New T2 Megraine

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

New T2 Megraine

Bericht door Dragonheart »

13 Swamp
3 Island
3 Tainted Isle
3 Cephalid Coliseum
2 Darkwater Catacombs

4 Silent Specter
4 Merfolk Looter
4 Cephalid Broker
4 Shadowmage Infiltrator

4 Duress
4 Cabal Therapy
4 Smother
4 Megrim
4 Chain of Vapor
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik denk dat er twee grote problemen zijn, disenchanten van een megrim of (problematischer en warschijnlijker) je kaarten niet in de juiste volgorde uit kunnen spelen door discard, countermagic of simpelweg niet trekken.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Je hebt helemaal gelijk. Ik zal even uitleggen hoe ik gedacht had dit op te lossen, dan wordt de decklist meteen wat duidelijker.

Disenchant: Dit is verreweg het grootste probleem voor dit deck. Gelukkig zijn er een paar mogelijkheden om disenchants weg te krijgen. Ik kan me echter voorstellen dat dit er niet genoeg zijn. Het is mogelijk om toch Duress (4x) en Haunting Echoes (1x) toe te voegen (moet er daar wel eerst nog meer van krijgen, ze zitten op dit moment allemaal in mijn nieuwe T2 MBC deck).

Discard: Over het algemeen niet zo'n probleem aangezien de belangrijkste kaarten (Megrim en Mindslicer) 4x aanwezig zijn. Op het moment dat er decks komen die alleen om discard draaien (zoals de oude Type 2 Megrim deed) dan zal het misschien nodig zijn om Undead Gladiators of zo toe te voegen. Het deck heeft een 5-tal mogelijkheden om meer kaarten te trekken en in het sideboard zitten een 7-tal kaarten die een discard strategie een beetje afstraffen (Ensnaring Bridge en Isidious Dreams).

Counter: Hiervoor heb ik helaas maar 1 strategie. Proberen zo snel mogelijk 1 of meerdere Megrims in het spel te krijgen en dan Threshold te bereiken. Cephalid Coliseum in het spel brengen (vandaar dat er daar 4 van zijn) en opblazen om je tegenstander kaarten te laten trekken en weggooien. Dit effect is niet te counteren en blauw doet verrassend weinig tegen enchantments in play.

Bad draws: Hiervoor zijn de Merfolk Looters, de Shadowmage Infiltrators, Arcanis the Omnipotent en eventueel de Cephalid Brokers. De eerste 3 hebben geen interactie met Megrim en worden dus eigenlijk alleen gebruikt om het deck een beetje te laten draaien.

Ik heb al vaker met dit deck gespeeld (zonder Onslaught kaarten wel te verstaan), daarbij bleek dat vooral Disenchant-achtige kaarten en decks met een overvloed aan counters een probleem zijn.

Ik zou graag wat tips krijgen m.b.t. kaarten die deze 2 problemen kunnen oplossen. BVD :)
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Mischien de aandacht van de combo af trekken:
4 finkles
4 shades
4 mesmeric fiends
om het idee te geven dat je iets meer creatureoriented magic speelt

4 duress
4 countermagic, counterspell of
om je combo er een beetje door heen te duwen

En dan het probleem wat er uit moet :cry:
Arcanis, iets te laat in het spel
Looters, je bent niet meer zo afhankelijk van een goede draw
Wheel and deal, Je hebt geen 20 schade van je megrim nodig
Read the Runes, jammer dat je geen opponent kan targeten
Mischien wat destruction (burst denk ik)
En dan een beetje testen en tunen
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Nantuko Shade: goed idee (ik heb alleen geen zin om ze steeds van deck te ruilen en 8 heb ik er niet)

Mesmeric Fiend: wat vind je dan van Headhunter?

Finkel: als ik er nog 1 bij krijg, gaat hij erin :)

Duress: idem, als ik er nog 3 krijg :)

Countermagic: misschien dat de Circular Logic of Complicate mogelijk zijn. Voor de overige heb ik geen ontzettend geschikte mana-base.

Arcanis: te traag, helemaal waar. Daarom zit er maar 1 in. Werkt wel fantastisch met Insidious Dreams (discard 3 voor de dreams, aktiveer Arcanis, pak die 3 kaarten). Is gewoon leuk als het een keer kan :)

Wheel and Deal: deze kaart maakt de combo wel erg onwaarschijnlijk. Het zorgt er overigens wel voor dat je tegenstander de mindslicer naar de kl*te helpt (en daarbij de hand van beide spelers met daaruit voortvloeiende schade van de Megrim voor de tegenstander). Voor volledig succes zijn met de Wheel and Deal dus al 4 dingen nodig:
1. Cabal Therapy in de graveyard
2. Megrim in play
3. Mindslicer in play
4. Wheel and Deal
Past gewoon goed in het Megrim-thema en bovendien de eerste keer is natuurlijk wel verrassend (zeg nou eerlijk, wie speelt er nou met Wheel and Deal?)

De volgende ideeen zijn de revue nog gepasseerd:
a) Silent Specter
b) Abyssal Specter
c) Words of Waste
d) Headhunter
e) Innocent Blood
f) Blackmail
g) Balshan Collaborator

De laatste 3 leken het meest belovend. Helaas ben ik er tot nu toe (afgezien van de Blood) er nog niet in geslaagd ze succesvol in te bouwen. Enig idee wat hiervan te gebruiken is en hoe?
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Ik geef toch de voorkeur aan de fiend, die doet het al zodra die in het spel komt en de headhunter is beurt 3 met morph en pas in beurt 4 effectief, de meeste decks doen toch wel iets aan de headhunter als je hem in beurt 2 voor 2 mana neerlegt.

Voor countermagic zou ik denk ik de complicate erbij pakken.

Blackmail is zeker een goede kaart in dit deck voor na de mindslicer, maar ik denk dat je je zelf drukker moet maken over wat je gaat doen met spells die gespeeld worden nadat je mindslicer zijn werk heeft gedaan, wellicht een innocent blood ofzo
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Wat betreft de spells na de mindslicer: een haunting echoes zou dus wel handig zijn... of niet? Wat bedoel je met innocent blood na de mindslicer? Als de slicer zijn werk goed doet, ligt het spel voor een beurt of 3 op z'n gat. Tenzij je tegenstander 1 van die lucky bastards is...
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Of tenzij je tegenstander met rootwallas speelt en daarvoor ook al iets op tafel heeft gekregen en na je mindslicer een roar speelt. daar wil je toch echt wat aan doen denk ik voordat de worm en rootwalla er samen gezellig negen schade instampen
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Goed punt! Dat is waarom die bridges erin gaan. En dan maar hopen dat ie niet per ongeluk naturalize trekt :)
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Dat gaat de eerste ronde al fout aangezien die in je sideboard zit, en aangezien er drie in je sideboard zitten moet je dus de tweede ronde nog maar hopen op een goede draw 1/20 kans per kaart, dus je zal hem (zonder alle statistiche afwijkingen) zo'n 60 % van de potjes pakken, en dat terwijl je er twee mee moet winnen tegen UG.

Mischien wat andere flashback kaarten of wellicht wat graveyard removal, dat laatste kan zo in zo al geen kwaad aangezien er ook al geen in je sideboard zit.

Wat natuurlijk ook kan is heel je deck door de war gooien en er iets zwart-groens van te maken en ga je voor beatdown, alleen is het dan weer de truc iets te vinden om kaarten te trekken... :cry:
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Voor graveyard-removal zou ik Haunting Echoes nemen (persoonlijke voorkeur geloof ik). Op het moment zitten beide Echoes die ik bezit in MBC.

Ik heb tijden lang de Bridge main gespeeld. Dit werkt bijzonder goed vooral in de eerste game omdat veel decks er absoluut niet mee om kunnen gaan. Misschien is het een idee dat weer te doen. Helaas moet dan in ieder geval de Finkel eruit. Het mooie van het boven genoemde deck is dat ik tegen alle decks waarbij het niet zo'n probleem is (veel van de decks waar ik met enige regelmaat tegen speel) beter een paar "nieuwe" aanpassingen in het deck kan testen. De finkels zorgen samen met de Looters en de Brokers (indien nodig) dat ik in een behoorlijk tempo door mijn deck heen ga en dus de te testen kaarten ook daadwerkelijk tegenkom.

Ensnaring bridges:
Geval apart. In plaats van voldoende kaarten trekken heb je liever zo min mogelijk kaarten op handen zodat er niet wordt aangevallen. In die gevallen waar het mogelijk is (niet te veel 1-power creatures) kun je de Insidious dreams op je handen houden. Deep analysis is dan niet meer zo'n probleem. De dreams zorgen er tevens voor dat je hand kunt discarden en dat de volgende kaart die je trekt en bouwt de bridge is.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Wat vind je trouwens van Future Sight in dit deck?
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Moet zeker werken, twee manieren nuttig, naast je cardadvantage ook nog een enchantment oftewel een disenchant minder op je megrim :lol:
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

En: als ik de slicer opblaas en dus mijn hand ook weg moet gooien, dan heb ik nog wel 1 kaart (die boven op mijn library) :)
Shadowdancer
Master
Contacteer:

Niet een kaart hoor, iedere keer dat je een kaart speelt mag je de volgende weer omdraaien en heb je zoveel kaarten als je mana pool aankan :D
Plaats reactie