T2 UWG control: Confinment
Moderator: Admins & Moderators
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
T2 UWG control: Confinment
Main:
3 x Genesis
3 x Circular Logic
3 x Complicate
4 x Compulsion
4 x Counterspell
2 x Crosan Tusker
3 x Cunning Wish
3 x Living Wish
2 x Read the Runes
4 x Solitary Confinement
4 x Wrath of God
3 x Flooded Strand
4 x Forest
8 x Island
3 x Riftstone Portal
3 x Plains
4 x Windswept Heath
Sideboard:
1 x Ambassador Laquatus
1 x Genesis
1 x Ray of Distortion
2 x Divert
4 x Envelop
3 x Hibernation
1 x Moment’s Peace
1 x Fervent Denial
1 x Auramancer
Het idee is heel simpel, zorg voor twee genesis in je graveyard en een confinement op tafel, nu hoef je alleen maar de confinement op tafel te houden tot je de tafel schoongeveegd hebt met een wrath waarna genesis kan gaan stompen. Dit laatste is niet echt nodig maar versnelt de potjes in elk geval.
Enige goede ideeen laat het me weten
3 x Genesis
3 x Circular Logic
3 x Complicate
4 x Compulsion
4 x Counterspell
2 x Crosan Tusker
3 x Cunning Wish
3 x Living Wish
2 x Read the Runes
4 x Solitary Confinement
4 x Wrath of God
3 x Flooded Strand
4 x Forest
8 x Island
3 x Riftstone Portal
3 x Plains
4 x Windswept Heath
Sideboard:
1 x Ambassador Laquatus
1 x Genesis
1 x Ray of Distortion
2 x Divert
4 x Envelop
3 x Hibernation
1 x Moment’s Peace
1 x Fervent Denial
1 x Auramancer
Het idee is heel simpel, zorg voor twee genesis in je graveyard en een confinement op tafel, nu hoef je alleen maar de confinement op tafel te houden tot je de tafel schoongeveegd hebt met een wrath waarna genesis kan gaan stompen. Dit laatste is niet echt nodig maar versnelt de potjes in elk geval.
Enige goede ideeen laat het me weten
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
Het probleem aan een irresdecent angel toevoegen is dat dat weer twee of drie plaatsen in mijn deck kost en een beetje vraagt om de Wrath of God's, mutilates en innocent bloods van opponents.
Zelf heb ik al wel weer wat zitten sleutelen aan dit concept, in mijn sideboard ga ik waarschijnlijk toch wel voor twee of drie ray of Distortion (voor alle mirari's, replicator's, en soortgelijke onzin)
Ook zit ik er aan te denken de krosan reclamation's te verhuizen naar mainboard, en zit ik te denken aan het verwijderen van memory lapse aangezien de countermagic vooral bedoeld is voor de spells die ik niet hebben kan (tranquility, disenchant, Guiltfeeder and the like) en hoef ik de volgende beurt die spell dus niet meer te zien en de meest zekere kill (decking) versnel je er ook niet mee.
Dat gaat dnk ik dan dit worden:
Main:
-3 x Memory Lapse
-1 x Circular Logic
+2 Read the Runes
+2 Crosan Reclamation
Sideboard:
-1 x Second Thoughts
-2 x Crosan Reclamation
+ 3 Ray of Distortion
Zelf heb ik al wel weer wat zitten sleutelen aan dit concept, in mijn sideboard ga ik waarschijnlijk toch wel voor twee of drie ray of Distortion (voor alle mirari's, replicator's, en soortgelijke onzin)
Ook zit ik er aan te denken de krosan reclamation's te verhuizen naar mainboard, en zit ik te denken aan het verwijderen van memory lapse aangezien de countermagic vooral bedoeld is voor de spells die ik niet hebben kan (tranquility, disenchant, Guiltfeeder and the like) en hoef ik de volgende beurt die spell dus niet meer te zien en de meest zekere kill (decking) versnel je er ook niet mee.
