Pagina 1 van 1

vraagjes met betrekking tot de regels

Geplaatst: zo apr 07, 2002 5:40 pm
door pi
oy,

waar ik nieuwsgierig naar was, weet iemand misschien het antwoord op een van de volgende vragen:

is het mogelijk met een willekeurig groen beest en een wild mongrel van de ceta of necra sanctuary de tweede (beste) ability te laten triggeren (door de mongrel van kleur te doen veranderen)?

hoeveel cloud of fearies heb je eigenlijk precies nodig voor een oneindige mana loop met equilibrium en aluren?

waarom zorgen een pendrel mist en een living lands of nature's revolt er voor dat alle beesten en landjes van je tegenstander kapot gaan tenzij hij een artifact of misschien enchantment mana-bron heeft?

zou je een fallen angel aan zichzelf kunnen sac-en?

voor de liefhebber: wat gebeurd er precies met een humility en een opalsence in het spel?

Op de eerste drie weet ik op zich met behoorlijke zekerheid het antwoord, over de een na laatste twijfel ik erg, en tja, die laatste, wat zal ik zeggen, die is voor de echte liefhebbers. Ik was hiermee vooral nieuwsgierig naar hoe goed anderen op dit forum op de hoogte zijn van de regels. Ik weet dat ik een redelijke kennis heb van de regels, maar voor judge kom ik echt niet in aanmerking of zo.

mazzel

pi

Geplaatst: zo apr 07, 2002 6:01 pm
door Sab!
Vraag 1, Ja dat kan!
Vraag 2, dunno?!?
Vraag 3, dunno, snap je vraag nie!
Vraag 4, Neen dat kan niet, want dan is ie dus gelijk dood! (doet ie dus ook geen damage!
Vraag 5, dunno, nooit gehad :D

Geplaatst: zo apr 07, 2002 7:59 pm
door The Quizmaster
waarom zorgen een pendrel mist en een living lands of nature's revolt er voor dat alle beesten en landjes van je tegenstander kapot gaan tenzij hij een artifact of misschien enchantment mana-bron heeft?
Pendrell Mists:
Info: Color=Blue Type=Enchantment Cost=3U WL(R)
Text(WL+errata): All creatures have "At the beginning of your upkeep,
sacrifice this creature unless you pay {1}." [Oracle 1999/07/01]

Living Lands:
Info: Color=Green Type=Enchantment Cost=3G ABUR456(R)
Text(6th): All forests are 1/1 creatures that are still lands.
Living Lands is identical in effect to the Kormus Bell (except it
animates Forests instead of Swamps), so see its entry for rulings.

Heel simpel: Als je voor een beestje een upkeep cost moet betalen, mag je de ability's daarvan niet gebruiken, totdat de upkeep is betaald. Aangezien je Forests nu beestjes zijn, mag je ze pas activeren nadat de upkeep is betaald, maar dat kan je niet, want je mag hem niet tappen. Als je een andere mana source hebt (artifact) dan lukt het wel, want dan kan je de forests 1 voor 1 inschakelen.

Geplaatst: zo apr 07, 2002 8:06 pm
door The Quizmaster
hoeveel cloud of fearies heb je eigenlijk precies nodig voor een oneindige mana loop met equilibrium en aluren?
Aluren:
Info: Color=Green Type=Enchantment Cost=2GG TE(R)
Text(TE+errata): Any player may play creature cards with converted mana
cost {3} or less without paying their mana cost any time he or she could
play an instant. [Oracle 1999/05/01]

Cloud of Faeries:
Info: Color=Blue Type=Creature - Faerie Cost=1U UL(C)
Text(UL+errata): 1/1, Flying ; When ~this~ comes into play, if you played it from your hand, untap up to two lands. ; Cycling {2}.
[Oracle 1999/06/30]
The errata makes it so you only untap lands if it comes into play by being
cast from your hand. It does not untap lands if put into play as the
effect of a spell or ability, even if it is put into play from your hand.
[DCI Tournament Update 1999/03/01]

Equilibrium:
Info: Color=Blue Type=Enchantment Cost=1UU EX(R)/7(R)
Text(7th): Whenever you play a creature spell, you may pay {1}. If you do,
return target creature to its owner's hand.
You can pay for the triggered ability (see Rule A.4) once each time a
creature spell is played. [D'Angelo 1998/06/25]
Triggers when the spell is announced, which is before responses to that
spell can be announced, and always before the creature it triggers on is
put into play. You cannot use Equilibrium on the creature being played.
[D'Angelo 1999/06/01]

je gooit gratis een Cloud of Fearies in het spel, je kan je Equilibrium hier nog niet op gebruiken (zie Errata). Cast tweede, tapt 2 land, gebruikt Equilibrium op de eerste, 1 mana over, Cloud komt in spel, untapt 2 land, 1 mana over, daarna 2 etc.

Het antwoord: met twee van die beesten lukt het dus al.

Geplaatst: ma apr 08, 2002 11:30 am
door pi
Oy,

die kloppen beide quizmaster, gezien je naam verwachte ik wel dat je zou reageren, maar heb je misschien ook antwoord op de anderen?

mazzel

pi

Geplaatst: ma apr 08, 2002 3:04 pm
door The Quizmaster
Die andere had ik gisteren geen tijd mer voor, doe vanavond wel ff.

Geplaatst: ma apr 15, 2002 10:00 am
door DutchThor
x: zou je een fallen angel aan zichzelf kunnen sac-en?

y: Je kan inderdaad je fallen angel sac-en voor zichzelf, dit is wat gebeurt:

1. Sac Fallen angel voor ability
2. Ability kan niet triggeren omdat fallen angel er niet meer is.
3. Dus een illegal target, fizzle, fallen angel naar graveyard.

Re: vraagjes met betrekking tot de regels

Geplaatst: di jul 16, 2002 1:38 pm
door freak
vraag: wat gebeurd er precies met een humility en een opalsence in het spel?

humility:All creatures loses all abilities and is a 1/1 creature(entchanment)

opalesence: Each other global entchantment is a creature with power and toughness each equal to its converted mana cost. its still an enchantment(enchantment)


1:Humility casten,alle creatures 1/1 no abilities
2:dan Opalesence , Humility word 4/4 maar bij Humility staat ALL creatures dus ook zichzelf..Bij Opalesence it's still an entchantment.

Humility is now a 1/1 creature that is still an entchantment.


kweet niet zeker is moeilijk ..... :?



mzzls freak

Geplaatst: di jul 16, 2002 7:29 pm
door KingFatass
Pi,

En fallen angel kun je aan zichzelf saccen. De requirement voor de angel is om een ceature te saccen. En aangezien je eerst een creature kiest (de angel wijst zichzelf aan als cost) is hij te saccen.

Humility en opallesnesce. Ik denk dat de volgorde waarop je de enchantments speelt van belang is.


Een groen beest en mongrell (met color wash effect) triggeren de dubbel eeffecten van de sanctuary. Als de sanctuary triggered kun je reageren met fast effects. en dan gebruik jij je mongreel effect. Daarna check de santuary welke kleuren je hebt en ziet dat je een groen beest en een verkleurde mongrel hebt.

Geplaatst: wo jul 17, 2002 1:09 pm
door Chain
over de humility en opalescence: de volgorde van spelen maakt niet uit. volgens de errata die uitgegeven zijn maakt opalescence een creature van humility en humility een 1/1 beestje van zichzelf. check ook http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/card.php3?id=3339 voor meer info