieuwe kaarten hebt, die je laatst niet had. Dat is niet mogelijk volgens de tweede regel, ook is het een eis om te vertellen wat voor up-date je hebt gedaan, dit vind ik al helemaal een vage regel, omdat dat totaal ongebruiksvriendelijk is, terwijl je juist graag meer mensen aan wilt trekken stel je regels op die dat niet bevorderen. dit is erg ongenruiksvriendelijk omdat je net erg je best hebt gedaan om je update door te voeren (die bij een wat grotere verzameling als de mijne zo een half uurtje in beslag neemt) je ook nog eens moet gaan bedenken wat je ook al weer hebt gedaan en dat in je update post zetten.

Ik heb het hier ook al met onze kouwe over gehad, en heb voor de motivatie achter de tweede regel ontdekt dat het probleem vooral is dat het niet gecontroleerd kan worden hoe vaak iemand een up doet, en er niet gecontroleerd kan worden wat er geupdate wordt. Ik heb hier toen een aantal oplossingen voor aangedragen die mogelijk waren, maar die erg veel technische problemen veroorzaakten (als iemand heel erg goed is met SQL, waag nog eens een poging onze kouwe te overtuigen dat er wel een querry is te verzinnen die zijn probelemen oplost, en help 'm de querry te maken). Ik wou vragen of anderen misschien andere oplossingen zien die misschien wel uitvoerbaar zijn, die tot een iets soepelere regel kunnen leiden.

Maar goed, volgens mij gaat mijn verhaal tot nu toe eigenlijk helemaal nergens over, dus ik zal maar effies gewoon wat argumenten op een rij zetten, en wat ik graag gebeurd zou zien, zodat ik dan ten minste wat sneller klaar ben:

2 weken: veels te lang, mensen zoeken wel een andere plek voor hun haves

10 updates uitschrijven: veels te onvriendelijk, ook een reden om een andere plek te zoeken

andere plek zoeken: op andere fora gelden geen of weinig van deze regels

de regel is moeilijk te controleren: elke post moet "handmatig" gecontroleerd worden

vertrouwen: je hebt een forum, met een aantal vaste bezoekers die over het algemeen elkaar wel een beetje controleren zodat er niet ineens iemand heel vreemde/vervelende dingen gaat doen, vertrouw er toch eerst op dat dit zonder probelemen werken kan.

(als ik in de loop van de week meer argumenten bedenk voeg ik wel een update toe...)

en wat ik wil bereiken:

de mogelijkheid om door te gaan met mijn haves/wants updaten zoals ik al deed: heel sporadisch, bij vlagen vaak updates doen, soms 3x per week, meestal 1x per maand, en dan geen gezeik krijgen, omdat ik me verder eigenlijk heel behoorlijk aan de regels hou.

mazzel

pi

p.s. Ik verwacht dat als deze regel zou blijft als hij is, en hij ook echt fanatiek nageleefd wordt ik hier voor de twee weken om zijn geen updates meer doe aan mijn haves, en weer mijn dagen ga slijten op motl.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Sab!
Administrator
Contacteer:

Bericht door Sab! »

Hij is al veranderd...
Duder
Adept

Bericht door Duder »

jesus dat ga ik niet allemaal lezen hoor....
Don't mind me. I'm not even here.
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Ik vind het slecht.

Als je ff snel wilt ruilen omdat je kaarten dringend nodig hebt ga je dan wel naar een ander forum om daar ook snel te posten. Ik vind het wel goed dat je dan maar 1 topic hebt maar dan moet je zelf de mogelijk hebben welke je wilt sluiten.

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de nieuwe regel is nu:

Voor de mensen die hier hun kaarten willen ruilen, er is maximaal 1 topic per gebruiker toegestaan! Het is niet toegestaan meerdere topics te openen, dit omdat we hier iedereen een gelijke kans willen geven om te ruilen zodat ook andere mensen hier hun haves/want kunnen posten!

Tevens is het niet toegstaan hier upjes uit te voeren (om de topic weer op de eerste pagina bovenaan te brengen. Het is wel toegestaan om te updaten! Het mag wel maar dan mag je maar eens in de twee weken een update doen en dan moet je in het berichtje minstens 10 veranderingen neerzetten

Have FUN!

Zoek de verschillen!!!

Ik zie ze niet... (lees mijn post nog eens goed)

mazzel

pi
Duder
Adept

Bericht door Duder »

Kort samengevat: je moet gewoon altijd kunnen updaten (geen limiet van 25 of 10 ofzo)?
Don't mind me. I'm not even here.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind niet dat je altijd een up moet kunnen doen, ik begreep dat je nu dat 1 keer per week mag, okee, vind ik best, maar om helemaal uit te schrijven wat voor update je doet vind ik hopeloos, daarmee schrik je nieuwe gebruikers af, terwijl je toch echt liever meer mensen op je forum wilt.

mazzel

pi
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

dus je moet een newtropic starten met je naam,
daar zet je dan je haves/wants in ofzo?
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
lord of the squirrel
Administrator

topic

Bericht door lord of the squirrel »

als je nog geen topic heb in de trading corner mag je er een starten anders moet je je oude bircht aanpassen en als je meer als 10 veranderingen aanbrengt mag je een update doen waarin je de veranderingen zet

sander
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Da's fijn... er zijn ook mensen die misschien 1 kaart per maand ruilen ofzo (ik bvb) dan duurt het een half jaar voor je je topic mag wijzigen?? dan gooi ik hem wel leeg, en zet ik een link neer naar m'n PP bij een andere site...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
lord of the squirrel
Administrator

regel

Bericht door lord of the squirrel »

je mag hem wel wijzigen maar geen up bericht doen voor 1 kaart

sander
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mag hem wijzigen, ja, maar dan moet je dus wel bijhouden wat je wijzigd, zeker als je niet vaak wijzigd, omdat je anders geen update mag doen.

Nieuw argument:

Het idee van de regel was dat er gezorgd werd dat iedereen een gelijke kans heeft om te ruilen en niet de mensen die vaker een up doen meer. Maar, zoals de regel nu is zijn de mensen die vaker ruilen duidelijk in het voordeel omdat zij vaker een up kunnen doen. Nou heb ik hier persoonlijk niet heel veel probelemen mee omdat ik vaak genoeg ruil om elke week een update te doen, maar voor anderen is dit heel lullig. Ook om deze reden vind ik dat je niet moet eisen dat mensen 10 updates zetten in hun update post, laat mensen gewoon wekelijks een up doen. Wat hadden de admin's/mod's eigenlijk willen doen om te controleren of de updates wel werkelijk echte updates zijn? Ik neem niet aan dat ze weten wat ik precies op mijn haves had staan voor de update dus desnoods kan ik van een aantal kaarten die ik al had zeggen dat ze nieuw zijn...

mazzel

pi
Baalzamon
Master

Doe niet zo moeilijk mensen!!

Bericht door Baalzamon »

Wat doet iedereen hier toch moeilijk!

Ik vind het prima dat er maximaal 1 topic per gebruiker is toegestaan om zo iedereen een gelijke kans te geven. Maar ik vind het echt onzin dat jullie nu ook nog zo'n domme regel erbij moeten maken over hoeveel updates je in je lijst moet aanbrengen voordat je hem daadwerkelijk gaat updaten!
Ik zou daarom tegen iedere gebruiker van dit forum willen zeggen: ga niet updaten om je topic maar extra bovenaan in het forum te krijgen, maar doe dat alleen als je daadwerkelijk nieuwe kaarten wil ruilen of te ruil hebt.... :)

Als jullie (admins) denken dat iemand hier toch onnodig misbruik van maakt geef diegene dan een waarschuwing... en als ie dan nog niet luistert kick je hem/haar van de site. :twisted:

Zo lijkt mij het probleem het beste opgelost :)

Greetz....

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

hoezo verweider je niet alle breichten tot nu toe,

maakt een alfabetische volghorde van alle namen van de leden van naaitsabes,

en daar ze iedereen zijn haves/wants op
als hij dan nieuwe kaartjes heeft zie alleen dat zijn tropic orangje is (niet bovenaan )doordat hij zijn lijst heeft geupdate
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Prinslam
Expert

Bericht door Prinslam »

Ben het met Xanados eens :)
Plaats reactie