Dat gaat dnk ik dan dit worden:
Main:
-3 x Memory Lapse
-1 x Circular Logic
+2 Read the Runes
+2 Crosan Reclamation
Sideboard:
-1 x Second Thoughts
-2 x Crosan Reclamation
+ 3 Ray of Distortion
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
- KingFatass
- Wizard
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
Maar dat kost me nog steeds 2 plaatsen in mijn deck als ik er 3 wishes instop en 1 genesis uit haal. Dan nog een compulsion er uit en 1 wrath of god.
Wordt die dus:
Main:
-1 Genesis
-1 Compulsion
-1 Wrath of God
+3 Living Wish
Sideboard:
+1 Ambasador Laquatus
+1 Genesis
+1 Wrath of God
-3 Light of Day (Vergiste me even met 6th en 7th)
Wordt die dus:
Main:
-1 Genesis
-1 Compulsion
-1 Wrath of God
+3 Living Wish
Sideboard:
+1 Ambasador Laquatus
+1 Genesis
+1 Wrath of God
-3 Light of Day (Vergiste me even met 6th en 7th)
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
Trouwens nog een technisch probleempje tegen gekomen: Ik kan mezelf uiteraard niet targeten dus daar heb ik de kaarten ook op uitgezocht, maar dat had ik bij de krosan reclamation even over het hoofd gezien.
Zodoende worden de compulsion en de wrath of god weer teruggebracht en hou ik een extra plekje over voor divert om eventuele nastie beurt 1 duresses en soortgelijke ellende aan te pakken.
Ook in het sideboard wou ik weer eens wat veranderen. De ray of distortion kan er toch weer in gewisht worden als die geflashbackt is, zodoende hou ik twee plekjes over: Een voor een fervent denial met hetzelfde principe als de ray of distortion. en nog een voor een auramancer waardoor ik mijn confinement ook weer langs genesis terug kan blijven krijgen.
Balans:
Main:
-2 Krosan Reclamation
+1 Compulsion
+1 Wrath of God
Sideboard:
-1 Wrath of God
-2 Ray of Distortion
+1 Divert
+1 Auramancer
+1 Fervent Denial
Ik heb hem bovenaan ook weer even opnieuw neergezet.
Zodoende worden de compulsion en de wrath of god weer teruggebracht en hou ik een extra plekje over voor divert om eventuele nastie beurt 1 duresses en soortgelijke ellende aan te pakken.
Ook in het sideboard wou ik weer eens wat veranderen. De ray of distortion kan er toch weer in gewisht worden als die geflashbackt is, zodoende hou ik twee plekjes over: Een voor een fervent denial met hetzelfde principe als de ray of distortion. en nog een voor een auramancer waardoor ik mijn confinement ook weer langs genesis terug kan blijven krijgen.
Balans:
Main:
-2 Krosan Reclamation
+1 Compulsion
+1 Wrath of God
Sideboard:
-1 Wrath of God
-2 Ray of Distortion
+1 Divert
+1 Auramancer
+1 Fervent Denial
Ik heb hem bovenaan ook weer even opnieuw neergezet.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer:
In een tweede potje zal alles en iedereen die toegang heeft tot discard proberen de confinement er op een of andere manier uit te plukken, middels duress, en cabal therapy bijvoorbeeld. Dan is een divert een lekker stukje countermagic om die beurt een duress te verdraaien. Ook doet hij het goed met een cunning wish tegen een turn 5 mind sludge of haunting echoes. Circular logic is er juist een waar ik nog steeds mijn twijfels over heb, ik heb maar 4 zekere counterspells, wanneer de andere kant wat manaboosts heeft liggen zullen de complicate en circular logic nutteloos worden. Hierom heb ik ook nog na zitten denken over liquify, de meeste threaths zijn toch 2 a 3 mana
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Manaboosts zou ik me geen zorgen over maken. Zoals ik het nu zie wordt het t/m beurt 6 een race en er zijn weinig of geen decks (kan er zo niet echt 1 verzinnen) die in die korte tijd zoveel mana hebben dat jouw minder zeker counters er niet door komen. Divert met een wish is een strak plan, maar 1 is dus genoeg (in SB). De logic gaat goed samen met de compulsion. Je kunt er namelijk voor zorgen dat je graveyard altijd vol genoeg ligt en ook nog eens af en toe kaartvoordeel uit de Compulsion/Logic combo halen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- Shadowdancer
- Master
- Contacteer: